Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-19@05:26:17 GMT

اما و اگرهای جدایی گیتس‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۷۶۶

اما و اگرهای جدایی گیتس‌ها

ایتنا - زوج بیل و ملیندا گیتس با اعلام خبر جدایی خود، دنیای فناوری و علم را شوکه کردند.
خبر جدایی بیل و ملیندا گیتس به‌عنوان مؤسس بزرگ‌ترین بنیاد خیرخواهانه و بشردوستانه دنیا، سؤال‌های زیادی را درباره نحوه ادامه اداره امور این بنیاد به‌وجود آورده است.

این زوج ثروتمند و بشردوست بعد از 27سال زندگی تصمیم به جدایی گرفته‌اند و این خبر را با یک بیانیه مشترک به‌طور همزمان در یک پست توییتری اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه آنها آمده است: پس از مدت‌ها تلاش و تفکر روی رابطه‌مان، تصمیم به پایان این ازدواج گرفتیم. البته هیچ تغییری در نقش ما و نحوه ادامه بنیادی که هدفش دسترسی عادلانه مردم دنیا به بهداشت و زندگی عادی است، ایجاد نخواهد شد. ما به‌ کار با یکدیگر برای شکل‌دادن و تأیید استراتژی‌های بنیاد، حمایت از مسائل بنیاد و تعیین جهت کلی سازمان ادامه خواهیم داد.

به گزارش واشنگتن پست، شایعات مبنی بر این است که این‌دو قرارداد طلاق را امضا کرده‌اند و ملیندا حمایت همسر پس از جدایی را درخواست نکرده و بیل گیتس نیز این را تأیید کرده است. این زوج در شرکت مایکروسافت، جایی که ملیندا در بخش توسعه تولیدات چندرسانه‌ای مشغول به‌کار بود، یکدیگر را ملاقات کردند. سپس در سال1994 ازدواج کردند. ملیندا بعدها در سال1996 مایکروسافت را ترک کرد. اما با این حال آنها، بیشتر زمان خود در دو دهه اخیر را صرف تمرکز بر بنیاد نیکوکاری‌شان کردند.
بیل گیتس نیز برای حضور تمام‌وقت در بنیاد در سال2014 از سمت خود به‌عنوان رئیس مایکروسافت استعفا داد. بنیاد آنها در مسیر اطلاع‌رسانی و کمک به جلوگیری از انتشار بیماری‌های ایدز، تب مالت، مالاریا و... در مناطق محروم دنیا پیشرو است.

امور خیرخواهانه آنها تا پایان سال2019 نزدیک به 55میلیارد دلار کمک‌هزینه بلاعوض صادر کرد که تمرکز آن بر رفع نابرابری‌ها در بهداشت جهانی و سیستم‌های آموزشی ایالات متحده بود. اما در یک‌سال ‌و نیم اخیر بنیاد گیتس به‌دنبال رفع نابرابری جهانی در مسیر غلبه بر ویروس کروناست.
در سال گذشته، این بنیاد 75/1میلیارد دلار را به‌عنوان بخشی از سهم خود در کووید-19 برای تامین اعتبار در تولید واکسن‌ها، آزمایش‌ها و داروها، حمایت از تلاش‌ها برای آزمایش و ردیابی افراد آلوده و پرداخت هزینه برای تهیه سیستم‌های بهداشتی در مناطق محروم، هزینه کرده است. البته بسیاری از نظریه‌پردازان توطئه مدعی بودند بیل گیتس برای سودآوری بیشتر و کنترل جمعیت جهان، این پاندمی را مهندسی کرده است.

بنیاد بسیار بزرگ آنها در سیاتل به‌راحتی مؤثرترین بنیاد خصوصی در دنیا با ارزش موقوفه حدودی 50میلیارد دلار است. تمرکز این بنیاد به‌طور خاص بر بهداشت جهانی و موضوعات تحصیلی در آمریکا از سال2008 است. با این حال، این امکان وجود دارد که پس از طلاق، ملیندا گیتس بخواهد به دلایل مختلف بنیاد مستقلی راه‌اندازی کند.

اما سؤال بزرگ اینجاست که آیا ملیندا توافق قابل‌قبولی برای طلاق انجام داده است؟ و اگر اینطور است او چطور به راه خود برای انجام مستقل امور خیرخواهانه ادامه خواهد داد.
سال گذشته مک کنزی همسر جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان مالک شرکت بزرگ آمازون از او جدا شد و با اهدای بیش از 4هزار میلیارد دلار به امور خیرخواهانه در 4‌ماه از سال گذشته دنیا را متحیر کرد، پس احتمال اینکه ملیندا مسیر مک کنزی را دنبال کرده و حتی روی دست او بلند شود، بسیار زیاد است.(همشهری)
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بیل گیتس مایکروسافت ملیندا گیتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های خوب به اردوی پرسپولیس رسید/ ستاره‌ها در تهران می‌مانند

آفتاب‌‌نیوز :

علی الظاهر واگذاری امتیاز تیم پرسپولیس به چند بانک و هم چنین استقلال به شرکت خلیج فارس قطعی شده است و پیش از ۵ اردیبهشت ماه به صورت رسمی اعلام خواهد شد. همین خبر کافی بود تا برخی از ستاره‌های معترض تیم پرسپولیس تصمیم جدایی خود را از تیم منتفی کنند و چشم انتظار پایان فصل و مذاکرات جدید با باشگاه برای تمدید قرارداد باشند.

در روز‌های اخیر این شائبه در فضای مجازی ایجاد شد که بازیکنانی، چون مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر به دنبال جدایی از تیم پرسپولیس و حضور در تیم تراکتور هستند. حضور این دو بازیکن در مراسم ختم همسر مالک باشگاه تراکتور به این شائبه قوت بیشتری بخشید، اما بر اساس خبر‌های رسیده باشگاه پرسپولیس و رضا درویش از همه توان خود برای تمدید قرارداد بازیکنانی که قراردادشان تمام شده استفاده خواهد کرد.

با واگذاری امتیاز تیم پرسپولیس بدون شک توان مالی باشگاه افزایش پیدا خواهد کرد و باشگاه در شروع مذاکرات می‌تواند بدهی‌های سابق را پرداخت کند.

با این شرایط بعید به نظر می‌رسد، در پایان فصل بازیکنی به بهانه مشکلات مالی اردوی تیم پرسپولیس را ترک کند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان
  • خبر‌های خوب به اردوی پرسپولیس رسید/ ستاره‌ها در تهران می‌مانند
  • ام باپه: تصمیم من در مورد جدایی از پاری سن ژرمن عوض نمی‌شود
  • جدایی کلوپ استرس قهرمانی را بیشتر کرده است
  • دو گزینه اصلی تراکتور برای جانشینی خمز
  • (ویدئو) تولید برق از عکس‌های عشق‌ها و جدایی‌ها
  • با جدایی خمس؛ نصرتی به تراکتور بازگشت
  • فلوریان ویرتس بخشی جدایی ناپذیر از برنامه‌های بایرن مونیخ
  • پشت‌پرده فسخ قرارداد سرمربی پاکو خمس با تراکتور!
  • واکنش باشگاه تراکتور به شایعه جدایی آلوز