Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:15:59 GMT

زلزله ۳.۵ ریشتری فاروج در خراسان شمالی را لرزاند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۲۵۹۴

زلزله ۳.۵ ریشتری فاروج در خراسان شمالی را لرزاند

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۲۰ و ۲۷ دقیقه و سه ثانیه و عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده است.
براساس این گزارش، مختصات جغرافیایی این زمین لرزه ۳۷.۱۸۹ درجه  عرض شمالی و ۵۸.۱۳۴ درجه شرقی  رخ داده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

براساس آمارهای موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است. زمین لرزه ای با قدرت ۶.۲ درجه ریشتر بهمن سال ۱۳۷۵ و زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت ماه سال ۹۶ در بجنورد و مانه وسملقان، خسارات جانی

برچسب‌ها فاروج خراسان شمالی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فاروج خراسان شمالی زلزله فاروج خراسان شمالی زلزله اخبار کنکور خراسان شمالی زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت

حبیب اله سوزنگر گفت: زلزله، مشکلی در روستاهای این بخش وارد نکرده و تیم‌های ارزیاب در حال بررسی مناطق کوهستانی و عشایری این بخش هستند.

او  با بیان اینکه شدت زمین لرزه به گونه‌ای بود که بسیاری از اهالی منطقه آن را احساس کردند، ادامه داد: منطقه سالند از جمله مناطق کوهستانی شمال دزفول است که همواره زلزله‌های خفیفی در آن ثبت شده است ولی شدت زمین لرزه اخیر از همیشه بیشتر بود.

بخشدار سردشت دزفول با اشاره به گردشگرپذیر بودن این منطقه گفت: هیچ مشکلی برای گردشگران ناشی از این زمین لرزه ایجاد نشده و شرایط عادی است.

آقای سوزنگر با اشاره به احتمال وقوع پس لرزه‌های ناشی از این زمین لرزه افزود: تمام دهیاران و ظرفیت‌های بخش سردشت دزفول در آماده باش قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • زلزله ۴.۵ ریشتری در خوزستان
  • زلزله‌ای نسبتاً شدیدی خوزستان را لرزاند
  • زلزله‌ ۴.۵ ریشتری سالند را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۵ ریشتری در دزفول
  • زمین لرزه ۴.۵ ریشتری در سالند دزفول
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • زلزله‌ای نسبتاً شدید سالند را لرزاند