Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@13:28:21 GMT

سقف و کف حقوق بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۵۰۸۳

سقف و کف حقوق بازنشستگان

اقتصاد آنلاین – صبا نوبری؛ مرحله اول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مرداد 99 انجام شد و مرحله دوم این همسان‌سازی هم در اردیبهشت امسال صورت گرفت. بر این اساس حقوق بازنشستگان در مقایسه با اسفند ماه سال 1399 حداقل 50درصد افزایش دارد و هیچ بازنشسته تامین اجتماعی در کشور حقوقش کمتر از 1.5برابر اسفند ماه سال 1399 نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین واریزی‌ که بابت حقوق بازنشستگان در فروردین1400 انجام شد، نسبت به اسفند ماه 98، رشد 130درصدی را داشت که این رشد شامل دو مرحله متناسب‌سازی و افزایش سنواتی انجام شده است.

بدین ترتیب در اسفند98 پرداختی بازنشسته تأمین اجتماعی حداقل بگیر با 30سال سابقه یک میلیون و 670هزار تومان بود با اعمال متناسب سازی مرداد به 2میلیون و 800هزار رسید و با متناسب سازی امسال دریافتی آن‌ها به 4میلیون و 300هزار تومان خواهد رسید.

همچنین حقوق بازنشسته 20سال سابقه در اسفند دوسال قبل، یک میلیون و 600هزار تومان بود که با متناسب سازی حقوق مرداد به 2میلیون و 400هزار تومان رسید و با افزایش‌های امسال دریافتی آن‌ها 3میلیون و 900هزار تومان می‌شود.

لازم به ذکر است که بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بُن معیشت، بخشی دیگر در حق مسکن و بخشی در عائله‌مندی بوده است. حق عائله‌مندی بازنشستگان تأمین اجتماعی به میزان 370هزار تومان و حق اولاد به رقم 96هزار تومان به ازای هر فرزند در سال جاری افزایش یافته است.

همچنین به گفته مسئولان حقوق بازنشستگان سایر سطوح از 75درصد زمان برقراری مستمری کمتر نخواهند بود.

براین اساس در اردیبهشت ماه99، بازنشستگان با 30سال سابقه کار حدود 4میلیون و 300هزارتومان و آن‌هایی که 20سال سابقه کار دارند، 3میلیون و 900هزارتومان دریافت خواهند کرد.

پربیننده ترین همه چیز درباره افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ کارگران دلار در آستانه لغو تحریم ها ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۲/۱۴ نادران برای ۲۸۰هزار میلیارد تومان منابع بودجه تصمیم گیری کرده است / متخلفان باید پاسخ دهند چه اتفاقی برای جداول رخ داده است تحریم‌ها به‌زودی برداشته می‌شود / در ماه‌های آینده میلیون‌ها واکسن در اختیار مردم قرار می‌گیرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق بازنشستگان حقوق بازنشستگان متناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی

 به گزارش پارس نیوز به نقل از ایلنا،  صولت مرتضوی در مورد زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: طبق آنچه قانون تصویب کرده است باید در فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود و کام بازنشستگان عزیزمان هم ان‌شاالله شیرین شود.

دولت از پرداخت مطالبات تجدیدپذیرها استنکاف کرد/ قیمت واقعی برق ۳ هزار تومان است

وی در پاسخ به این سوال که در رابطه با بازنشستگان کشوری و لشکری وضعیت پرداخت‌ها چگونه است، گفت: در نورد بازنشستگان کشوری هم به همین شکل است و اعزایش حقوق‌ها در فروردین اعمال می شود اما در مورد بازنشستگان لشکری موضوع دست ما نیست و قطعا هر چه قانون باشد اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری در ۱۴۰۳؛ چقدر اضافه شد؟
  • افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت + جدول و جزئیات
  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • (ویدیو) افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین ماه
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد