Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@03:42:49 GMT

۲ هزار هکتار از زمین‌های مانه‌وسملقان زیر کشت پنبه

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۵۰۶۰

۲ هزار هکتار از زمین‌های مانه‌وسملقان زیر کشت پنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از مانه و سملقان، این شهرستان قطب تولید پنبه در خراسان شمالی است که با شروع فصل بهار این طلای سفید جلا پیداکرده و فرصت مناسبی برای کسب درآمد و اشتغال این منطقه خواهد بود.

هادی قهرمانیان درباره همین موضوع اظهار کرد: تاکنون ۱۳۰ تن بذر پنبه گواهی‌شده دلینته و همچنین هزار و هشتصد تن کود شیمیایی موردنیاز کشاورزان تأمین و توزیع‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تا به الآن ۲ هزار و هفتصد هکتار محصول پنبه از سطح مزارع مانه و سملقان کشت‌شده که پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا ۶ هزار هکتار پنبه در این شهرستان نیز افزایش یابد و همچنین توقع می‌رود از این سطح کشت، ۲۳ هزار تن پنبه برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان تصریح کرد: پانصد هکتار از این مزارع با کمک بنیاد علوی با تأمین نهاده و بحث مشاوره‌های فنی بنیاد در حال کشت است.

گفتنی است که کاشت پنبه مانه و سملقان از اول اردیبهشت آغاز و تا خردادماه ادامه دارد و این شهرستان هشتاد درصد کشت پنبه استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی شهرستان مانه و سملقان بجنورد مانه و سملقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: رفع تصرفات اراضی ملی از ابتدای سال آغاز شده است و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم رفع تصرف شده‌اند.

احمدی افزود: با بیان اینکه مردم شهرستان طارم درصورت مشاهده تصرف اراضی ملی می‌توانند با شماره ۱۵۰۴ و ۳۲۸۲۳۱۴۴ تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: رفع تصرف و قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک ۶۱ هندی‌کندی به مقدار ۴۱ هکتار و در پلاک گیلوان به اندازه ۱۰ هکتار انجام شده است .

 

دیگر خبرها

  • رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن