Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت و سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران خواستار اتخاذ تدابیری برای رفع مشکلاتی نظیر تامین ارز مورد نیاز، تامین مواد اولیه و افزایش هزینه‌های تولید شدند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشستی که با حضور نمایندگانی از سندیکای تخصصی برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی وزارت صمت برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع از پیگیری برای تخصیص ارز مورد نیاز در صنعت دارو با همکاری سازمان غذا و دارو خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین با تاکید بر ضرورت تسهیل فرآیند تولید و پشتیبانی از صنعتگران، برگزاری این نشست را در راستای مانع زدایی و پشتیبانی از صنعت دارو اعلام کرد.

گفتنی است، اعضای سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی در این نشست با طرح چالش‌هایی نظیر تامین ارز مورد نیاز، تامین مواد اولیه و افزایش هزینه‌های تولید خواستار اتخاذ تدابیری برای رفع مشکلات این صنعت راهبردی شدند.   بیشتر بخوانید: افتتاح ۳ طرح فناوری نوین شرکت‌های دانش بنیان در دهه فجر

انتهای پیام/

برچسب ها: صنایع دارویی وزارت صمت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صنایع دارویی وزارت صمت صنایع دارو مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد کیت‌های آزمایشگاهی مورد استفاده تولید داخل هستند

سجاد اسماعیلی٬ سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت تامین کیت های آزمایشگاهی در کشور گفت: در حال حاضر هیچ کمبود کیت های آزمایشگاهی در بخش دولتی و خصوصی کشور وجود ندارد و کیت های مربوطه توسط سازمان غذا و دارو تامین شده اند.

وی بیان کرد: سهم بازار کیت های تولید داخل در گروه های مختلف متفاوت است. در گروه بیوشیمی عمومی تقریبا ۱۰۰ درصد نیاز بازار از طریق تولید تامین شده و در سایر گروه ها مثل هورمونی و نظایر آن متفاوت است. به صورت کلی، بر اساس اطلاعات تمام ایندکس ها، سهم بازار کیت های آزمایشگاهی از لحاظ تعدادی ۸۰ درصد در اختیار تولید داخل و ۲۰ درصد وارداتی است.

 سخنگوی سازمان غذا و دارو  تاکید کرد: در زمینه کیت های وارداتی نسبت به سال گذشته ۳۰درصد بیشتر سیاست تامین داده شده و هیچ مشکلی وجود ندارد. در زمینه تولید داخل نیز، تولید در جریان است.

وی با اشاره به ارزبری کیت های تولید داخل و وارداتی گفت: میانگین ارزبری سالانه کیت های تولید داخل یک هشتم کیت های وارداتی است و با برنامه ریزی انجام شده و توسعه کیت های جدید، به سمت تولید کیت ها در گروه هایی که وابستگی بیشتری به واردات دارند، حرکت می کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • بروکراسی اداری، مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور
  • تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد
  • توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • ۸۰ درصد کیت‌های آزمایشگاهی مورد استفاده تولید داخل هستند