Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@03:57:31 GMT

فعالیت ۳۵۰۰ گروه جهادی بسیج در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۳۴۷

فعالیت ۳۵۰۰ گروه جهادی بسیج در آذربایجان‌شرقی

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در قالب اقشار مختلف به صورت محله محور در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد اسکندری» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به ارایه گزارشی از فعالیت های سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون  ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در قالب اقشار مختلف به صورت محله محور در استان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی افزود: این تعداد گروه جهادی علاوه بر فعالیت های محرومیت زدایی و عمران و آبادانی شهرها، روستاها و مناطق محروم استان، به دلیل شیوع ویروس کرونا در حوزه مقابله با گسترش این ویروس نیز فعالیت های گسترده ای دارند.

وی فعالیت بسیج سازندگی را عاملی برای توسعه عمرانی و محرومیت زدایی از مناطق دورافتاده و حاشیه شهرهای مختلف دانست و گفت: بر همین اساس تمامی گروه های جهادی آذربایجان شرقی در قالب اقشار ۲۲ گانه فعال بوده و با کمک مردم و خیرین در بسیاری از بخش ها کارنامه ای موفق و ماندگار از خود به یادگار گذاشته اند.

اسکندری از تدوین سند ۱۰ ساله سازمان بسیج سازندگی خبر داد و با بیان اینکه در این سند راهبردهای محوری تعریف شده و برش های استانی آن به تمامی مراکز ابلاغ شده است، ادامه داد: با توجه به کسب رتبه اول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در سال گذشته، این استان در تهیه و تدوین سند مزبور سهیم بوده و بخش هایی از آن نتیجه پیشنهادات استان بوده است.

وی حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را رویکرد اصلی و مهم بسیج سازندگی بر اساس سند ۱۰ ساله بیان و اضافه کرد: بر همین مبنا مجمع جهادی آذربایجان شرقی با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد اجرایی به طور مرتب و منظم با هدف مانع زدایی و هموارسازی مسیر فعالیت های بسیج سازندگی تشکیل می شود.

اسکندری اجرای طرح های اولویت دار سه ساله در آذربایجان شرقی منطبق بر سند ۱۰ ساله را یکی از مهمترین رئوس فعالیت های جهاد سازندگی برشمرد و گفت: در این برنامه تعداد یکهزار و ۹۶۰ عنوان پروژه با پیش بینی سرمایه گذاری افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان تدوین شده است که اجرای این تعداد پروژه در شهرها و روستاهای مختلف می تواند سهم بسیار بزرگی در محرومیت زدایی از چهره استان داشته باشد.

وی اولویت طرح های کمی و کیفی، معرفی محصولات شهرستان های مختلف، حرکت شتابان در اعطای تسهیلات ویژه اشتغال و کارگاه های کوچک، ایجاد قرارگاه های مانع زدایی در تولید و ایجاد کارگروه های تخصصی در بخش کشاورزی و صنعت را از جمله رویکردهای سند ۱۰ ساله بسیج سازندگی بیان کرد.

اسکندری با اشاره به توانمندی های جهادگران بسیجی آذربایجان شرقی در اجرای طرح های مختلف محرومیت زدایی، از این مجموعه به عنوان بازوان دستگاه های اجرایی نام برد و افزود: ما با قاطعیت اعلام می کنیم که خواستار مشارکت در اجرای سخت ترین پروژه های عمرانی در نقاط دوردست هستیم.

وی زودبازده بودن، کم هزینه بودن و عام المنفعه بودن را از ویژگی های اجرای طرح های مختلف عمرانی توسط بسیج سازندگی بیان و اضافه کرد: دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی می توانند طرح هایی با خصوصیت های مزبور را به بسیج سازندگی واگذار کنند تا با بهترین کیفیت آن را تحویل بگیرند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسکندری گروه های جهادی آذربایجان شرقی محرومیت زدایی بسیج سازندگی سند ۱۰ ساله گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

محمد شیخی  اظهار کرد: گروه فرهنگی جهادی نجوا وابسته به بنیاد نیکوکاری ورزش کشور با هدف انجام فعالیت های خیرخواهانه در زمینه کمک به آزادی مددجویان(ورزشکار) جرائم غیر عمد، تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در مناطق کم‌برخوردار و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق سیل زده در سیستان و بلوچستان از ابتدا سال ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد.

وی بیان کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی در ابتدا سال جدید در جنوب سیستان و بلوچستان و وقوع سیلآب در این مناطق قهرمانان المپیکی،جهانی و بین المللی مطرح کشور بهمراه قهرمانان استان در غالب گروه جهادی نجوا جهت کمک رسانی به سیل زده گان به مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری چابهار اعزام شدند.

رئیس اداره فرهنگی ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: گروه جهادی نجوا با اهدای بسته های کمک معیشتی، ساخت سرویس های بهداشتی ،ساخت محل‌های تخریب شده و همچنین بازدید از زیر ساخت هایی که خسارت وارد شده در مناطق سیل زده جهت بازسازی اقدامات لازم صورت گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به رویکرد جهادی و انقلابی بنیاد نیکوکاری ورزش کشور و با توجه به نیازهای روز جامعه نونهال و نوجوانان در خصوص پر کردن اوقات فراغت این عزیزان گروه سرود نجوا متشکل از ورزشکاران رشته های ورزشی در سیستان و بلوچستان با حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان، استانداری و سازمان برنامه بودجه در زاهدان تشکیل شد که به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی نماهنگ اجرا خواهند کرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد