Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@10:49:22 GMT

جزئیات نحوه امتحانات پایه نهم و دوازدهم

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۱۴۴۲

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مباحث مطرح شده در کمیته تخصصی این ستاد در خصوص برگزاری امتحانات نهم و دوازدهم تاکید کرد: تصمیم نهایی در جلسه شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   دکتر رئیسی در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرده است، افزود: در جلسه کمیته تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که مسئولان آموزش و پرورش نیز حضور داشتند دیدگاه‌های مختلف بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اصرار و استدلال آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم، گفت: از منظر آموزش و پرورش امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم برای دانش آموزان سرنوشت ساز و مهم است و باید حضوری باشد.
رئیسی افزود: در خصوص مکان نیز مقرر شد که امتحانات در همان منطقه خودشان باشد و به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در آن زمان هیچ گونه امتحان دیگری در آن مدرسه نباشد تا فضای لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم باشد.   سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: زمان امتحان نیز کمتر از دو ساعت خواهد بود و همچنین از فضای باز مدرسه نیز می‌توان برای امتحانات استفاده کرد تا احتمال شیوع بیماری به حداقل برسد و مشکلی در این زمینه نیست.   رئیسی با بیان اینکه وزارت بهداشت با هرگونه تجمع مخالف است، گفت: با این وجود با تصمیم کمیته تخصصی، آموزش و پرورش می‌تواند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری مناسب، تهویه مناسب و استفاده از فضای باز امتحانات را حضوری برگزار کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: تصمیم نهایی در این زمینه روز شنبه در ستاد ملی مقابله کرونا بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.   کنکور ۱۴۰۰ در تاریخ مقرر برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس تصمیم کمیته کارشناسی ستاد کرونا، زمان برگزاری کنکور تغییر نخواهد کرد.
 علیرضا رئیسی درباره برگزاری آزمون‌ها اظهار داشت: آزمون‌ها را باید به دسته‌های آزمون‌های پایه نهم، دوازدهم، کنکور سراسری و سایر آزمون‌ها از قبیل آزمون کارشناسی ارشد و آزمون‌های وزارت بهداشت تقسیم بندی کرد. در جلسات کارشناسی مقرر شد هیچ آزمونی از قبیل کارشناسی ارشد در خرداد برگزار نشود که این موضوع باید شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شود و اطلاع رسانی در این زمینه صورت خواهد گرفت.   وی با بیان اینکه درخصوص برگزاری کنکور سال گذشته تجربه موفقی داشتیم گفت: شیوه نامه‌ها سال گذشته بسیار دقیق رعایت شد و قبل از آن همه ورودی‌ها را با بانک اطلاعاتی کنترل کردیم و افراد کرونا مثبت جدا شدند و حتی از افرادی که در بیمارستان بستری بودند همانجا از آن‌ها کنکور گرفته شد.   رئیسی با بیان اینکه سال گذشته موارد ابتلا به کرونا بسیار ناچیز بوده و حتی از نُرم ابتلا به جامعه کمتر بوده است ادامه داد: در جلسات کارشناسی ستاد کرونا مقرر شد زمان برگزاری کنکور تغییر نکند و تصمیم بر این شد با فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی کنکور در زمان مقرر برگزار شود. همچنین وضعیت سلامت افرادی که می‌خواهند در کنکور سراسری شرکت کنند از طریق سامانه وزارت بهداشت استعلام خواهد شد، تا در صورت مثبت بودن فرد، فضای جداگانه آزمون برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.   وی با بیان اینکه تمام آزمایشگاه‌های کشور به سامانه وزارت بهداشت متصل هستند افزود: می‌توانیم از این طریق افرادی را که تا ۱۴ روز قبل آزمایش کرونا داشته‌اند شناسایی کنیم و تصمیم نهایی در این زمینه روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته خواهد شد.    رئیسی در پاسخ به این پرسش که اگر فردی به دلیل ابتلا به کرونا در «آی سی یو» بستری شده باشد برای شرکت در کنکور باید چه اقدامی انجام دهد گفت: این موارد جزو استثنا‌ها هستند و هرساله افرادی هستند که به دلیل بیماری یا حادثه توانایی شرکت در کنکور را ندارد با این حال زمینه برگزاری کنکور برای افراد کرونا مثبت در بیمارستان یا مکانی مجزا فراهم خواهد شد.   برچسب ها: علیرضا رئیسی ، دکتر رئیسی ، امتحانات پابه نهم ، امتحانات پایه دوازدهم ، مدارس ، سخنگوی ستاد ملی کرونا ، کنکور

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: علیرضا رئیسی دکتر رئیسی امتحانات پایه دوازدهم مدارس سخنگوی ستاد ملی کرونا کنکور سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امتحانات پایه برگزاری کنکور آموزش و پرورش نهم و دوازدهم وزارت بهداشت شیوه نامه ها آزمون ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، روسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ گفت: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش موسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.

رضایی با اشاره به کسب ۶ رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگا‌ها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش استان و نهاد‌های دولتی در اختیار آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت است.

رضایی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش موثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • ۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق