Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:35:12 GMT

۱۸شناور هنگام صید ترال در آب‌های ساحلی خوزستان توقیف شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۰۵۲۳

۱۸شناور هنگام صید ترال در آب‌های ساحلی خوزستان توقیف شدند

فتح اله ابوعلی روز پنجشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شناورهای صیادی در مناطق دریایی خورموسی ، بوسیف ، بحرکان و سریم در حال صید غیرقانونی آبزیان دریایی بودند که ماموران گشت دریایی شیلات خوزستان با ورود به این پهنه‌های دریایی از فعالیت زیانبار آنان جلوگیری کردند.

وی گفت: در جریان بازرسی از این شناورهای صیادی متخلف ، ۱۶ دستگاه ترال ، چهارعدد لنگر ، سه طاقه تور به همراه یک هزار و ۲۷۰ کیلو گرم میگو و ۶۵۰ کیلوگرم انواع ماهی کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: شناورهای صیادی متخلف به اتهام صید و حمل غیرمجاز ادوات صیادی توقیف شدند و پرونده تخلف آنان پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی استان ارسال می‌شود.

در چند ماه گذشته بیش از ۳۰ فروند شناور و قایق متخلف هنگام صید مجاز در آب‌های ساحلی و فراساحلی خوزستان توقیف شدند.

در هفته‌های اخیر برخی صیادان خوزستانی نسبت به تصمیم سازمان شیلات ایران در خصوص ممنوعیت صید ترال و لنگری اعتراض کردند.

صید ترال به نوعی از صید آبزیان گفته می‌شود که به وسیله تور ماهیگیری بزرگی انجام می‌شود که به شکل قیف است و از دو طرف به تخته‌هایی متصل و معمولاً به دنبال شناور در بستر دریا کشیده می‌شود. این نوع صید که البته از قدمتی طولانی برخوردار است، برای محیط زیست دریایی خسارت سنگینی به همراه دارد.

در شیوه صید لنگری که صیادان غیرمجاز از آن استفاده می‌کنند صیادان تور خود را به لنگر بسته و در جایی از دریا ثابت کرده تا ماهی‌ها به صید افتند.

قاچاق صید ، صید در فصل ممنوعیت ، ورود شناورهای بیگانه به صیدگاه‌های خوزستان ، استفاده از شوکر الکتریکی ، سنگینی ناوگان صیادی و کاهش شدید ذخایر آبزیان به ویژه در آب‌های "لب شور" از چالش های صید و صیادی در خوزستان است.

حدود سه هزار فروند شناور و قایق مجاز و غیرمجاز در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس به صید و صیادی مشغول هستند.

برچسب‌ها خوزستان سازمان شیلات ایران خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان سازمان شیلات ایران خلیج فارس خوزستان سازمان شیلات ایران خلیج فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد و آورده است: ارتفاع امواج در این آب‌ها به ۱.۵ متر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از چهارشنبه تا بعدازظهر دوشنبه (۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه) وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به‌ویژه طی صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر