Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: با ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون، شاهد توسعه همه‌جانبه در گلستان و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهیم بود.

غلامعلی کوهساری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بحث ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون از سال ۱۳۹۲ مطرح شده است، اظهار کرد: این موضوع دو بار هم در مجلس نهم پیگیری شد؛ یک بار مغایر با برنامه پنجم توسعه دانسته شده بود و نمایندگان مجلس به آن رای نداند و بار دوم بعد از در سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان و وعده‌ای که داده شد، مجدداً لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون به مجلس ارسال و در نهایت در مجلس رای آورد و به شورای نگهبان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای نگهبان ایراداتی به این لایحه مطرح کرد که بعد از اصلاحات آن با تصمیم نهایی از سوی نمایندگان مجلس به خاطر عدم رای از سوی شورای نگهبان، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد که در نهایت روز گذشته در مجمع به تصویب رسید.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان تصریح کرد: با ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون در شرق دریای خزر می‌توانیم مراودات تجاری و بازرگانی کشورمان را با چین به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان کشور گسترش دهیم که این مسئله به بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان و استان کمک خواهد کرد.

کوهساری بیان کرد: علاوه بر این می‌توانیم از این فرصت برای گسترش ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اوراسیا و آسیای میانه و همچنین ایجاد کریدور شمال به جنوب کشورمان استفاده کنیم.

وی گفت: امیدواریم با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی اصولی شاهد توسعه گلستان در زمینه‌های مختلف و افزایش درآمد استان و محو محرومیت‌ها باشیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به اینکه نباید زحمات دیگران را نادیده گرفت و همه باید تلاش کنیم از این فرصت ایجاد شده نهایت بهره را ببریم، گفت: از همه کسانی که برای ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون در شمال کشور و استان گلستان زحمت کشیدن تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه آزاد اینچه برون گلستان ایجاد منطقه آزاد اینچه برون استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشورها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

کد خبر 6085737

دیگر خبرها

  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون