Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنج‌شنبه در حضور رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه روسای کمیته‌های بهداشت و درمان، اجتماعی – امنیتی، آموزش و تبلیغات و همچنین قرارگاه عملیاتی گزارش خود را از وضعیت شیوع بیماری در شهرهای مختلف کشور، وضعیت جدید شهرها از نظر رنگ‌بندی سطح بیماری و اقدامات انجام شده در زمینه کنترل و مهار بیماری و نظارت بر رعایت پروتکل‌ها ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش ارائه شده از طرف کمیته بهداشت و درمان در خصوص وضعیت بیماری در مناطق مختلف کشور و رنگ‌بندی جدید شهرها، خوشبختانه با رعایت پروتکل‌ها و انجام اقدامات نظارتی و ایجاد محدودیت‌ها از وضعیت اوج بیماری عبور کرده‌ایم و در بسیاری از شهرها روند ابتلا سیر نزولی یافته است. البته در برخی شهرها همچنان شاهد افزایش روند ابتلاها و سیر صعودی بیماری هستیم.

بر اساس پیشنهاد ارائه شده از سوی کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا، تمدید محدودیت‌های اعمال شده در شهرهای نارنجی و قرمز برای عبور کامل از پیک چهارم ضروری به نظر می‌رسد که این پیشنهاد به تصویب رسید. همچنین در این جلسه به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت و درمان، به منظور مدیریت و مقابله دقیق‌تر و ویژه در کنترل پیک چهارم، کلیه سفرها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۲ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع خواهد بود.

همچنین مقرر شد از هفته آینده در شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی، کسب و کار برای گروه مشاغل یک و دو آزاد باشد.

کمیته بهداشت و درمان همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت رعایت اصول بهداشتی از سوی اصناف مختلف و ادارات و تقویت نظارت بر اجرای پروتکل‌ها ارائه کرد که براساس آن، رعایت پروتکل‌ها متاسفانه هنوز به سطح مطلوب نرسیده و نیازمند اقدامات موثر نظارتی و تبلیغاتی است و باید نسبت به آگاهی بخشی به مردم در زمینه پرهیز از عادی‌انگاری بیماری اقدامات بیشتری انجام شود و تقویت سیستم نظارتی برای افزایش نظارت‌ها و ممانعت از برگزاری تجمعات ضروری است.

کمیته امنیتی – اجتماعی نیز در این جلسه گزارش‌های اولیه از برگزاری آیین شب‌های قدر و میزان رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم مومن را ارائه کرد که جمع‌بندی و تکمیل آن به بعد از دریافت گزارش نهایی موکول شد.

رئیس جمهور با ابراز خوشحالی از اینکه شاهد سیر نزولی بیماری در بسیاری از شهرهای کشور به خاطر رعایت پروتکل‌ها و اجرای دستورالعمل‌ها هستیم تاکید کرد که همچون گذشته رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی اصل اول در مقابله و مهار این بیماری است و نیروهای انتظامی و همه دستگاه‌های نظارتی می‌بایست با جدیت بیشتر و تقویت نظارت‌ها به رسیدن سطح رعایت نکات بهداشتی به سطح قابل قبول (۹۰ درصد) و عبور کامل از پیک چهارم کمک کنند.

روحانی با اشاره به ضرورت طراحی یک برنامه ویژه و کارآمد برای اصناف به منظور رعایت کامل و دقیق اجرای پروتکل‌ها از سوی صاحبان مشاغل و تشدید اقدامات نظارتی در ادارات دولتی، برخورد قاطع و جدی با متخلفان از اجرای دستورالعمل‌ها را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه گذر از پیک چهارم و حتی تزریق واکسن نمی‌تواند متضمن این باشد که دچار پیک‌های بعدی نشویم، اظهار داشت: کاهش رعایت پروتکل‌ها بعد از هر پیک نشان می‌دهد که مردم خود را با زندگی سازگار با کرونا تطبیق نداده‌اند، به همین خاطر تغییر سبک زندگی و سازگاری آن با کرونا باید از کارویژه‌های اصلی ما باشد.

گزارش دستگاه‌های مرتبط با تامین و تولید واکسن از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که رئیس جمهور با توجه به مصوبه دولت در زمینه تخصیص و تامین ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی با تاکید بر ضرورت سرعت عمل از سوی دستگاه‌های ذیربط، بار دیگر به وزارت بهداشت دستور داد با تسریع در اعطای مجوز واردات واکسن به بخش خصوصی با رعایت نکات تخصصی لازم، اجازه ندهد این اقدام مهم در پیچ و خم‌های اداری گرفتار شود.

در جلسه امروز کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به درپیش بودن موعد برگزاری آزمون‌های عمومی و سراسری سال ۱۴۰۰، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی در مورد تقویم آموزشی کشور و آزمون‌هایی که با محوریت سازمان سنجش و برخی وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود، ارائه کرد.

بر اساس این گزارش آزمون کنکور سراسری در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه و آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ‌های ۶ تا ۸ مرداد ماه براساس جدول اعلام شده برگزار خواهد شد و سایر آزمون‌ها که در سطوح مختلف برگزار می‌شود نیز طبق تقویم و زمان‌بندی سازمان سنجش با استفاده از تجربه برگزاری آزمون در سال گذشته با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و تضمین سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها، برگزار خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد ملی کرونا، اطلاع‌رسانی دقیق و موثر در این زمینه و همچنین ابلاغ دستورالعمل‌های لازم به مخاطبان را در دستور کار خود قرار دهند تا آزمون‌ها با همکاری داوطلبان در سلامت کامل برگزار شود.

