Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل رحیمی ظهر امروز در نشست خبری با محوریت مدیریت مصرف آب و گذر از تنش آبی تابستان ۱۴۰۰ اظهار کرد: استان گلستان ۱۷ درصد از فاضلاب و خدمات بهداشتی بهره‌مند می‌شود که در این زمینه عقب‌ماندگی وجود دارد و این اتفاق به کمبود منابع مالی برمی‌گردد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و منابع آبی برای خدمات‌دهی بهتر تاکید و تصریح کرد: باید تلاش کنیم سطح بهره‌مندی مردم در شهر و روستا در زمینه استفاده از خدمات نزدیک به هم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به اینکه قالب تاسیسات در شهرها استقرار دارد، افزود: در حال فعالیت در غرب استان هستیم، در سال جاری تاسیسات آب‌رسانی را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

رحیمی گفت: در سال گذشته مسیر چهارشنبه بازار سابق و میدان مادر یک کیلومتر خط انتقال انجام شد که یال غربی شهرستان قابلیت بهره‌برداری از شبکه را پیدا کرد.

وی عدد اعتبارات تملک دارایی برای ارتقاء سطح بهداشت عمومی را بسیار ناچیز خواند و افزود: فاضلاب پروژه‌های هزینه‌بری دارد، در گرگان پیش‌بینی ما ۵۰۰ کیلومتر اجرای شبکه است که ۳۰۰ کیلومتر آن انجام‌ شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: برای این‌که بتوانیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم علاوه بر گرگان برای سه شهر بندرگز و بندرترکمن و کردکوی از اعتبارات ماده ۵۶ استفاده کردیم، مجوز آن در سال ۱۳۹۹ اخذ شد.

رحیمی با اشاره به اینکه ایجاد پتانسیل آبی خوبی بعد از تصفیه به خصوص برای کشاورزی شکل می‌گیرد، اظهار کرد: ما نیترات و فسفات را از پساب جدا می‌کنیم ۱۵ میلی‌متر مکعب در سال آب تصفیه‌شده را وارد محیط‌زیست می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پساب کلرزنی بدون هیچ آلودگی میکروبی است، گفت: کیفیت پساب بهتر از آب جاری رودخانه‌ها است بخش خصوصی از این منابع فرصت خوبی را می‌تواند شکل دهد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به اینکه برخی پساب‌ها قابلیت پرورش آبزی‌پروری دارند، افزود: هزاره سوم جنگ آب است باید از پتانسیل‌های موجود بهترین استفاده را کنیم، مدیریت آب بسیار مهم است اگر نتوانیم از ظرفیت‌های آبی استفاده کنیم آینده خوبی برای نسل آینده وجود ندارد باید برنامه‌ریزی برای این مهم وجود داشته باشد.

رحیمی با بیان اینکه پنج منابع آبی در استان وجود دارد، گفت: پتانسیل آبی در شمال استان وجود ندارد اما انتقال ظرفیت‌ها می‌تواند فرصت‌های اقتصادی خوبی ایجاد کند، به گونه‌ای که استفاده از فرصت‌ها باعث شده در حال‌ حاضر در شمال استان پرورش انار هم وجود داشته باشد.

انتهای پیام/8300

منبع: فارس

کلیدواژه: سالانه 15 میلیون متر مکعب آب تصفیه شده محیط زیست آبزی پروری پساب ابوالفضل رحیمی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

به گزارش جام جم آنلاین،علی جان صادق‌پور افزود: در دو سال گذشته ، ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای کازرون ، آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستاهای امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و  پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود را در بخش فاضلاب مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: در این مدت همچنین بیش از ۸۰ هزار متر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب هم در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر