Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید تخت‌روانچی در سخنرانی روز پنج‌شنبه خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سلاح‌های شیمیائی در سوریه، افزود: برخوردها و مصوبات مبتنی بر اهداف سیاسی، اقتدار و اعتبار کنوانسیون و سازمان منع سلاح‌های شیمیائی را تضعیف کرده است.

وی سوء استفاده برخی کشورها از کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیائی و بهره بردرای سیاسی آنها از سازمان منع سلاح‌های شیمیائی را برای پیشبرد اهداف ملی خود، به عنوان یکی از چالش های چندجانبه‌گرایی یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد: متأسفانه این رفتارها کنوانسیون را به طور جدی تضعیف کرده، سازمان منع سلاح‌های شیمیائی را با بحران مشروعیت و اعتماد مواجه ساخته و موجب اختلاف بین کشورهای عضو شده است.

تخت‌روانچی ادامه داد: این روند باعث تشدید بیشتر چالش‌های موجود در زمینه خلع سلاح و عدم اشاعه می شود که نمونه آن عدم پایبندی کشورهای داری سلاح هسته‌ای به تعهداتشان تحت پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و روند هشدار دهنده مسابقه جدید تسلیحات هسته ای و نوسازی اینگونه سلاح ها است.

وی با نقد مبانی فنی و حقوقی تصمیم اخیر کنفرانس دولت‌های عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیائی در مورد سوریه و نیز اشاره به اهداف سیاسی کشورهای غربی در این زمینه، تصمیم مذکور را جانبدارانه و ناسازگار با مفاد و اهداف کنوانسیون خواند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: این اقدام یک عقب‌گرد آشکار از اصول بیطرفی و فعالیت حرفه‌ای در سازمان منع سلاح‌های شیمیائی است و دارای آثار نامطلوبی در زمینه خلع سلاح و عدم اشاعه در فضای بین‌المللی آشفته کنونی خواهد بود.

تخت‌روانچی با اشاره به اینکه ایران بزرگترین قربانی استفاده وسیع از سلاح‌های شیمیائی در تاریخ معاصر است، اظهار کرد ما بار دیگر، به شدیدترین لحن ممکن، استفاده از سلاح شیمیائی توسط هر کس، در هر جایی و تحت هر شرایطی را محکوم می کنیم.

وی تاکید کرد: در آستانه بیست و پنجمین سالگرد لازم‌الاجرا شدن کنوانسیون و تأسیس سازمان منع سلاح‌های شیمیائی، خواستار تلاش مصاعف برای تحقق جهانشمولی این کنوانسیون، از جمله از طریق وادار کردن رژیم اسرائیل به پیوستن به آن و نیز تحقق هدف اصلی کنوانسیون، یعنی از بین بردن سلاح‌های شیمیائی هستیم که هنوز به دلیل عدم پای‌بندی آشکار آمریکا با تعهدات خود تحت کنوانسیون محقق نشده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار اجرای کامل، موثر و بدون تبعیض‌ کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیائی و حمایت از اقتدار سازمان منع سلاح‌های شیمیائی شد و آمادگی کشورمان را برای کمک به این امر اعلام داشت.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل سازمان منع سلاح های شيميايی سوریه مجید تخت روانچی ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل سازمان منع سلاح های شيميايی سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل سازمان منع سلاح های شيميايی سوریه مجید تخت روانچی ایالات متحده آمریکا ایران اخبار کنکور سازمان منع سلاح های شیمیائی سازمان ملل متحد تخت روانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران در حمله به اسرائیل از کدام سلاح‌های خود استفاده نکرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درپی حمله موشکی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، سپاه پاسداران حمله موشکی_پهپادی به اهدافی در اسرائیل داشت و ۲ پایگاه نظامی آن را منهدم کرد.

در همین راستا، خبر فوری با انتشار یک اینفوگرافیک به بررسی سلاح‌هایی که ایران در حمله خود از آنها استفاده نکرده است، پرداخت.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896303

دیگر خبرها

  • رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی علیه ایران دست بردارد
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی علیه ایران دست بردارد
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • سپاه پاسداران در حمله به اسرائیل از کدام سلاح‌های خود استفاده نکرد؟
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی
  • ناصر هادیان: اسرائیل در حمله به کنسولگری ما کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرد/ با فرستادن پهپاد و موشک نشان دادیم هم توان و هم اراده پاسخگویی داریم/ این عملیات به لحاظ استراتژیک موفقیت‌آمیز بوده است