رئیس جمهور در این زمینه با اشاره به تجربه موفق سال گذشته در برگزاری کنکور در زمان تعیین شده با رعایت کامل دستورالعمل‌ها، گفت: امسال نیز می‌توانیم با افزایش نظارت‌ها و رعایت دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی، آزمون‌ها را به شکل بهتری در زمان تعیین شده برگزار کنیم و اطمینان داشته باشیم که سلامت دانش‌آموزان تضمین شده است.

در این جلسه همچنین با توجه به شیوع ویروس جهش یافته از نوع هندی، گزارشی از اقدمات نظارتی انجام شده برای کنترل مرزها بویژه استان‌های شرقی و جلوگیری از ورود این ویروس به کشور از سوی قرارگاه عملیاتی ارائه شد.

روحانی در این زمینه با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی در خصوص کنترل مرزها و انجام اقدامات لازم برای ممانعت از ورود کرونای هندی به کشور و با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمان شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم با ورود کرونای هندی، درگیر پیک پنجم بیماری شویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیک‌های قبلی بیماری عمدتا به خاطر رعایت نشدن پروتکل‌ها به صورت جدی و کامل بوده است، گفت: اگر پروتکل‌ها دقیق و کامل رعایت شود و ان‌شاالله روند واکسیناسیون هم سرعت بگیرد، می‌توان با جدی‌ترین موج‌های بیماری نیز به راحتی مقابله کرد.

۲۷۲۷

کد خبر 1512038

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا حسن روحانی قرارگاه عملیاتی رعایت پروتکل ها بهداشت و درمان دستورالعمل ها رئیس جمهور رعایت کامل پیک چهارم آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمال

سرهنگ یداله جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران گفت: به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه ایام نوروز تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اعمال می شود.

سرهنگ جهان تاب  افزود:با توجه به پیش بینی  صورت گرفته در راستای افزایش حجم تردد مسافران نوروزی در محور های ارتباطی  با بهره گیری از اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، محدودیت ها بدین شرح خواهد بود:

 محدودیت‌های کلی

۱ - عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه ها، محور‌های کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محور‌هایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.

۲ - در تمامی محور‌های برون شهری که در  این ایام ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود اما عبور و مرور انواع خودرو‌های حامل مواد سوختی فاسد شدنی، بهداشتی کود‌های شیمیایی ضدعفونی کننده و کالا‌های اساسی از جمله گندم، جو، برنج، سوپا، دانه‌های روغنی و اقلام دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا، از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی  که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند، خواهد بود.

همچنین تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت به استثنا حاملان مواد سوختی، بهداشتی کالای اساسی و دارای مجوز  روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در همه محور‌های برون شهری کشور ممنوع است.

 محدودیت‌های محوری

* محور کرج - چالوس

تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

* اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب

* در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید، ماموران پلیس راه محدودیت یکطرفه بودن مقطعی محور تا جمعه ۱۷ فروردین از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

محور تهران - فیروز کوه - قائم شهر

تردد انواع تریلر‌ها از ساعت ۶  تا ۲۴ روز‌های شنبه، یکشنبه دوشنبه و سه شنبه ۱۱ تا ۱۴ فروردین از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر فیروزکوه - تهران و بالعکس در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس راه ممنوع خواهد بود.

 محدودیت‌های محمولات ترافیکی

۱- حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه‌های اصلی از ساعت ۷ صبح پنجشنبه  ۹ فروردین تا ساعت ۷ صبح دوشنبه ۱۴ فروردین ممنوع اعلام شد.

۲- صدور مجوز عبور برای خودرو‌های ترافیکی تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ممنوع است اما در روزهای ۹ و ۱۰ فروردین صرفاً برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر کننده مجوز صادرمی‌گ شود.

محدودیت‌های خودرو‌های ترانزیت حامل مواد سوختی

ورود و تردد همه خودرو‌های ترانزیت مواد سوختی از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۹ فروردین تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه تاریخ ۱۴ فروردین ممنوع می‌باشد.

ضمن اینکه خودرو‌های مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۴۰۳ صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل‌های ایمن بین راهی خواهند بود.

تبصره: عبور و مرور انواع خودرو‌های حامل مواد سوختی فاسد شدنی، بهداشتی کود‌های شیمیایی ضدعفونی کننده و کالا‌های اساسی گندم، جو، برنج، سوپا، دانه‌های روغنی و.
یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی می‌باشند.

 محدودیت‌های پیش بینی نشده

در صورت نیاز به اعمال محدودیت‌های پیش بینی نشده در محور‌های زیر پوشش به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه، بصورت مقطعی و منطقه‌ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع رسانی تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.
 و همچنین اجرای محدودیت‌های مذکور به افزایش حجم تردد در محور‌ها بستگی دارد و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها لغو خواهد شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی استان دارند، خواست؛  ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • تداوم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های مازندران
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • جسورترین زنان دنیا روی فرش قرمز
  • اعلام محدودیت های ترافیکی جاده ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • تداوم محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمال
  • تیپ جدید و نارنجی فرشته حسینی در تعطیلات سال نو + عکس