Web Analytics Made Easy - Statcounter

جریان فرهیختگی بانوان اهواز بزرگ، با انتشار بیانیه شماره یک خود اعلام کرده است که جریانی مستقل، فراقومی، فراجناحی و پایبند به قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

در این بیانیه آمده است: پنج دوره از شورای شهر کلانشهر اهواز می‌گذرد و ما همچنان با مدیریت شهری نارسا، ناتوان و بحران‌ساز دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ اگر به پنج دوره گذشته نگاهی گذرا بیندازیم، جز تنش و کنترل نسبی بحران‌های ناشی از نبود تخصص و تدبیر به امر دیگری بر نخواهیم خورد، گویا همه می‌آیند، تنها امانتدار معضلات و مساله‌های این شهر باشند و در پایان هر دوره، آنها را به دوره‌های بعدی تقدیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: باید به صراحت اشاره کرد که نه تنها چهره مردانه شورای شهر(در پنج دوره گذشته) نتوانسته به حل مسایل و بحران‌های این شهر کمک کند، بلکه بر مساله‌های اهواز نیز افزوده است؛ بیش از نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، در صورتی که از جایگاه‌های متوازنی در سطوح مختلف مدیریت شهری به نسبت جمعیتشان برخوردار نبوده و درمقابل مردان فرصت‌های برابری را در اختیار نداشته‌اند. این امر خود در تصدیق اقامه تبعیض – ناخواسته – در این باب، اظهرمن الشمس است. به راستی آیا وقت آن نرسیده که به مدیریت خودخواهانه تک جنسیتی پایان داد و از استعدادهای فوق العاده بانوان اهوازی در راستای توسعه و عمران کلانشهر اهواز بهرمند شد؟

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از این رو پیش از نگاشتن بیانیه شماره یک از سوی جمعی از فعالان اجتماعی – سیاسی بانوان اهواز بزرگ، سعی شد با یک جریان منطقی در ۲ گام، موجودیت گفتمان «من هستم، رای می دهم و ثابت می‌کنم نیمی از جامعه زنده است!» را به عنوان یک تحول استراتژیک و نقطه تحول گفتمان بانوان اهوازی در سطوح کلان مدیریت جامعه اعلام و به عنوان یک کُنش جدی در مناسبات اجتماعی – سیاسی مطرح کرد.

این بیانیه می‌افزاید: در جلسات و نشست‌های پی در پی بانوان نخبه و فعال اجتماعی – با رعایت پروتکل‌های بهداشتی – و هم‌اندیشی با نخبگان و فرهیختگان کلانشهراهواز در خصوص ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز، جریان فرهیختگان بانوان اهواز ضمن حمایت قاطع از فهرست بانوان فرهیخته اهواز با ۱۳ کُرسی، در گام اول و نیز با تمرکز بر توان علمی و شایسته سالاری شروع به فعالیت رسمی خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جریان فرهیختگی بانوان اهواز بزرگ، به نشان اعتراض به اندیشه‌های واپسگرایانه‌ای که سبب خاموشی و عزل بیش از نیمی از جامعه این کلانشهر داشته و دارد، پدید آمده است. این جریان با اتکا بر ظرفیت فوق العاده علمی، توان اجرایی و نگاه مدرن بانوان و نیز حامیان، نخبگان و فرهیختگانی که نگاهشان فراجنسیتی است، می‌کوشد اهواز بزرگ را از تنش‌ها و بحران‌های کنونی برهاند، آن چه مسلم است، تاریخ شهادت می‌دهد که تجربه ورود زنان درسطوح کلان مدیریت در شرایط بحرانی تا چه اندازه می‌تواند نجات بخش بوده و شرایط را به حالت پایدارو قابل قبول بازگرداند، لذا ضرورت حکم می‌کند که در وهله اول تمام بانوان دغدغه‌مند این شهر از جریان فرهیختگی بانوان اهواز بزرگ حمایت کامل را داشته باشند و پس از آن همیاری وهم اندیشی نخبگان اهوازی به طور  قطع مایه مباهات متمدنانه عزیزان خواهد شد.

این بیانیه تاکید کرده است:جریان فرهیختگی بانوان اهواز بزرگ، با تمرکز بر بهبود وضعیت عمران و توسعه کلانشهر اهواز پا به عرصه انتخابات گذاشته است.

بر اساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود.

۷۶۱ نفر در ششمین دوره انتخابات شورای شهر در حوزه انتخابیه اهواز ثبت نام کردند که ۷۳۹ نفر برای انتخابات شورای شهر اهواز و ۲۲ نفر برای انتخابات شورای شهر الهایی بوده است. از میان این داوطلبان، ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد زن هستند. صلاحیت ۶۳۱ نفر از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای شهر در اهواز و الهایی تایید و ۸۳ نفر از داوطلبان از سوی هیات نظارت بر انتخابات شهرستان رد شد که ۸۰ نفر مربوط به اهواز و سه نفر مربوط به الهایی بوده است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر اهواز خوزستان اهواز پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر اهواز انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر اهواز خوزستان اهواز اخبار کنکور انتخابات شورای شهر ششمین دوره شهر اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه به صورت کاملا الکترونیک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز_ پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دور نخست انتخابات در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تکلیف ۵ حوزه انتخابیه استان و یک کرسی از سه کرسی حوزه انتخابیه مرکز استان روشن شد و رقابت ۴ نامزد برای کسب ۲ کرسی باقی‌مانده کرمانشاه به دور دوم کشیده شده که به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس اختیارات قانونی در دور دوم می‌توانیم ۳۰ درصد صندوق کمتر داشته باشیم، اما در دور دوم انتخابات هم همانند دور اول، ۶۵۴ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

رئیس انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه به صورت کاملاً الکترونیک برگزار می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: آموزش‌های لازم در این راستا به مردم و عوامل اجرایی از طریق رسانه ملی و فضای مجازی و همچنین در جمع‌های حقیقی ارائه می‌شود.

وی گفت: انتخابات دور دوم دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 745675

دیگر خبرها

  • برپایی ۶۵۴ شعبه اخذ رای در کرمانشاه برای انتخابات دور دوم مجلس
  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • نمایش اوج ذلت اسرائیل و اقتدار ایران در جریان انهدام ریزپرنده‌های صهیونیستی توسط پدافند هوایی کشور
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم