Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی بزرگترین خط تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگی کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور در تبریز افتتاح شد.

عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این واحد، گفت: این شرکت دانش بنیان با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار عدد انواع برد الکترونیکی ۷۰ درصد نیاز کشور را به بردهای لوازم خانگی تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این واحد هم‌چنین ۱۰ هزار دستگاه تلویزیون LED تولید می‌شود که این تعداد تا پایان سال به ۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: شرکت دانش بنیان صبح پارلارآسیا با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده که بخشی از آن از محل تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است. این شرکت در زمینی به مساحت پنج هکتار با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع راه اندازی شده و امکان اشتغال ۵۸۰ نفر را فراهم کرده است.

وجود گسترده ترین شبکه مراکز رشد و نوآوری کشوردر آذربایجان شرقی

واعظی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اکنون با داشتن ۱۲ مرکز رشد و نوآوری، گسترده ترین شبکه مراکز رشد و نوآوری را در بین استان‌های کشور دارد و میزبان ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰ شرکت فناور و دانش بنیان استان بعد از طی مراحل رشد و تجاری سازی به مرحله تولید انبوه محصولاتشان رسیده‌اند که متاثر از فضای صنعتی استان عمدتا در زمینه‌های مکانیک، الکترونیک و ساخت و تولید فعالیت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بهره‌برداری از ۱۸۸ طرح عمرانی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و رفاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۲۸۸ فضای آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور، امروز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد که ٩ طرح از این تعداد در حوزه فناوری بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آذربایجان شرقی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، به تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت مشغول است. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه شنبه مورد بهره برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتاب‌دهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این شرکت بود. این مرکز در راستای حمایت از استارت‌‌آپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور