Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در پایه‌های نهم و دوازدهم بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، با توجه به شیوع ویروس کرونا هراس خانواده‌ها از مبتلا نشدن فرزندانشان به این بیماری مهلک امری طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم‌گیری برای نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی قطعاً بدون هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت ملاحظات و پروتکل‌های بهداشتی انجام نخواهد شد.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده است.

وی بیان کرد: برگزاری آزمون حضوری برای 50 درصد از دانش‌آموزان پایه نهم که حدود 9 هزار نفر هستند و آزمون دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز که آزمون نهایی است و تأثیری مستقیم به میزان 30 درصد در کنکور سراسری دانش‌آموزان دارد در کمیته انتظامی و امنیتی که یکی از کمیته‌های ذیل ستاد ملی کرونای کشور است با حضور مسئولان بهداشت و درمان، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: روز شنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش این مصوبات و خلاصه مذاکرات راجع به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح می‌شود و هر تصمیمی که در این ستاد گرفته شود؛ لازم‌الاجراست.

دستورانی تصریح کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است و به همین منظور همه تمهیدات لازم در سطح استان سمنان اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی در هر مدرسه با حضور 30 دانش‌آموز در پنج ماده درسی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و فاصله صندلی‌ها 2 متر در نظر گرفته شده است و ضدعفونی کامل فضای برگزاری امتحانات در دستور کار است و ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و دیگر ملاحظات بهداشتی ویژه دانش‌آموزان و برگزارکنندگان امتحانات لحاظ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با توجه به اینکه آموزش به‌صورت مجازی بوده است؛ سطح سؤالات نیز سخت نیست؛ بنابراین خانواده‌ها و دانش‌آموزان از این حیث نگران نباشند.

دستورانی با اشاره به اهمیت آزمون پایه نهم تحصیلی برای هدایت تحصیلی به‌ویژه در پنج ماده درسی بیان کرد: ما ناچاریم از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت کنیم؛ بنابراین اگر تصمیم بر این باشد که آزمون در تمامی مقاطع تحصیلی حتی پایه نهم به‌صورت مجازی باشد؛ بر اساس این تصمیم عمل می‌شود.

وی عنوان کرد: به‌جز پایه‌های نهم و دوازدهم آزمون تحصیلی در دیگر مقاطع تحصیلی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تأکید کرد: ملزومات بهداشتی دانش‌آموزان از خانه تا مدرسه بر عهده والدین و در محل حوزه‌های امتحانی بر عهده آموزش و پرورش است.

دستورانی گفت: حوزه‌های امتحانی در سطح استان سمنان به دو تا سه برابر با توجه به شرایط کرونایی افزایش یافته است و در هر حوزه امتحانی با کمترین تعداد امتحانات به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

کنکور سراسری احتمالاً در تاریخ مقرر برگزار می‌شود/تصمیم‌گیری نهایی درباره امتحانات پایه نهم و دوازدهم در روز شنبهامتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شودنامه شهریاری به حاجی‌میرزایی؛ امتحانات نهایی دانش آموزان نباید حضوری برگزار شود

وی تأکید کرد: پروتکل‌ها به‌صورت سختگیرانه اجرا می‌شود و برای حفظ سلامت دانش‌آموزان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و حفظ سلامت دانش‌آموزان همچون حفظ سلامت فرزندان خودمان دارای اهمیت است و هیچ تفاوتی برای ما از این حیث وجود ندارد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آزمون‌های حضوری دانش‌آموزان از مهم‌ترین مطالبات والدین دانش‌آموزان است که باید مسئولان امر بدان توجه داشته باشند.

انتهای پیام/363/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری امتحانات دانش آموزان برگزار می شود نهم و دوازدهم حضوری برگزار حفظ سلامت پایه نهم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند گفت: امتحانات نهایی در ۱۰۰۰ حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است و در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان نقش ایفا می کند.

وی با بیان اینکه 140 هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می کنند، افزود: امتحانات نهایی در 1000حوزه و  40 منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، گفت: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شد تا مقدمه ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد:  نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه جشنی متفاوت از هر سال با کمک استانداری و دستگاه اجرایی در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: بنا داریم این جشن بزرگ را روز 18 اردیبهشت در یک مرکز شهر اهواز ویژه فرهنگیان برگزار کنیم و یک شب متفاوت و به یادماندنی را برای همکاران و خانواده های آنها رقم بزنیم. 

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان در 12 اردیبهشت به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود:  دیدار با علما و نماینده محترم رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه های هفته معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان گفت: 14 معلم نمونه خوزستانی نیز در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 103 هزار نو آموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: 59 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در 13 زمینه غربالگری انجام می گیرد افزود: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریعتر انجام شود. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود