Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در نحوه برگزاری امتخانات نهایی به صورت حضوری یا غیر حضوری تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و هیچ استانی حق تصمیم‌گیری به صورت استانی برای برگزاری امتحانات نهایی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات نهایی در آینده دانش‌آموزان به خصوص انتخاب رشته و همچنین قبولی در دانشگاه، افزود: ۶۰ درصد نمره پذیرش در کنکور سراسری از نمره سوابق تحصیلی دانش‌آموزان است و این امر می‌طلبد که همه دانش‌آموزان در یک شرایط یکسان در امتحانات شرکت کنند.

بیشتر بخوانید

جذب ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آجر به آجر در چهارمحال و بختیاری

قائدامینی اضافه کرد: براساس آخرین تصمیمات وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا، امتحانات نهایی دانش‌آموزان به صورت حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا ۲۲ خردادماه ادامه دارد.

او ادامه داد: در سال تحصیلی جاری شرایط تحصیل و آموزش برای همه دانش‌آموزان به صورت یکسان بوده است و همه نتوانستند از آموزش حضوری بهره‌مند شوند و در مناطقی هم که اینترنت وجود نداشت درسنامه آموزشی به دانش‌آموزان ارائه شد و در این راستا، جای هیچ اعتراضی برای برگزار شدن امتحانات نهایی به صورت حضوری و یا غیر حضوری وجود ندارد.

قئدامینی گفت: در مناطقی که مشکل اینترنت وجود داشته است نیز معلمان در کلاس درس حاضر شدند و آموزش حضوری بوده و یا به دانش‌آموزان درسنامه ارائه شده است.

او افزود: به منظور رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن مدارس برای برگزاری امتحانات نهایی نیز پارسال ۲ مرحله اختصاص اعتبار داشتیم، اما در استان از محل درآمد‌های اختصاصی در کل چهار مرحله اعتبارات برای ضدعفونی کردن محل برگزاری امتحانات به مدارس اختصاص داده شد، که پیش بینی می‌شود امسال نیز این اعتبارات بین مدارس توزیع شود.

قائدامینی به افزایش تعداد پایگاه‌های برگزاری امتحانات نهایی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین اجرای قرنطینه برای افراد مشکوک به کرونا اشاره و اضافه کرد: پارسال خوشبختانه در زمان برگزاری امتحانات نهایی مشکل خاصی در زمینه ابتلا و شیوع ویروس کرونا به دلیل حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود نداشت.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان صورت حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی دوشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دیلم ضمن تبریک عملیات وعده صادق اظهار داشت: این روزها، روزهای نمایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه نیروهای مسلح ما است که به این واسطه همه مردم ما خوشحال هستند.

فرماندار دیلم با بیان اینکه کنکور حاصل تلاش و رقم زدن سرنوشت جوانان این مرز و بوم به ویژه جوانان شهرستان دیلم است، گفت: در شهرستان دیلم نزدیک به ۵۰۰ نفر در آزمون سراسری کنکور شرکت خواهند کرد که انتظار داریم نیروی انتظامی، ادارات آب، برق، مخابرات، بهداشت، آتش نشانی و دیگر عوامل در کنار همدیگر در برگزاری هرچه بهتر این آزمون اهتمام ورزند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دیلم با بیان اینکه دیلم میزبان ۹ شهر شمالی استان بوشهر برای برگزاری مسابقات قرآنی خواهد بود، ادامه داد: شهرستان دیلم میزبان کار بزرگ فرهنگی است که نزدیک به ۷۰۰ دانش آموز از دیلم، گناوه، بندر ریگ، خارگ، برازجان، شبانکاره، آبپخش، سعد آباد و دلوار در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان و زیارت نامه با همدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

اسدی خاطر نشان کرد: امتحانات نهایی برای این مقطع سنی بسیار حساس و مهم‌است پس انتظار داریم جهت رفاه حال دانش آموزان و تمرکز بر امتحانات نهایی، این امتحانات با پیگیری مدیر آموزش و پرورش در شهر امام حسن برگزار شود.

کد خبر 6085884

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان