Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@09:49:59 GMT

بازگشایی مشاغل پرخطر چه زمانی خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۵۸۲۸

نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران گفت: نمایندگان اصناف پیشنهاد بازگشایی همه مشاغل را، البته با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی، به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه داده‌اند که امروز در نشست کم و کیف بازگشایی صنوف تصمیم‌گیری می‌شود.

خبرگزاری میزان - روزنامه همشهری نوشت: ابراهیم درستی، نماینده وزیر صنعت در اتاق اصناف و نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران احتمال بازگشایی مشاغل از شنبه گفت: پیشنهاد مشخص اصناف آن است که مشروط به اجرای سختگیرانه‌تر پروتکل‌های بهداشتی، از شنبه هفته آینده همه مشاغل باز باشند و اگر واحد‌های صنفی در رعایت دقیق این پروتکل‌ها کوتاهی کردند، با آن‌ها برخورد و واحد صنفی متخلف پلمب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با ارائه پیشنهاد‌های اصناف، در نشست امروز، پنجشنبه هیأت دولت در مورد کم و کیف بازگشایی صنوف تصمیم‌گیری می‌شود. مبنای این پیشنهاد بازگشایی همه مشاغل یا حداقل مشاغل گروه یک و ۲ در شهر‌های قرمز و نارنجی است. درصورت بازگشایی مشاغل گروه یک و ۲ امکان فعالیت تدریجی مشاغل گروه ۳ و ۴ نیز فراهم خواهد شد.

نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران افزود: با توجه به تعطیلی طولانی‌مدت و رکود کسب و کارها، هزینه تعطیلی اصناف بسیار زیاد شده، صنوف شرایط سختی را می‌گذرانند، با این شرایط امکان تداوم تعطیلی مشاغل وجود ندارد. تعطیلی مداوم یا مقطعی واحد‌های صنفی به‌مدت ۱۵ ماه، یعنی از بهمن‌ماه سال ۹۸ تاکنون، فشار سنگینی را به مشاغل وارد کرده است.

نماینده وزیر صنعت در اتاق اصناف ادامه داد: همزمان با تعطیلی اصناف، باید برخی سازمان‌های مرتبط مانند سازمان امور مالیاتی، ادارات دولتی، بیمه‌ها و بانک‌ها نیز تعطیل می‌شدند. اصناف از سال ۹۹ عملا کار نکرده‌اند و قادر به پرداخت مالیات بر درآمد یا مالیات ارزش‌افزوده نیستند. سازمان امور مالیاتی باید ملاک محاسبه مالیات صنوفی را که عملا تعطیل بوده‌اند، خوداظهاری آن‌ها و نه عملکرد سال ۹۸ قرار دهد.

وی درباره میزان آسیب وارد شده به مشاغل بر اثر تعطیلی‌ها خاطر نشان کرد: به جز برخی مشاغل گروه یک مانند میوه‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحد‌های صنفی خرده‌فروشی، بقیه مشاغل از جیب می‌خورند و با توجه به این وضع امکان تداوم تعطیلی آن‌ها وجود ندارد.

پیشنهاد مشخص اصناف برای بازگشایی مشاغل چیست؟

درستی گفت: در نشستی که یکشنبه هفته جاری در کمیته کاری استانداری تهران برگزار شد، نمایندگان اصناف، پیشنهاد بازگشایی همه مشاغل، البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ارائه کردند. پیشنهاد حداقلی اصناف این است که در شهر‌های قرمز و نارنجی علاوه بر مشاغل گروه یک، مشاغل گروه ۲ نیز بازگشایی شوند. اصناف باید هم اجاره مغازه و هم اجاره خانه را در شرایط تعطیلی کسب و کارشان بپردازند. بر این اساس باید همه صنوف بتوانند با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و در عین حال بازرسان اتاق اصناف، وزارت بهداشت، تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف بر رعایت این پروتکل‌ها نظارت کنند. تأکید می‌کنم اصناف تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند؛ اگرچه سهم آن‌ها در شیوع کرونا حتی با رعایت نشدن دقیق پروتکل‌های بهداشتی حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

بیشتر بخوانید: ۷۰ درصد اصناف تهران تعطیل شدند

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویروس کرونا صنوف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا صنوف پروتکل های بهداشتی بازگشایی مشاغل مشاغل گروه یک اصناف تهران اتاق اصناف همه مشاغل پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برخورد با ۹۰ مورد گران‌فروشی در چهارمحال و بختیاری
  • تعطیلی ۲۴ مرکز متخلف در فارس
  • پلمب دو کافی‌شاپ در مشهد
  • افزایش نرخ جریمه رانندگی منجر به بازدارندگی رفتار‌های پرخطر
  • برخورد قاطع پلیس با رانندگان پرخطر در جاده‌های لرستان
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • اسکان اضطراری خانواده‌های مناطق پرخطر ریزش کوه
  • ۸ نقطه پرخطر در جاده‌های خراسان شمالی اصلاح شد