Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:07:47 GMT

۴۷۸ میلیارد تومان تگرگ به باغات دماوند خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۶۸۱

۴۷۸ میلیارد تومان تگرگ به باغات دماوند خسارت زد

مهدی حیدری چهارشنبه شب به خبرنگاران گفت: بارش‌های اخیر و تگرگ‌زدگی‌های بهاره، باعث شد تا بخشی از باغات شهرستان دماوند دچار خسارت شوند.

وی با بیان اینکه میزان خسارت‌های وارده در روزهای گذشته به هر باغدار و کشاورز توسط کارشناسان برآورد شد،  افزود: عمده خسارت‌ وارده به باغات سیب، گیلاس، آلبالو، شلیل و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده است.

فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: برآورد خسارت‌های صورت گرفته به سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برای پیگیری و پرداخت خسارات به کشاورزان و باغداران اعلام شده است.

پیگیری خسارات تگرگ‌زدگی بهاره به باغات دماوند از وزیر جهاد کشاورزی

سید احمد رسولی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص خسارت های وارده به باغات شهرستان دماوند، خاطرنشان مرد: طی روزهای اخیر شاهد بارش تگرگ شدید در شهرستان بودیم که برخی باغات خسارت سنگین وارد شد.

وی با بیان اینکه طی تماس تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی و قائم مقام ایشان در امور مجلس پیگیری‌های لازم در خصوص مشکلات باغداران انجام گرفت، ادامه داد: در برآورد اولیه از سوی مسئولان محلی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد بود که با تکرار تگرگ متاسفانه در دیدار با رئیس جهادکشاورزی استان در تعدادی از روستاها تقریبا شاهد ۱۰۰ درصدی خسارت به برخی باغات بودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در نقاط مختلف شهرستان دماوند شامل روستاهای جابان، سربندان، اوچونک و شاه‌بلاغی خسارات بسیار سنگین بود، بیان داشت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس برای خسارات به بیمه گذاران محصولات کشاورزی مبلغ ۳۰هزار میلیارد ریال مصوب شده است که این مهم می تواند کمک موثری برای باغداران باشد.

رسولی نژاد با تاکید براینکه پیگیری تامین خسارات وارده با باغداران در امور مجلس هستیم، گفت: متاسفانه عملکرد صندوق بیمه با توجه به پرداخت میزان خسارات مورد رضایت نیست و کشاورزان نیز ناراضی هستند که لازم است دولت دراین خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شهرستان دماوند سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شهرستان دماوند سازمان جهاد کشاورزی استان تهران مجلس شورای اسلامی شهرستان دماوند سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اخبار کنکور شهرستان دماوند جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت:  بنا بر اعلام کارشناسان این سازمان باران و سیل اخیر به گندم زارها، صیفی جات، جاده‌های بین مزارع و چندین قنات در لامرد خسارت وارد کرده است.  

علیرضا محمدی افزود: بیش از ۷۰ درصد این خسارات به کشاورزان بخش اشکنان این شهرستان بود.
رییس جهاد کشاورزی لامرد بیان کرد: در بارش‌های ۲۸ فروردین بیش از ۸۴ میلی متر بارش در ایستگاه باران سنجی جهاد کشاورزی اشکنان ثبت شد.
شهرستان لامرد در جنوب فارس و در فاصله ۳۶۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت