Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:42:15 GMT

منطقە آزاد بانە-مریوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۱۳۱۱

منطقە آزاد بانە-مریوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا روز چهارشنبه با بیان اینکه تصویب منطقه آزاد بانه- مریوان بعد از سالها نهایی و مورد توافق و تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت، اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان فرآیند توسعه کردستان و جذب سرمایه گذاران را سرعت می‌بخشد.

وی با تقدیر از مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجموع دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌هایی که برای تصویب منطقه آزاد بانه مریوان تلاش کردند، گفت: تصویب منطقه آزاد بانه - مریوان خبری بسیار خوش و مسرت بخش برای مردم استان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بی گمان تصویب منطقه آزاد بانه- مریوان موجب هم افزایی، همدلی و وفاق بیشتر مردم و نظام خواهد شد و در آینده می تواند نقش بسیار پررنگ و بسزایی در کاهش بیکاری و پدیده کولبری داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛ دولت در تیر ۱۳۹۵ لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری در استان‌های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) را به مجلس فرستاد و گرچه در آنجا تصویب شد اما با مخالفت شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت رفت.

مریوان و بانه شهرستان‌های مرزی استان کردستان هستند، مرز سیرانبند در بانه و مرز باشماق در مریوان قرار دارد و از مرزهای مهم کشور به شمار می‌روند که سالانه صادرات و واردات کالاهای زیادی از این مرزها انجام می‌شود.

برچسب‌ها مریوان کردستان سنندج بانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان کردستان سنندج مریوان کردستان سنندج بانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اخبار کنکور مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب منطقه آزاد بانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شعار سال، باید مردم را در فعال‌سازی هر چه بیشتر منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد سیستان، اظهار داشت: خوشبختانه منطقه آزاد سیستان شکل گرفت و هیئت مدیره آن مشخص شد که با توجه به شرایط خوب این منطقه امیدواریم شاهد تحولی عظیم در این خطه باشیم.

وی افزود: یکی از مهمترین اهدافی که در سیستان و بلوچستان آن را دنبال می‌کنیم؛ اتصال استان به آسیای میانه و چین است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ما باید بتوانیم به عنوان مسئول از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم، گفت: ما محکم تصمیم می‌گیریم و تصمیمات را با دقت اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: امنیت و اقتصاد کشورهای همسایه از افغانستان و پاکستان امنیت و اقتصاد خود ماست چرا که در صورت بحران سرریز مشکلات کشورهای همسایه متوجه ما نیز خواهد شد.

کرمی خاطرنشان کرد: صنایع مولد و کم آب از جمله مینی پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی باید در مناطق آزاد شکل بگیرد چرا که این امر علاوه بر پویایی اقتصاد موجب افزایش تجارت نیز خواهد شد.

وی با اشاره بر تاثیر رونق تجارت در توسعه استان تاکید کرد: مناطق آزاد سیستان و بلوچستان باید به گونه‌ای باشند که تمام مردم برای خرید به این استان سفر کنند‌.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید با توجه به شعار سال، مردم را در فعال‌سازی هر چه بیشتر منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مسافران نوروزی منطقه آزاد اَرَس
  • باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • آبشار گویله مریوان، زیباترین آبشار کردستان + فیلم
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • سروآباد در محاصره زیبایی‌ها