Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@15:44:44 GMT

تقابل جت‌های یونان با جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۲۹۳۴

تقابل جت‌های یونان با جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه

وزارت دفاع یونان از نقض حریم هوایی خود و تقابل با جنگنده‌های ترکیه بر فراز دریای اژه خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع یونان از تقابل مجدد با جنگنده‌های ترکیه بر فراز دریای اژه خبر داد.

به نوشته روزنامه یونانی «پروتو ثیما» وزارت دفاع یونان اعلام کرد که دو فروند جنگنده «اف-۱۶» نیروی هوایی ترکیه ساعت ۴ بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی بر فراز جزایر «اوینوسی» و «پاناگیا» در دریای اژه پرواز کردند که با پاسخ به موقع جنگنده‌های یونانی مواجه شد و آن‌ها توانستند با پرواز سریع جنگنده‌های ترکیه را رهگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت دفاع یونان، جنگنده‌های ترکیه در این ماموریت در ارتفاع ۲۲ هزار پایی پرواز کردند.

یونان بارها مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی جت‌های ترکیه شده است. این دو کشور همسایه مدتهاست به دلیل اختلافات مرزی روابط تیره ای با هم دارند.   یونان سال گذشته یک برنامه بزرگ نوین‌سازی نظامی را آغاز کرد که شامل به‌روزرسانی ناوگان قدیمی جنگنده ‌های «اف-۱۶» و همچنین خرید هواپیماهای نسل جدید «رافائل» ساخت فرانسه است.

وزارت دفاع یونان چندی قبل نیز از پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه بر فراز بخش‌هایی از جزایر یونان در شرق دریای مدیترانه خبر داد و اعلام کرد که دو فروند جنگنده «اف-۱۶» نیروی هوایی ترکیه  بر فراز جزایر «پاناگیا» و اونیوسس» در شرق دریای اژه پرواز کردند.   بنابر اعلام وزارت دفاع یونان، این پروازها در ارتفاع ۱۵ هزار پایی انجام شد.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اخیرا با تکرار دیدگاه کشورش مبنی بر اینکه یونان نمی‌تواند فلات قاره داشته باشد، همسایه خود را به «تنش زایی» متهم کرد.   وی با بیان اینکه یونان برای رسیدن به برخی اهداف خود قوانین بین‌المللی را نقض و از زبان تهدیدآمیز استفاده می‌کند، تاکید کرد: «این اقدام‌ها بی معنی است و هیچ تهدیدی تاثیری بر کشور ما ندارد.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز چهارشنبه شب به وقت تهران مجددا مدعی تهدیدات  یونان علیه ترکیه شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف نیروی هوایی ترکیه رجب طیب اردوغان دریای مدیترانه یونان فرانسه رافائل جنگنده های ترکیه وزارت دفاع یونان دریای اژه بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه

به دلیل خشم شرکت‌های هواپیمایی، ده‌ها هزار مسافر فرانسوی امروز پنج‌شنبه از پرواز‌های خود محروم خواهند شد، زیرا فرودگاه‌های فرانسه شاهد «پنج‌شنبه سیاه» در نتیجه یک اعتصاب اجتماعی توسط کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی در فرودگاه‌های فرانسه، هستند.

براساس گزارش القدس العربی، با وجود توافق در آخرین لحظه با انجمن کنترل کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه، انتظار می‌رود امروز در فرانسه و به طور غیرمستقیم در بلژیک و اروپا، ترافیک هوایی به شدت مختل شود.

 سه پرواز از هر چهار پروازی که از فرودگاه اورلی پاریس، دومین فرودگاه بزرگ فرانسه خارج می‌شوند یا به آن می‌رسند، لغو خواهند شد. ۵۵ درصد پرواز‌ها در فرودگاه شارل دوگل، بزرگترین فرودگاه این کشور و ۶۵ درصد پرواز‌ها در مارسی پروونس انجام می‌شود.

بیش از دو هزار پرواز در اروپا لغو شد و هزاران پرواز دیگر مجبور شدند مسیر‌های خود را تغییر دهند تا از حریم هوایی فرانسه رد نشوند. رایان ایر به تنهایی بیش از ۳۰۰ پرواز را لغو کرده است، در حالی که ترانساویا، شرکت هواپیمایی ارزان قیمت وابسته به گروه ایرفرانس-کی ال ام، ۱۹۸ پرواز را لغو کرده است.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) که شامل بیش از ۳۰۰ شرکت است، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه را به «باج‌خواهی» متهم کرد.

 مذاکرات درباره اصلاحات کنترل ترافیک هوایی بین اتحادیه اصلی، SNCTA و اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) در روز چهارشنبه پایان یافت، درست زمانی که شرکت‌ها از قبل لغو بخشی از پرواز‌های خود را به دلیل اعتصاب آغاز کرده بودند.

به گفته رئیس فرودگاه‌های پاریس، این لغو پروازها از حدود بیست سال پیش تاکنون دیده نشده است. این اتفاق توسط اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) به دلیل تعداد اعتصاب کنترل کنندگان اصلی ترافیک هوایی اعمال شده است. 

موضوع اعتصاب اصلاح کنترل ترافیک هوایی فرانسه است. آن‌ها به ویژه به حقوق‌ها اعتراض کرده و خواستار افزایش ۲۵ درصدی دستمزد‌ها در طول پنج سال شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد