Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:24:26 GMT

معاون استاندار: یادمان زلزله کرمانشاه ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۲۶۴

معاون استاندار: یادمان زلزله کرمانشاه ساخته می‌شود

به گزارش ایرنا، «مهرداد سالاری» عصر چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت:  با احداث این کتیبه در نظر داریم علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار مخرب زلزله، ارایه خدمات و نحوه بازسازی در مناطق زلزله زده نیز برای آیندگان به عنوان یادگار باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه هدف از این نشست را هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای ایجاد این یادمان ذکر کرد و از مدیران خواست از هر گونه هدر رفت زمان برای ساخت یادمان اجتناب کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه وقوع زلزله برای مردم بسیار تلخ اما روند بازسازی و ارایه خدمات به مناطق زلزله زده شیرین بود، ادامه داد: در این کتیبه تمام آثار وقوع زلزله و مراحل پس از آن ثبت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: اعتبار لازم برای احداث این کتیبه از منابع استانداری اختصاص پیدا می کند و در احداث این مجموعه تلاش می شود که تمام نکات و موضوعات لازم اعم از مسایل ترافیکی، میراث فرهنگی، محیط زیست، منابع طبیعی، محوطه سازی، چگونگی دسترسی مردم و حفاظت صحیح از مجموعه لحاظ گردد.

سالاری افزود: علاوه بر احداث کتیبه و دیوار نوشته قصد داریم که یادمانی بسیار بزرگ نیز که دربرگیرنده مراکز فرهنگی، استراحتگاه، المان های خاص، آثار تاریخی زلزله و سایر موارد باشد با انجام یک کار مطالعاتی بسیار دقیق احداث شود اما در حال حاضر اولویت کار با احداث همین کتیبه است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

همچنین یکشنبه چهارم آذر ۹۷ زلزله دیگری با قدرت ۶.۴ ریشتر منطقه را لرزاند که منجر به مصدوم شدن ۷۷۱ نفر و خسارت به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب بنياد مسكن انقلاب اسلامی میراث فرهنگی کرمانشاه زلزله پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب بنياد مسكن انقلاب اسلامی میراث فرهنگی سرپل ذهاب بنياد مسكن انقلاب اسلامی میراث فرهنگی کرمانشاه زلزله اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند

حسن نوری زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جلسه کمیته هماهنگی مرز دوغارون گفت: اینکه خراسان رضوی با کشور‌هایی مصرف کننده همجوار است، خود یک فرصت طلایی برای شکوفایی و رونق بخش صادرات این استان به شمار می‌رود که باید نهایت استفاده از آن را داشت.

وی افزود: مرزنشینان نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار مرز‌های کشور دارند و فعالیت‌های اقتصادی قانونیبرای آنان باید پیش بینی شود که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد رضایتمندی در بین سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی باید در اولویت کاری همه مسئولان، به ویژه دستگاه‌های اجرایی در مناطق مرزی استان، باشد.

نوری زاده بیان کرد: استاندارد‌های لازم و بالابردن سطح کیفیت محصولات ایرانی باید در دستور کار تولیدکنندگان باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رشد و پویایی اقتصاد هر منطقه باید زیرساخت‌های لازم در آنان نیز تقویت شود که این نیاز به تلاش، هم افزایی و تلاش مضاعف مدیران و نهاد‌های متولی دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: داشتن تناسب بین صادرات و واردات کالا در بین کشور‌های همسایه یک اصل مهم است که این خود افزایش سطح تعاملات را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه