Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@21:15:11 GMT

تجلیل جامعه قرآنی از فرهنگستان هنر

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۸۰۱۸

تجلیل جامعه قرآنی از فرهنگستان هنر

با حضور مشاور عالی ریاست دارالقرآن الکریم کشور ، مشاور عالی معاونت شهرسازی شهرداری و هییت همراه ، از تلاش‌های ارزنده مسوولین فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و موسسه صبا تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ دکتر سجادمحمد یارزاده ، موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا و نماینده فرهنگستان هنر درمراسم بازدید دکتر محمد ذوالفقاری و حجت الاسلام دکتر محمد وحید صافی مسوولین جامعه قرآنی کشور ، رضا عباسی از قاریان ارزشمند و مشاور عالی معاونت شهرسازی شهرداری تهران ، مجید طلیمی ریاست مرکز مطالعاتی بین المللی مدیریت دانش خاورمیانه و هییت همراه از نمایشگاه خط قرآنی در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: همواره ، هنر در آیینه قرآن ، این معجزه آسمانی متبلور می گردد و این نمایشگاه  در ماه میهمانی خدا ، بازتاب تبلور نور قرآن در حس هنرمندان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس موسسه فرهنگی هنری وپژوهشی صبا ادامه داد : ظرفیت و امکانات فرهنگستان در خدمت هنرمندان و پژوهشگران برای تجلی قرآن است . این در حالیست که هنرمندان ایران اسلامی ، با انگیزه های مختلف هنری ، خوش درخشیدند و ما در صدد هستیم تا با بهررهگیری از زبان و ادبیات قرآنی ، هنر ایرانی را به جهان عرضه کنیم.

دکتر محمد ذوالفقاری مشاور عالی دارالقرآن الکریم کشور در این مراسم عنوان کرد: اگر میخواهیم اتمسفر جامعه الهی شود و آسیب های اجتماعی در جامعه به حداقل برسد نیاز است مفاهیم و معارف قرآنی در کالبد هنر ،توسط اهل هنر و اهل قرآن جاری و ساری شود که اگر این اتفاق مبارک رقم خورد اندیشه و عمل ما خدایی خواهد شد و نتیجه آن آرامش و سکونت واقعی است.  همچنین وی ، با  اشاره به آیات قرآن در حوزه معماری و مدیریت از تلاش های بی شائبه مسوولین فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی در جهت اشاعه فرهنگ انس با قرآن در بین مخاطبین تقدیر کرد.

در این مراسم از تلاش های قربان محمد پورقاز مدرس دانشگاه و قرآن پژوه و همچنین رضا عباسی قاری ارزشمند و مشاور عالی معاونت شهرسازی شهرداری تهران با اهداح لوح ، تجلیل گردید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر فرهنگستان هنر دارالقرآن مجید طلیمی رضا عباسی محمد ذوالفقاری توسعه پایدار شهری فرهنگستان هنر مشاور عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، اسامی اعضای کاروان قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.


پس از برگزاری آزمون انتخابی و ارزیابی‌های انجام شده، ۲۰ نفر شامل استادان، قاریان، حافظان و یک گروه تواشیح، به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند و برنامه‌های قرآنی را در جمع حجاج ایرانی و حاجیان دیگر کشور‌ها اجرا خواهند کرد.


سیدپارسا انگشتان قاری مازندرانی هم به همراه اعضای کاروان قرآنی به سفر معنوی حج تمتع اعزام خواهد شد.


در کاروان امسال، حامد شاکرنژاد از خراسان‌رضوی، مهدی عادلی از تهران، سیدکریم موسوی از خوزستان، یوسف قنبری از زنجان، حمید صفدری از خراسان‌رضوی، آرش سوری از کرمانشاه، سیدرضا نجیبی از فارس، مسعود موحدی‌راد از خراسان‌رضوی، وحید براتی از خراسان جنوبی، سیدپارسا انگشتان از مازندران، خلیل سواری از خوزستان، مهدی عبرتی از گیلان، امیرحسین انواری از یزد، محمدرضا اکبری از مرکزی، گروه تواشیح العباد از خوزستان متشکل از مرتضی طرفی، نصرالله بریچی، صادق بیت‌سعید، خلیل سعیدی و محمدامین سبهانی خالص حضور دارند. سرپرستی کاروان نور نیز به عهده علی صالحی‌متین، حافظ کل قرآن کریم از تهران است.

از چند دهه گذشته، در همکاری مشترک میان کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه، اعزام کاروان قرآنی به حج تمتع در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • این افراد معلم می‌شوند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد