Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:54:19 GMT

اجرای پروژه آگاهی افزایی مشارکتی کووید۱۹ در نیشابور

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۱۱۰۹

اجرای پروژه آگاهی افزایی مشارکتی کووید۱۹ در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل انجمن مردم نهاد آوای طبیعت نیشابور و مدیر اجرایی پروژه آگاهی افزایی مشارکتی کووید ۱۹ در شهرستان های فیروزه، زبرخان و نیشابور گفت: ۱۲۰۰ نفر در برنامه های آموزشی آنلاین انجمن آوای طبیعت نیشابور در خصوص طرح آگاهی افزایی مشارکتی کووید ۱۹ شرکت داشته اند و پیش بینی می شود تا انتهای پروژه بیش از ۵۰۰۰ نفر از طریق برنامه های آنلاین و بیش از ۵۰۰ نفر در کارگاه های میدانی در شهرستان های نیشابور،فیروزه و زبرخان مورد آموزش های این طرح قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین شفیعی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پروژه آگاهی افزایی مشارکتی کووید ۱۹ یک طرح بین‌المللی برای افزایش آگاهی جوامع مختلف در خصوص پاندمی ویروس کرونا در سطح جهانی است. این پروژه با حمایت دفتر کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی برنامه عمران سازمان ملل متحد (SGP-UNDP) در ایران هم در از طریق برخی سازمان‌های مردم نهاد به عنوان مجریان طرح در حال اجراست.

وی افزود: دلیل اصلی اجرای این پروژه از طریق سمن‌های محیط زیست به دلیل منبع بین‌المللی تامین کننده مالی آن یعنی همان برنامه تسهیلات کوچک محیط زیست جهانی است.

مدیرعامل انجمن مردم نهاد آوای طبیعت نیشابور خاطرنشان کرد: از طرفی پاندمی عوامل بیماری‌زا در سطح جهانی می‌تواند یکی از دلایل تخریب محیط زیست و بر هم خوردن تعادل بیولوژیک نیز باشد که یکی از نتایج آن هم می‌تواند جهش‌های ویروسی باشد.


شفیعی یادآور شد: انجمن آوای طبیعت نیشابور به عنوان یک سازمان مردم نهاد محیط زیستی شناخته شده در سطح شهرستان و استان خراسان رضوی مطرح است و عضویت انجمن در شبکه تشکل‌های محیط زیست خراسان رضوی از یک سو و ارتباط با شبکه ملی محیط زیست سبب معرفی و شناخت انجمن ما در سطح کشوری شده است.

وی افزود: از این رو دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران نیز به سمن‌هایی که سابقه فعالیت و توانمندی به نسبت بیشتری در اجرای طرح‌ها داشته‌اند، این پروژه را پیشنهاد و درخواست همکاری داشته‌اند که پس از ارسال پروپوزال طرح از طرف انجمن مورد پذیرش دفتر محترم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران قرار گرفت و انجمن ما هم یکی از ۲۷ سمن فعال در این طرح در سطح کشور شد.


مدیر اجرایی پروژه آگاهی افزایی مشارکتی کووید ۱۹ در شهرستان های فیروزه، زبرخان و نیشابور، گفت: این پروژه عملا از دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده و طی مراحل اولیه در سال جاری به مرحله عملیاتی رسیده است؛ تا کنون چندین کارگاه آموزشی با کمک دانشکده علوم پزشکی نیشابور برنامه ریزی و اجرا کرده‌ایم که خوشبختانه استقبال خوبی شده است.

شفیعی افزود: تا اکنون حدود ۱۲۰۰ نفر در برنامه‌های آموزشی آنلاین انجمن در خصوص طرح آگاهی افزایی مشارکتی کووید ۱۹ شرکت داشته‌اند و از آنجایی که طرح در ابتداء برنامه‌های آموزشی قرار دارد، پیش بینی می‌شود تا انتهای پروژه که اواخر شهریور ماه سال جاری است بیش از ۵۰۰۰ نفر از طریق برنامه‌های آنلاین و بیش از ۵۰۰ نفر در کارگاه‌های میدانی در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان مورد آموزش‌های طرح قرار گیرند.


مدیرعامل انجمن مردم نهاد آوای طبیعت نیشابور ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های طرح ما توزیع اقلام بهداشتی شامل الکل ۷۰ درصد و ماسک سه لایه نیز است که‌ هر ماه و به مدت هفت ماه از اسفند ۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰ بین ۲۷۰ نفر از افراد معرفی شده توزیع شده و یا خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: افراد مشمول دریافت بسته‌های بهداشتی بر اساس نیازمندی مالی و یا وجود بیماری خاص مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که شامل افرادی از ۹ روستای بزرگ و پرجمعیت شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان و چندین مرکز نگهداری سالمندان و معلولان و محلات محروم شهری هستند.

شفیعی گفت: در کل کشور ۲۷ انجمن و سمن درگیر اجرای این پروژه هستند که خوشبختانه سهم استان خراسان رضوی سه تشکل مردم نهاد است و جالب است بدانید هر سه تشکل به نحوی با شهرستان نیشابور یا زبرخان مرتبط هستند.

مدیرعامل انجمن مردم نهاد آوای طبیعت نیشابور افزود: در این طرح حامی مالی پروژه یعنی دفتر کمک‌های کوچک محیط زیست جهانی و برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران بوده و همچنین دانشکده علوم پزشکی نیشابور، اداره بهزیستی شهرستان و اداره آموزش و پرورش نیشابور نیز در برگزاری کارگاه‌های آموزشی ما را یاری کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نيشابور برنامه عمران سازمان ملل متحد خراسان رضوی داشته اند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

حمیدرضا قانعی شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت سعدی شیرازی گفت: روز یکم اردیبهشت ماه بهانه‌ای است که نام و یاد سعدی شیرازی را گرامی بداریم، شاعری که برای همه ما قابل احترام و تمجید است.

او ادامه داد: امسال تلاش کردیم در ستاد برگزاری و بزرگداشت سعدی شیرازی که دبیری بر آن عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است، هم‌افزایی صورت بگیرد و همه دستگاه‌های فرهنگی در کنار هم قرار بگیرند تا مجموعه برنامه‌هایی را در گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری تدارک ببینم تا بتوانیم از این طریق اقشار مختلف جامعه را بیش از پیش با اندیشه‌های سعدی آشنا کنیم.

قانعی با بیان اینکه موسسه سعدی شناسی و گروه‌های مختلف هنری هم در کنار ما بودند، گفت:طی هفته پیش رو برنامه مفصلی تدارک دیده شده و قرار است اختتامیه هفته فرهنگی و هنری سعدی شیرازی در انجمن آثار و مفاخر کشور در تهران برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ابراز امیدواری کرد این برنامه‌ها منجر به ارتقای فرهنگی و رشد تمدنی ایران شود و ادامه داد: مجموعه برنامه‌هایی نیز در سفارت‌خانه‌های مختلف کشور‌ها برگزار می‌شود و رویداد‌های مختلف فرهنگی و هنری را در پیش خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی
  • آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه ۱۲ اصفهان
  • وزیر ارتباطات از اجرای پروژه فیبرنوری در استان سمنان بازدید کرد
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی