Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد، «الزام نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بر اجرای ابلاغیه» یکی از مطالباتی است که جمعی از مخاطبین خبرگزاری با ثبت آن در سامانه «فارس‌من» خواهان پیگیری این مسئله بودند.

به همین منظور با نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت‌وگویی کردیم.

علی مقدم آریایی در پاسخ به این مطالبه مردمی گفت: در سال‌های گذشته رویه بدین صورت بوده است که هرساله درصدی به تعرفه‌ سال قبل افزوده شده و ملاک عمل تعیین تعرفه خدمات مهندسین قرار می‌گرفته است که بر همین اساس در سال ۹۹ نیز در دی‌ماه افزایش تعرفه ۲۵ درصدی اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی افزود: سال گذشته پس از اعلام تعرفه مطابق رویه سابق، در اسفند ماه و بر اساس نظر سازمان نظام مهندسی استان، مقرر شد با توجه به اعلام هزینه‌های ساخت سال ۹۹ اعلام شده توسط شورای مرکزی و تایید شده توسط وزارت راه و شهرسازی باید جداول ۱۰ و ۱۱ مبحث دوم مقررات ملی ملاک عمل برای تعیین تعرفه قرار گیرند.

وی ادامه داد: موضوع مجدد در ۱۷ اسفندماه در هیئت چهارنفره مطرح و جدول ۱۰ هزینه ساخت و مجموع جدول ۱۱(مجموع درصد حق الزحمه مهندسین) مبنای تعیین رقم کل تعرفه قرار گرفته و با در نظر گرفتن حدود اختیارات افزایش و کاهش در مبحث دوم، رقم کل تعرفه توسط هیئت چهار نفره به عنوان تعرفه اصلاحی ۹۹ تصویب و مطابق با سال‌های گذشته در بین رشته‌ها توزیع شد.

مقدم آریایی بیان کرد: در انتهای سال موفق شدیم نگاه افزایش تعرفه را از درصدی افزایش نسبت به سال قبل به جدول ۱۰ و ۱۱ بازگردانیم.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: پس از تصویب تعرفه اصلاحی ۹۹ و ارسال آن به وزارت راه و شهرسازی و تایید نهایی، از تاریخ اول اردیبهشت ماه سال۱۴۰۰، این مصوبه در سازمان نظام مهندسی استان مبنلی عمل قرار داده شده است.

وی یادآور شد: در خصوص تعرفه سال ۱۴۰۰ خدمات مهندسی، پس از تصویب پیشنهاد حداکثری افزایش تا ۲۵ درصد در جداول ۱۰ و ۱۱ در جلسه مورخ ۲۸ فروردین ماه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی، موضوع در جلسه کارگروه هیئت چهار نفره نیز بررسی و برای تصویب در دستور کار هیئت چهار نفره قرار گرفته است که پس از تایید نهایی وزرات راه و شهرسازی و طی تشریفات قانونی ابلاغ شده و ملاک عمل خواهد بود.

مقدم آریایی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ساختار شکست بین رشته‌ای هم گفت: در خصوص تفکیک بین رشته‌ای فقط استان تهران اقدام به اجرایی کردن ساختار شکست سال ۷۹ با موافقت وزیر وقت کرده است و تلاش همه ما اجرا قوانین بوده و تابع قوانین و مقررات فرادستی هستیم، البته امیدواریم شورای مرکزی و وزارت‌خانه به‌زودی در این زمینه تعیین تکلیف کنند.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به شرایط و نظرات و همچنین اضافه شدن خدمات تخصصی در رشته‌های هفت‌گانه مهندسی، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ۲ سال قبل نسبت به انتخاب مشاور شهری جهت انجام مطالعات و تعیین حق‌الزحمه منطبق با خدمات مهندسین اقدام کرده است که نتایج این مطالعات پس از نظرسنجی از تمامی سازمان‌های نظام مهندسی کشور و گروه‌های تخصصی، در شورای مرکزی ویرایش شده و مراحل نهایی بررسی و تصویب را طی می‌کند که با توجه به هماهنگی شکل گرفته با وزارت راه وشهرسازی، تفکیک بین رشته‌ای حق‌الزحمه با در نظر گرفتن جمیع جهات نهایی شده و اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی نیز در خصوص تعرفه ۱۴۰۰ پس از طی تشریفات قانونی، نسبت به اعلام تعرفه منطبق بر چارچوب های قانونی اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نایب رئیس سازمان نظام مهندسی شورای مرکزی بین رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، وحید دایی اظهار کرد: از کل واحدهایی که تاکنون عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است، ۸۵ هزار و ۹۸۰ واحد حمایتی شامل ۴۲ هزار و ۲۸۳ واحد در قالب انبوه سازی و ۴۳ هزار و ۶۹۷ واحد در قالب گروه ساخت، ۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد بازآفرینی، ۲۷۰ هزار و ۹ واحد خودمالک و ۲۶ هزار و ۹۳۶ واحد روستایی در خراسان رضوی است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، کل برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به خراسان رضوی تاکنون برای نهضت ملی مسکن را ۳۶۳ هزار و ۹۲۴ واحد ذکر کرد و گفت: پارسال در حوزه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود که در این راستا ۲۰ برابر طرح "مسکن مهر" دولت قبل، زمین برای این نهضت در استان تامین شد.

وی اظهار کرد: در حوزه آماده سازی زمین، مجموع قراردادهایی که با دستگاه ها و نهادهای مختلف به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ در استان منعقد شد، سه هزار و ۱۲۰ هکتار بود که به لحاظ مقیاس کار، ۱۸ برابر آماده سازی زمین در زمان اجرای طرح مسکن مهر در این استان بوده است.

داعی اقدام مهم دیگر این دستگاه اجرایی در حوزه نهضت ملی مسکن را دریافت کمک بلاعوض از وزارت متبوع دانست و گفت: پارسال پنج هزار میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی سایتهای نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در خراسان رضوی اختصاص یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: در سال ۱۴۰۲ در کنار تولید مسکن به ارتقای شاخصهای خدمات شهری به ویژه محیط شهری نیز توجه ویژه شد به طوری که ۴۳ هکتار زمین با کاربری خدماتی در شهرهای مختلف استان به دستگاه های اجرایی واگذار شد تا بتوانند ساخت و ساز را در آنها انجام داده و خدمات لازم را به مردم ارایه دهند که این واگذاری زمین در راستای ارتقای شاخصهای خدمات شهری هشت برابر واگذاریها در این بخش در سال ۱۴۰۱ بود.

وی اضافه کرد: در حوزه بازآفرینی شهری یا محلات هدف، بافتهای فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، ۲ اقدام مهم در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی انجام شد، نخست این که در ابتدای سال، مطالعات محلات هدف بازآفرینی در ۵۱ شهر استان انجام و در مراجع ذیصلاح مصوب شده بود، اما این تعداد در پایان سال به ۹۶ شهر رسید به طوری که در طول سال مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر دیگر استان نیز انجام شد.

داعی گفت: مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۵۱ شهر استان خراسان رضوی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ انجام گرفته بود لذا در یک اقدام و فعالیت فشرده طی سال گذشته مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر توسط این اداره کل انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای ایجاد تحرک در تولید مسکن در بافتهای فرسوده شهری، پارسال علاوه بر بسته تشویقی شورای عالی شهرسازی و معماری، بسته تشویقی بومی را برای همه ۹۶ شهر استان تهیه کرد به طوری که هم اینک همه شهرهای استان دارای بسته تشویقی بومی برای تولید مسکن در بافتهای فرسوده هستند.

دیگر خبرها

  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری
  • رئیس سازمان نظام پرستاری: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است