Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان غبار محرومیت از چهره استان زدوده می‌شود. - اخبار استانها -

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، با تبریک تصویب ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان به همه مردم استان کردستان اظهار داشت: این تصمیم به‌جا و باعث شعف، مسرت و خوشحالی تمام کردستانی‌ها و تقویت اعتماد مردم به نظام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده خدوم این مردم از همه کسانی که در این اقدام خوشحال‌کننده همکاری و زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم گفت: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان باعث توسعه، پیشرفت، زدودن چهره فقر، ایجاد اشتغال و ریشه‌کنی کوله‌بری در مرزها خواهد شد.

نماینده  مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدمات توسعه‌ای و رفاهی نظام در استان بی‌بدیل و بی‌نظیر است، تصریح کرد: موافقت با تصویب ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان هم در تداوم توجهات مسئولان نظام به مردم کردستان بود، که جا دارد از تک‌تک آنها تشکر کنم.

ایجاد منطقه آزاد بانه-مریوان تصویب شدایجاد منطقه آزاد سیستان تصویب شد

وی محرومیت‌زدایی، توسعه، پیشرفت و ارائه خدمات مطلوب به مردم را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: باید رسانه‌ها این اقدامات خوب را به نحو احسن منعکس کرده تا همه دشمنان بدانند که در این استان هم اقدامات توسعه‌ای در حال انجام است.

ماموستا رستمی بیان کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به دنبال تبلیغات دورغین، جنگ روانی و القاء ناکارآمدی نظام اسلامی در سطح کشور به ویژه استان‌های مرزی همچون کردستان بوده‌اند که بازگو کردن خدمات و برکات انقلاب اسلامی و معرفی دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی همه توطئه‌های آنان را خنثی خواهد کرد.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: امیدوارم همه دولتمردان با ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و اقدامات لازم برای تسریع در اجرای قانون منطقه آزاد بانه و مریوان، غبار محرومیت را از چهره استان زدوده و موجبات خدمت‌رسانی بیشتر به مردم کردستان را فراهم کنند.

انتهای پیام/481/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان مردم کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار

 عبدالسلام جواد آخوندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) اظهار داشت: بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران یکی از راه‌های مهم تجاری و ترانزیتی برای افغانستان است.

وی افزود: وزارت صنعت و تجارت طالبان با همکاری جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه‌ای را برای تاجران افغانستان فراهم کرده است.

آخوندزاده ادامه داد: با فراهم‌سازی زمین و منطقه آزاد برای تجارت، اموال تاجران افغانستان در بندر چابهار در امنیت است.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، بیشترین صادرات و واردات افغانستان از بندر چابهار و بندر عباس صورت‌ می‌گیرد.

وی اضافه کرد: صادرات و واردات افغانستان با ایران از نظر ارزشی در طول سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار رسید که از این رقم ۳۳ میلیون دلار ارزش صادرات افغانستان و یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار هم ارزش واردات این کشور از ایران بوده است.

به گفته این مقام مسئول افغانستان اقلام عمده صادراتی افغانستان در سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران پنبه، شمش سرب، کنجد، نخ، کشمش و ماش بوده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: اقلام وارداتی افغانستان از ایران در سال ۱۴۰۲، سوخت دیزل، بنزین، گاز مایع، سیمان، برق، گوجه فرنگی و مواد خام فابریکات صنعتی بوده‌است.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده بود این وزارت بر استفاده بهتر از بندر چابهار به عنوان راه جدید تجارت افغانستان تاکید دارد.

کارشناسان امور اقتصادی به این باورند که بندر چابهار ایران نزدیک‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالاهای تجار افغانستانی است.

از سویی هم مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گویند که بندر چابهار نسبت به بندر واگه کراچی از مزایای بیشتری برای انتقال کالاها برخوردار است.

به گفته آنان، در کنار فراهم‌ شدن امکانات از جانب ایران، انتقال کالا از این بندر تجارتی ارزان‌تر تمام شده و از امنیت بیشتری نیز برخوردار است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌افزاید: در چابهار تاسیسات پیشرفته‌ای ساخته شده که این تاسیسات سهولت‌های زیادی را برای انتقال کالا فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • سپاه، نهادی مردمی و مرتبط با مردم است
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • «نون خ ۵» چهره زیبای سیستان و بلوچستان را به مردم نشان داد
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • ولایت‌ مداری و مردمی بودن مهمترین ویژگی ارتش است
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی