Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@10:24:54 GMT

راه اندازی و بروزرسانی سایت نماز آموزش و پرورش 

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۹۵۰۵

راه اندازی و بروزرسانی سایت نماز آموزش و پرورش 

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمدرضا مسیب زاده در اولین جلسه وبینار کارگروه مشترک ستاد اقامه نماز کشور و وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ با عنوان نهضت تولید محتوا و با هدف اجرایی کردن مفاد تفاهمنامه بین ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش و بهره گیری از ظرفیت مراکز تخصصی در جهت تولید محتوا گفت: خوشبختانه سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه توسعه و ترویج نماز اقدامات خوبی صورت گرفت که ثمره نهایی آن اختتامیه اجلاسیه نماز دانش آموزی فروردین ماه در استان یزد بود که مورد تفقد مقام عالی وزارت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکثر کارهای انجام شده در حوزه قرآن، عترت و نماز کارهای دلی و جهادی است، افزود: سال گذشته همه بندهای تفاهمنامه بر اساس زیست بوم جدید اجرا شد و به زودی تفاهمنامه دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از طریق دفتر وزارتی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سال ۹۸ پیش اجلاسیه های نماز در سراسر کشور علیرغم نبود محدودیت‌های جاری ۷۴۰ اجلاسیه بود و اما سال ۹۹ این عدد با وجود محدودیت‌ها به ۲۳۴۵ اجلاسیه رسیده است که نشان دهنده توسعه فرهنگ اقامه نماز در بین استان‌های سراسر کشور است.

وی از راه اندازی و بروزرسانی سایت namaz.medu.ir خبر داد و گفت: این سایت با اهداف تبلیغی و محتوایی سعی دارد رویدادهای حوزه نماز را در کوتاه‌ترین زمان به اطلاع فعالان نماز در سراسر کشور برساند.

مسیب زاده در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند همه ما در برابر نماز یا قاصریم یا مقصر، گفت: هرچند کارهای بزرگی در حوزه نماز صورت گرفته اما امیدواریم با تلاش‌ها و همکاری‌های نهادها و سازمان‌های متخصص بتوانیم در امر ترویج نماز به نتایج خوبی دست یابیم.

امروز باید از تمام ظرفیت‌های حوزه نماز با محوریت فعالیت‌های جهادی استفاده کنیم

در ادامه این جلسه سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: امسال که با پدیده کرونا مواجه هستیم اگر تحولی شد و مدارس باز شدند تفاهم نامه و کارهای فی مابین را در بستر حقیقی انجام خواهیم داد و شبکه مجازی از آن پشتیبانی خواهد کرد اما اگر مدارس دایر نشدند باید کارها توأمان انجام شود آنچه مهم است این است که ما بتوانیم از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استفاده کنیم سال گذشته قدم‌هایی برداشته شد و تعدادی از برنامه‌ها در شبکه شاد پخش شدند.

وی ادامه داد: ما باید هر استان را به حوزه‌های علمیه وصل کنیم و بتوانیم برنامه‌های متنوع داشته باشیم امروز باید از تمام ظرفیت‌های حوزه نماز با محوریت فعالیت‌های جهادی استفاده کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: باید ارتباط چند جانبه بین دانش آموزان، معلمان و اولیا برقرار کنیم و از طریق مسابقه و میزگرد و پرسش و پاسخ که اگر ان‌شاءالله به نحو مطلوب انجام شود در دوران کرونا رو سفید خواهیم شد و اگر مباحث را اداری کنیم به جایی نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: ما یک بستری یک ساله داریم و می‌توانیم در ابعاد مختلف فعالیت کنیم خواهش می‌کنم تمامی اعضای این کارگروه فعال باشند و اگر فضا مهیا شود باید همه اعضا به صورت حضوری فعال شوند جاهایی که رویشی نبوده باید تذکر داده شود ما محورهای تبلیغ را برای ائمه جماعات مدرسه تدوین کرده‌ایم و به مدارس ابلاغ شده است نباید به عنوان یک کاغذ فقط در مدارس بماند بچه‌ها تا زمانی که ارتباط دوجانبه و فعال با مدیران فکری دارند همیشه پویا خواهند بود و اگر این ارتباط نباشد دیگران جا را پر خواهند کرد.

زرهانی در خاتمه گفت: پیوند خانه، مدرسه و مسجد هدفش همین ارتباط چند جانبه است به نحوی که بچه‌ها خودشان تمایل داشته باشند. با رعایت شیوه‌های روانشناسی این کار باید صورت پذیرد و باید این کارگروه با تسامح میدانش را وسیع‌تر کنید ان‌شاءالله کارنامه‌ای که به پیشگاه حضرت مهدی (عج) ارائه می‌شود لبخند بر لبانشان جاری گردد.

همچنین در ادامه منصور سرگزی، معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور گفت: این جلسه در استمرار کارگروه مشترک اقامه نماز و وزارتخانه برگزار می‌شود دو هفته قبل در جلسه با مدیران و تخصصی نماز داشتیم در آنجا بحث تولید محتوا و اقدامات عملی در خصوص تحقق تفاهم‌نامه و اقدامات میدانی مطرح شد چندین سال است که مرکز تخصصی قم تنها مرجع در تولید محتوای نماز است و تولید و نشر محتوای های نماز ویژه معلمان مربیان اولیا و دانش آموزان بیش از ۱۲۰۰ تولید محتوا صورت گرفته است امسال باید ببینیم در استمرار آن فعالیت‌ها چه کارهایی باید انجام شود.

وی افزود: آموزش و پرورش از اولویت‌های ماست اساتید زیادی در سراسر کشور وجود دارد و قم و مشهد سرآمد آنها هستند می‌خواهیم بدانیم زمینه‌ها تا چه حد مهیاست تا در شبکه‌های مورد هدف شما به تولید محتوا بپردازیم.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: امسال چند ظرفیت جدید در تفاهم‌نامه ایجاد شده مهد کودک‌ها، مراکز پیش دبستانی، امامان جماعت نیز ویژه‌تر دیده شدند، مدرسین آموزش خانواده، آموزش عملی برای دانش آموزان تولید، پیگیری در اجرا و ارزیابی باید صورت پذیرد به گونه‌ای اقدام گردد تا یک ارتباط با این مراکز و قرارگاه‌های شما برقرار شود. مرکز قم و مشهد کاملاً می‌توانند نقش آفرین باشند و مبنای فرمایشات جناب مسیب زاده و جناب آقای زرهانی قرار بگیرند.

وی یاد آورشد: راجع به متن تفاهم نامه باید بگویم که دوره‌های آموزشی مختلف در مراکز تخصصی تدوین شده‌اند اگر انشاالله کرونا تمام شود پیشنهاد می‌شود مرکز قم و مشهد به مانند گذشته تأمین مربی و اساتید و دوره‌ها را عهده‌دار شوند. و در صورتی که این امر محقق نگردد در فضای مجازی هم مشهد و هم قم می‌توانند آموزش‌های برخط داشته باشند و همچنین آفلاین. در بحث تولید محتوا جدا از اینها هر دو مرکز دارای صلاحیت هستند و می‌توانند تولیدات خود را در اختیار شبکه شاد قرار دهند. برای حفظ ابتکار استان‌ها نیز باید اقداماتی صورت گیرد ونیز مراکز ما در مشهد و قم در دسترس همه استان‌ها قرارگیرند.

توسعه کمی و کیفی برنامه‌های حوزه نماز در فضای مجازی و حقیقی مد نظر است

سپس رضا بهشتی باویل، معاون امور اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از موضوعات اصلی که باید به آن توجه کرد این است که در حال حاضر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در زمینه ترویج وتوسعه فرهنگ اقامه نماز تدوین و تصویب ودر قالب برنامه‌های عملیاتی که منطبق بر تفاهم نامه منعقده بین وزارت و ستاد اقامه نماز کشور باشد ابلاغ شده است لذا اکنون وقت اقدام است اقدام یعنی هماهنگی، هدایت، حمایت و نظارت و به طور کلی مرحله بعد از برنامه‌ریزی است برای اقدام ما از ساختار قدرتمندی در ستاد به نام شورای عالی اقامه نماز و در سطح استان و منطقه شورای اقامه نماز و در سطح مدارس هیئت اندیشه ورز ویژه اقامه نماز برخوردار هستیم و این ظرفیت خوبی است که باید از آن غفلت نکنیم.

وی تصریح کرد: بنابراین اقدامات ما فقط نیاز به هماهنگی، حمایت، هدایت و نظارت دارد که تشکیل منظم جلسات توسط این کارگروه نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه‌ها را دارد و انتظاری که از ستاد اقامه نماز کشور و مراکز تخصصی نماز داریم فقط تمرکز بر تولید محتوای تخصصی است و وزارت آموزش و پرورش وظیفه زمینه سازی و نشر این محتوا را دارد.

معاون امور اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مسئله دیگری که وجود داشته و دارد این است محتوایی که شامل تأمین اساتید، مربیان و محصولات است باید متناسب با ذائقه و نیاز مخاطب طراحی و تولید شود وبا شناسایی نیاز، برنامه‌ریزی مجدد برای بهبود و غنی سازی محتوا شود که قطعاً اثربخشی برنامه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: برای اجرای برنامه‌ها از ایجاد ساختار درون ساختار پرهیز کردیم زیرا ساختار شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش از قابلیت اجرایی بالاتری به لحاظ ترکیب اعضا و وظایف برخوردار است لذا انجام برنامه‌ها از طریق ساختار مذکور مورد تاکید است و سعی بر این شده که از موازی کاری و کارتراشی و ساختار تراشی پرهیز گردد و این یعنی ایجاد خط ویژه برای برنامه‌ها و اجرای سیاست نظام در خصوص تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است.

بهشتی باویل در خاتمه تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های درون دستگاهی و فرصت‌های برون سازمانی با توجه به چهار اصل مهم اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در انجام فعالیت‌ها شامل مدرسه محوری، فراگیری در عین اثر بخشی، مشارکت پذیری و مشارکت جویی، ارجحیت فعالیت‌های گروهی به کارهای فردی که البته اصل چهارم با توجه به زیست بوم جدید کمتر به آن پرداخته می‌شود و توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها در فضای مجازی و حقیقی مد نظر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094964 برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور وزارت آموزش و پرورش محمدرضا مسیب زاده

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز کشور وزارت آموزش و پرورش نماز وزارت آموزش و پرورش ستاد اقامه نماز کشور حوزه نماز اقامه نماز تولید محتوا تفاهم نامه سراسر کشور فعالیت ها مسیب زاده برنامه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،«علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در دیدار نوروزی همکاران سازمان دانش‌آموزی گفت:دانش‌آموزان با فعالیت در بخش‌های مختلف سازمان دانش‌آموزی، حضور اجتماعی‌تر همراه با مسئولیت‌پذیری بیشتر در جامعه را تجربه می‌کنند.   وی افزود:سازمان دانش‌آموزی در حوزه مطالبه‌گری دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.   مطهری گفت:ظرفیت‌های موجود آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف از برنامه‌ها و پتانسیل‌های سازمان دانش‌آموزی باید پشتیبانی‌های لازم را داشته باشند. مجموعه اداره کل آموزش و پرورش نیز از طریق مصوبات شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی، راه را برای فعالیت‌های این مجموعه در این مسیر هموارتر می‌کند.   مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت:خبرگزاری پانا یکی از مهمترین و بهترین بستر‌های تربیتی و همچنین یکی از بهترین پتانسیل و ظرفیت‌های رسانه‌ای آموزش و پرورش است. ارتقا و بهبود عملکرد این مجموعه در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در استان هدفگذاری و برنامه‌ریزی شود.   وی افزود:سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان‌غربی طی سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف، دستاورد‌های مهمی را کسب کرده که این مهم نشان از برنامه‌ریزی منسجم این مجموعه در فعالیت‌های اجرایی دارد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام و المسلمین میردامادی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طباطبایی
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند