Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@15:02:03 GMT

وقتی رانندگان حقیقی تاکسی از بیمه محرومند!

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۴۷۷۶

وقتی رانندگان حقیقی تاکسی از بیمه محرومند!

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد گفت: از چند سال گذشته سازمان تامین اجتماعی سامانه مربوط به بحث بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر و تحول در این سامانه وجود ندارد، حل این مشکل در حیطه اختیارات سازمان‌های استانی نیست.

مهرداد میرزائیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مطالبات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی شهری در بخش تاکسیرانی و اتوبوسرانی، اظهار کرد: یکی از گلایه‌های رانندگان تاکسیرانی بسته شدن سامانه تامین اجتماعی برای بحث بیمه رانندگان است، این مشکل مختص استان چهارمحال و بختیاری نیست و رانندگان کل کشور با این مشکل مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد افزود: از چند سال گذشته سازمان تامین اجتماعی سامانه مربوط به بحث بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر و تحول در این سامانه وجود ندارد، رانندگانی که از قبل از بسته شدن سایت اقدام به پرداخت حق بیمه کرده‌اند اکنون نیز بیمه آن‌ها تداوم دارد و مابقی رانندگان مشمول حمایت دولت در این حوزه در سال‌های اخیر نمی‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین در برهه‌ای به‌علت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بیمه رانندگان دچار مشکل شد، اما با پرداخت دولت موضوع بیمه رانندگانی که قبل از بسته شدن سامانه اقدام به بیمه خود کرده بودند حل  و بیمه مجددا برقرار شد، پیگیری بسیاری برای باز شدن سامانه از طریق سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری انجام گرفت، اما این موضوع در حیطه اختیارات سازمان‌های استانی نیست و نیاز به مصوبه مجلس نیز دارد.

میرزائیان در ادامه با اشاره به اینکه ویروس کرونا ضربه مهلکی به حمل و نقل عمومی کشور در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی وارد کرد، گفت: به‌علت توصیه برای رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی میزان استفاده از حمل و نقل عمومی به‌شدت کاهش پیدا کرد، این کاهش در برخی مواقع سال به اندازه‌ای بود که رانندگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی توان پرداخت هزینه سوخت، روغن، لاستیک و قطعات یدکی را نیز نداشتند.

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد در ادامه افزود: همچنین رانندگان اجازه ندارند از مسافران هزینه‌ای بالاتر از نرخ مصوب دریافت کنند، در سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس اعمال شد، این افزایش جوابگوی نیاز رانندگان نیست، سال گذشته نیز حمایت‌های موردی از رانندگان بخش حمل و نقل مانند پرداخت وجه نقد، لاستیک و روغن انجام شد، اما به‌علت تداوم کرونا مشکل رانندگان پابرجاست.

وی تعطیلی بازار، مدارس و دانشگاه‌ها را عامل کمبود مسافر  در بخش حمل و نقل عمومی شهری عنوان و بیان کرد: تلاش می‌کنیم رانندگان را مجاب به فعالیت کنیم تا در ارائه خدمات به شهروندان خللی ایجاد نشود.

رانندگان اجازه افزایش کرایه در سال جدید را ندارند

میرزائیان با بیان اینکه رانندگان اجازه افزایش کرایه در سال جدید را ندارند، یادآور شد: اگر افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس مصوب شود، این موضوع از طریق رسانه‌ها و برچسب‌های نصب شده بر روی تاکسی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد، اما اگر شهروندان تخلفی از این بابت مشاهده کردند موضوع را سازمان تاکسیرانی جهت پیگیری اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد تاکید کرد: رانندگان اجازه تخطی از قوانین را ندارند، در صورت گزارش تخلف رانندگان متخلف به کمیته بررسی تخلفات معرفی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

دولت دیگر از بیمه رانندگان تاکسی حمایت نمی‌کند

همچنین رئیسی مدیر روابط‌عمومی سازمان تامین اجتماعی در خصوص بحث بسته بودن سامانه بیمه رانندگان تاکسی، اظهار کرد: این سامانه به‌صورت کشوری بسته شده است، این سازمان بر مبنای درآمد می‌تواند به بیمه‌شدگان خدمات ارائه دهد، زمانی‌که دولت و بخش خصوصی حمایت خود از بیمه شده را قطع کند این سازمان نمی‌تواند به ارائه خدمات ادامه دهد و بیمه شده باید هزینه بیمه را به‌صورت آزاد پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل سازمان هدفمندی یارانه‌ها سهم بیمه کارفرما را برای رانندگان تاکسی پرداخت می‌کرد، گفت: اکنون این حمایت از سوی دولت قطع شده است و تنها رانندگانی می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند که قبل از بسته شدن سامانه اقدام به بیمه خود کرده‌اند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بیمه رانندگان تاکسی حمل و نقل عمومی رانندگان اجازه شدن سامانه سال گذشته بسته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در روز‌های اخیر در برخی خطوط تاکسیرانی که رانندگان بیشتر از قیمت مصوب شورای شهر تهران، نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند، با رانندگان برخورد و امتیاز منفی در پرونده آنها درج شد.

شادی مالکی افزود:همچنین با توجه به اینکه نرخ کرایه از اول اردیبهشت باید افزایش پیدا می‌کرد مواردی را داشتیم که پیش از اردیبهشت نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند که با این موارد هم برخورد شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شهروندان خواست اگر در استفاده از تاکسی‌ها متوجه شدند نرخ کرایه درخواستی راننده بیش از نرخی است که بر روی برچسب‌ها نصب یا در پایانه‌ها و ایستگاه‌ها اطلاع رسانی شده با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند.

شادی مالکی افزود: پس از اطلاع رسانی شهروندان، بازرسان در محل حاضر می‌شوند و به شکایت‌های مردمی رسیدگی می‌کنند و با تخلفات برخورد می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران به شهرداری تهران این مجوز داده شده که نرخ کرایه تاکسی‌ها را به صورت میانگین ۴۵ درصد افزایش دهد و در مجموع ۶۱۰ خط تاکسیرانی در شهر تهران این مصوبه اجرایی شده است.

شادی مالکی افزود: البته با توجه به بازمهندسی خطوط تاکسیرانی شهر تهران، متناسب سازی کردیم و به گونه‌ای این مصوبه را اجرایی کردیم که مسافران با حداقل معطلی در خطوط پایانه‌ها و ایستگاه‌ها بتوانند به تاکسی‌ها دسترسی داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: این متناسب سازی باعث شده در برخی خطوط که به علت پایین بودن پایه نرخ کرایه در سنوات گذشته رانندگان تاکسی فعالیت نمی‌کردند و بخصوص در شرایط آب و هوایی خاص و ساعت پیک ترافیک با کمبود تاکسی مواجه بودیم خوشبختانه تا بیش از ۸۰ درصد این مشکل رفع شود.

شادی مالکی افزود: حتی در برخی خطوط هم افزایش نرخ کرایه کمتر از ۴۵ درصد افزایش یافته که این مسئله هم به بازمهندسی خطوط بر می‌گردد.

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند