Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح زرد در خصوص خطر آبگرفتگی و سیلاب بر اثر وقوع بارش‌های رگباری در استان هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه از عصر جمعه خراسان رضوی دوباره تحت تاثیر سامانه بارش‌زا قرار خواهد گرفت که با تقویت آن طی هفته آینده شاهد وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با فعالیت این سامانه بارش‌زا که تا روز سه‌شنبه هفته آینده در خراسان رضوی ادامه خواهد یافت، در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ، آبگرفتگی و احتمال سیلاب، افزایش شدت وزش باد و احتمال بروز خسارت در بیشتر نقاط استان به‌ویژه نیمه غربی و شمالی آن پیش‌بینی می‌شود.

در اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی بر اتراق نکردن در حاشیه رودخانه‌ها به‌ویژه رودخانه‌های فصلی، پرهیز از صعود به ارتفاعات و تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از بروز خسارات احتمالی به جهت افزایش شدت وزش باد تاکید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا تا روز دوشنبه به تناوب شرایط برای بارش‌های رگباری و بهاره در سطح استان کردستان فراهم است.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی اظهار کرد: از فردا تا روز دوشنبه به تناوب شرایط برای بارش‌های رگباری و بهاره در سطح استان کردستان فراهم است.

وی افزود: اوج فعالیت سامانه بارشی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌بینی شده است که شدت و مقدار بارش در روزهای جمعه و شنبه بیشتر محدود به نیمه شرقی و ارتفاعات استان است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه همه نقاط استان را در بر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ماهیت بارش‌های بهاره اغلب رگباری، کوتاه‌مدت و به صورت نقطه‌ای خواهد بود.

پناهی از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه را صاعقه، آب‌گرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، امکان ریزش کوه، رانش زمین در مناطق مستعد و بارش تگرگ عنوان کرد.

کد خبر 745765

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی