Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@04:33:37 GMT

اجباری شدن وکالت به نفع مردم نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۶۴۰

اجباری شدن وکالت به نفع مردم نیست

مدیر گروه مطالعات محیط کسب و کار مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: اجباری شدن وکیل به هیچ وجه درست نیست و چه بسا کسی نیازی برای استفاده از وکیل ندارد و پرونده وی ضرورتی برای گرفتن وکیل نداشته باشد. - اخبار اجتماعی -

امیر سیاح؛ مدیر گروه مطالعات محیط کسب و کار مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: آثار مخرب انحصار و انحصارگری به آن اندازه‌ای که به اقتصاد، اشتغال و رشد کشور صدمه می‌زند شناخته نشده است؛ چنانچه صدمات این موضوع برای کشور درست شناخته شود باید با آن مانند جرم برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاح با اشاره به مضرات طرح اجباری شدن وکالت گفت: اجباری شدن وکالت به آن معناست که همه افراد مجبور باشند برای پیگیری پرونده خود از وکیل استفاده کنند؛ اجباری شدن وکیل به هیچ وجه در شرایط موجود درست نیست و چه بسا کسی نیازی برای استفاده از وکیل ندارد و پرونده وی ضرورتی برای گرفتن وکیل نداشته باشد.

وی همچنین ضمن ضروری دانستن امکان حضور نماینده حقوقی برای پیگیری پرونده‌های شرکت‌ها گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها برای پیگیری پرونده خود حتماً باید از وکیل و مدیرعامل استفاده کنند؛ تصمیمی که باید گرفته شود آن است که امکان استفاده از مشاوران حقوقی در دادگاه وجود داشته باشد و شرکت‌ها بتوانند برای پیگیری پرونده خود از مشاور حقوقی نیز استفاده کنند.

امیر سیاح با اشاره به امکان افزایش قابل قبول ظرفیت در آزمون وکالت آینده توسط قوه قضائیه گفت: با توجه به کمبود وکیل در کشور و اظهارنظر کانون وکلا که گفته در مورد افزایش وکیل تابع قوه قضائیه هستیم و با توجه به اظهارات صریح آیت‌الله رئیسی مبنی بر لزوم دسترسی بیشتر به وکیل، إن‌شاءالله قوه عدلیه در آزمون‌های آینده بتواند فعالانه‌تر عمل کرده و ظرفیت‌ها را افزایش بیشتری دهد.

نایب رئیس اسکودا: ظرفیت پذیرش وکیل و آزمون وکالت حذف نمی‌شودنامه اعتراض اسکودا به رئیس‌جمهور؛ چرا آزمون وکالت 1399 برگزار نمی‌شود؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه آیت الله رئیسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مجلس قوه قضائیه آیت الله رئیسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مجلس برای پیگیری پرونده اجباری شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمپین به شیراز رسید/ ادامه‌ی نه گفتن پرستاران به اضافه‌کار اجباری

آفتاب‌‌نیوز :

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، پرستاران در بیمارستان‌های شهر‌های مختلف، نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض کرده‌اند؛ برای نمونه، برخی از پرستاران مشهد به دیوان عدالت شکایت برده‌اند و دست از اضافه‌کار اجباری کشیده‌اند.

در روز‌های اخیر، حدود ۲۰۰ پرستار بیمارستان شهید رجایی شیراز نیز در اعتراض به شیفت‌های زیاد و مبلغ بسیار ناچیز اضافه‌کار اجباری، درخواستِ عدم اضافه کار اجباری را پر کرده‌اند؛ این پرستاران می‌گویند دیگر حاضر نیستیم به اضافه‌کار اجباری که بیکاری صرف است، تن بدهیم.

حق‌الزحمه اضافه کار اجباری پرستاران بسیار ناچیز و رقمی بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان برای هر ساعت کار است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه
  • اجباری شدن ثبت الکترونیکی مجوز‌های کسب وکار درسیستان و بلوچستان
  • طوفان در خانه عنکبوت - کوچ اجباری
  • بازبینی ادواری همه خطوط تاکسیرانی 
  • امکان معرفی نماینده حقوقی به دادگاه توسط تولیدکنندگان میسر شد/حذف هزینه های بالای وکالت برای بخش خصوصی
  • چگونه وکیل حقوقی در تهران را انتخاب کنیم؟
  • کمپین به شیراز رسید/ ادامه‌ی نه گفتن پرستاران به اضافه‌کار اجباری