Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد افراد بستری در تهران ۸۴۰۰ بیمار است که ۲۰۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند و در شبانه روز گذشته۱۶۰۰بیمار در مراکز درمانی بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه گروه‌های سنی در اولويت واکسیناسیون حتما واکسن را دریافت می‌کنند و سهمیه افراد بالای ۸۰ سال حفظ شده است، اظهار کرد: مردم نگران دریافت واکسن نباشند، افرادی که در سامانه سلامت ثبت نام کرده‌اند زمان  تزریق واکسن به آنها  اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: از روز شنبه سامانه ثبت واکسن نام برای واکسیناسیون در سراسر کشور اعلام خواهد شد. و اکنون واکسیناسیون گروه اول هنوز به طور کامل انجام نشده است اما سهمیه این افراد نمی‌سوزد.

زالی درباره  میزان  شیوع  بیماری در استان تهران اظهار کرد: شهر تهران، شمیرانات و ورامین قرمز و بقیه نارنجی است. میزان مراجعه سرپایی در تهران کاهش پیدا کرده است و در روز‌های آینده تعداد موارد بستری کم خواهد شد.

زالی بیان کرد: کمیته‌های تخصصی موارد را بررسی و سپس در خصوص ادامه تمدید محدودیت‌ها اعلام می‌شود. ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی زودتر از نوع انگلیسی شناسایی شده است  و با نوع ویروس انگلیسی تشابه زیادی دارد؛  رفتار بالینی را تکرار می‌کند و از قدرت بالایی برای سرایت پذیری برخوردار است.

او بیان کرد: هنوز در خصوص میزان مرگ آوری ویروس آفریقایی و هندی دنیا به اجماع نرسیده اما در نوع جهش یافته ممکن است آنتی بادی‌ها به  خوبی  موثر نباشد.

بیشتربخوانید

نمی توانند با قرارداد خرید جعلی واکسن ما را بازی دهند/ تاکنون بخش خصوصی موفق به خرید نشده است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «قرمز» هوا در اهواز

آفتاب‌‌نیوز :

شهریار عسکری اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه نیوساید اهواز ۱۵۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای سوسنگرد، ماهشهر، هندیجان و خرمشهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

عسکری گفت: طبق شاخص میکرون ۲.۵ اندیمشک، مسجدسلیمان و شادگان در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد
  • تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است
  • رفع تصرف سه طبقه در زعفرانیه تهران
  • چرا انتخابات ۴۵ صندلی باقی مانده مجلس دوازدهم اهمیت زیادی دارد؟
  • چرا ۴۵ صندلی باقی مانده مجلس دوازدهم از اهمیت زیادی برخوردار است؟