Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با راه اندازی سایتی به نام یک شرکت سرمایه گذاری جعلی بالغ بر ۲۲ میلیارد از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده بود خبرداد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از طریق سایت یک شرکت سرمایه‌گذاری جعلی مبلغ ۶ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال از وی کلاهبرداری شده است موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: ماموران در حال بررسی برروی این پرونده بودند که با مراجعه چندشهروند دیگر که شکایت مشابهی ارائه کردند مواجه شدند که نهایتاً مبلغ کلاهبرداری شده از طریق سایت مذکور به رقم ۱۸ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال رسید.

وی تصریح کرد: با پیگیری های کارشناسان و هماهنگی‌های به عمل آمده با مقام قضائی سایت مذکور برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های دیگر مسدود شد و با جست‌وجوهای علمی و تخصصی درفضای سایبر مخفیگاه دائرکننده سایت که وجوه مال باختگان نیز به حساب وی واریز شده بود در یکی از شهرهای جنوب کشور شناسایی شد.

مرتضوی عنوان داشت: با شناسایی مخفیگاه متهم، تیم ویژه‌ای از کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه فرد مذکور را تحت کنترل خود در آورده و در یک عملیات ویژه و ضربتی وی را دستگیر کردند.

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مجموعاً از طریق سایت راه‌اندازی شده توسط متهم بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال کلاهبرداری شده است اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌کنیم بدون تحقیق و بررسی وارد سایت هایی که کاربران را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کنند نشده و وجوه خود را در آنها سرمایه‌گذاری نکنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف اصفهان پلیس فتا دستگیری فضای مجازی پایگاه خبری پلیس مشرق کلاه برداری سرمایه گذاری استان اصفهان پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اعلام اینکه چند فرد ناشناس اقدام به خرید کالا از فروشندگان لوازم و تأسیسات ساختمانی و مغازه‌های فروش لوازم خانگی با چک صیادی کرده اند، اما پس از مراجعه به بانک متوجه می‌شوند که حساب صاحبان چک خالی و به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است.


سرهنگ حسین ترکیان افزود: با تحقیقات انجام شده مشخص شد اعضای یک باند کلاهبردار ابتدا افراد معتاد و کارتن خواب را شناسایی و پس از رسیدگی به وضعیت ظاهری آنها اقدام به ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و سیم کارت به نام این افراد کرد و سپس با مراجعه به بانک و ارائه مدارک هویتی آنها دسته چک بانکی را دریافت و با این دسته چک‌های بدون پشتوانه اقدام به خرید کالا از فروشگاه‌های لوازم ساختمانی و لوازم خانگی کرده و با این شیوه از آنان کلاهبرداری می‌کردند.


او گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و رصد افراد معتاد که صاحبان اصلی چک‌های صیادی بودند را شناسایی و دستگیر کردند و با اعترافات آنها هویت متهمان اصلی پرونده را به‌دست آوردند.


سرهنگ ترکیان افزود: در چند عملیات جداگانه سه نفر از اعضای این باند را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند و در ادامه متهم ردیف چهارم و از اعضای اصلی باند که در زمینه خرید و فروش چک‌های بانکی بدون پشتوانه و شناسایی افراد کارتن خواب فعالیت داشت و به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد، در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.


او با بیان اینکه متهمان از ۸ فروشنده تجهیزات ساختمانی و لوازم خانگی بیش از ۲۸ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند گفت: با اعترافات صریح متهمان به بزه ارتکابی خود این افراد برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • از کاهش سرقت های نوروزی تا دستگیری رسید ساز جعلی در همدان
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • کشف کلاهبرداری میلیاردی به شیوه خرید ارز دیجیتال در کازرون
  • کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردی بازار فارکس در مازندران دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد