Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:12:53 GMT

آیین احیای آخرین شب قدر در حرم امام رضا(ع) برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۷۷۲

آیین احیای آخرین شب قدر در حرم امام رضا(ع) برگزار شد

این مراسم در رواق حضرت امام خمینی(ره) و صحن‌های اطراف حرم مطهر رضوی برگزار شد و قرائت قرآن کریم، دعای جوشن کبیر، پخش کلیپ از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص روز قدس، مرثیه خوانی، سخنرانی و مراسم قرآن به سر و مداحی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

یکی از کارشناسان مذهبی در سخنرانی شب قدر حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: طبق روایات احتمال اینکه، مراد از شب قدر، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان باشد خیلی زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مسعود عالی با بیان اینکه در مراسم قرآن به سر بعد از عبارت "بک یا الله" به ولی معصوم توسل می‌کنیم به این معنا است که ما در محیط ولایت امام معصوم هستیم. کسی که از محیط ولی معصوم خارج است شب قدر ندارد.

وی با بیان اینکه در شب قدر باید نسبت به کارهای خود بازنگری داشته باشیم افزود: باید بدون هیچ توجیه و بهانه در درگاه الهی توبه کنیم. امام علی(ع) فرمود شب مومن صبح و صبح او شب نمی‌شود مگر اینکه نسبت به نفس خود سوء ظن دارد. چون نفس انسان  می‌تواند کلاه شرعی سر انسان بگذارد و در نهایت او را به جهنم ببرد. انسان یک گناه و خطایی می‌کند اما نفس زیربار نمی‌رود و برای آن کلاه شرعی درست می‌کند.

سخنران مراسم شب قدر در حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: مومن از اعمال خود دچار غرور نمی‌شود و ترس دارد که‌ نکند اعمال او مورد رضای خدا نباشد. مومنین و متقین کسانی هستند که هر چه دارند در راه خدا می‌دهند اما باز هم ترس دارند که در راه خدا کم گذاشته باشند.

حجت الاسلام عالی گفت: گاهی چند عمل خیر انجام می‌دهیم و بعد از آن گویی می‌خواهیم هر چه گفتیم خدا و اهل بیت(ع) درخواست مارا اجابت کنند. مومن، خودشیفته نیست و از خدا و اولیای او طلبکار نیست.

وی ادامه داد: دلیل سوء ظن مومنان به نفس این است که نفس به قدری پیچیده است که سر خود انسان را هم کلاه میگذارد و فریب می‌دهد. امام سجاد(ع) فرمود در کربلا ۳۰ هزار نفر با همین کلاه گذاشتن ها و با عنوان تقرب به خدا خواستند امام حسین(ع) را به شهادت برسانند.

وی گفت: امام علی(ع) فرمود اصرار بر گناه که عادت شود، گناه را کوچک شمردن، افتخار به گناه، و کوچک شمردن آن، از انجام خود گناه هم بدتر است.

برچسب‌ها مشهد حرم امام رضا شب قدر ماه رمضان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد حرم امام رضا شب قدر مشهد حرم امام رضا شب قدر ماه رمضان اخبار کنکور حرم امام رضا شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. به دنبال تایید صلاحیت متقاضیان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال یکم اردیبهشت، دوشنبه سوم اردیبهشت در فرابورس ایران مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه برگزار و در نهایت به صورت رسمی این مقدار از سهام این دو باشگاه به متقاضیان واگذار شد.

دریافت 109 MB

خبرنگار: نیما علیپور / تصویربردار: یزدان قربانی، اسماعیل گلرخ / تدوینگر: محمدرضا زمانیان

دیگر خبرها

  • ویدیو/ آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد