Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:40:56 GMT

تگرگ ۹۳ میلیارد ریال به کشاورزان «یامچی» خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۹۰۸۶

تگرگ ۹۳ میلیارد ریال به کشاورزان «یامچی» خسارت زد

علی صیادی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تگرگ به بیشتر محصولات کشاورزی در «یامچی» خسارت زده به طوری که در بخش درختان بارده به باغ‌های پسته و زردآلو و در بخش زراعی به مزارع گندم، جو و گوجه بین ۱۰ تا ۴۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی از کشاورزان خسارت‌دیده که محصولات خود را بیمه محصولات کشاورزی کرده‌اند خواست برای دریافت خسارت خود به صندوق بیمه کشاورزی مراجعه کنند و اضافه کرد: کشاورزانی که بیمه ندارند باید منتظر باشند تا اعتبار حوادث غیرمرقبه پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صیادی» بهترین راهکار برای جلوگیری از خسارت تگرگ را استفاده از سامانه ضدتگرگ اعلام کرد و ادامه داد: کشاورزان و باغداران می‌توانند در باغ‌های خود این سامانه را راه‌اندازی کنند و جهاد کشاورزی برای کمک برای خرید این سامانه به آنان تسهیلات با سود کم اعطا می‌کند.

شهرستان مرند دارای ۹۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت کشاورزی و باغی بوده که از این میزان ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۶ هزار هکتار اراضی دیم است و نسبت زمین‌های آبی ۵۲ درصد و اراضی دیم ۴۸ درصد می‌باشد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مرند اراضی کشاورزی خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مرند وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مرند اراضی کشاورزی خسارت مالی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی ظهر پنجشنبه در جلسه شناسنامه دارکردن محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید محصولات کشاورزی جز با شناسنامه‌دار کردن واحدهای تولیدی امکانپذیر نخواهد بود، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای شناسنامه‌دار کردن محصولات مرکبات تا پایان فروردین تهیه و ابلاغ شود و برای محصول برنج هم این برنامه تهیه و تدوین شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: اجرای کشاورزی قراردادی و عرضه مناسب محصول از مسیر شناسنامه‌دار کردن واحدهای تولیدی می‌گذرد و بر این اساس می‌توان مشخص کرد چه میزان محصول با چه کیفیتی در کدام مزرعه یا باغ تولید و در چه زمانی عرضه می‌شود.

مؤمنی خاطرنشان کرد: کشاورزان مازندرانی باید هویت‌دار شوند و واحد تولیدی و محصولات تولیدی آن هم باید تعریف شده و شناسنامه دار باشد.

وی بیان کرد: سطح کل باغات استان ۱۵۶ هزار و ۵۱۰ هکتار است که تاکنون ۹ هزار و ۵۶۵ نفر به مساحت ۱۵ هزار و ۷۸۲ هکتار برای شناسنامه دار شدن باغات خود در سامانه ثبت‌نام کردند.

مؤمنی با بیان اینکه ۸ هزار و ۲۴۵ مورد بازدید به مساحت ۱۲ هزار و ۸۷۱ هکتار از این باغات انجام شد، گفت: با صدور ۸ هزار و ۱۹۳ مورد شناسنامه و کد سلامت محصول، ۱۴ هزار و ۳۴۷ هکتار از باغات استان شناسنامه دار شد.

کد خبر 6064267

دیگر خبرها

  • خسارت بارش تگرگ در بخش اسماعیلی جیرفت
  • از بارش خسارت‌بار تگرگ در بخش اسماعیلی جیرفت تا برف شادی در سربیژن 
  • هشدار به کشاورزان برای سمپاشی مزارع
  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند