Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@04:43:31 GMT

سفیر ایران: ۴۶ زندانی ایرانی در عمان آزاد می شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۱۸۷۹

سفیر ایران: ۴۶ زندانی ایرانی در عمان آزاد می شوند

علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ نفر ایرانی در این کشور، در زندان یا بازداشت بسر می برند، از عفو ۴۶ نفر از این تعداد به مناسبت عید سعید فطر از سوی سلطان این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته نیز ۶۶ نفر از زندانیان ایرانی، مشمول عفو واقع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : جرم بیشتر زندانیان ایرانی، قاچاق مواد مخدر و ورود غیرقانونی می باشد که این جرائم در عمان، مجازات سنگین از قبیل حبس طولانی مدت و اخراج از کشور دارد.

نجفی ضمن تشکر از رأفت و مرحمت سلطان محترم عمان، گفت که به تازگی از مسئولان ذیربط این کشور درخواست کردیم که در صورت امکان، زندانیانی که شاکی خصوصی ندارند، آزاد شوند و امیدواریم شاهد این اتفاق باشیم.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری وضعیت ایرانیان مقیم در عمان، بصورت جدی در دستور کار سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و در این راستا در ماههای آغازین مسئولیت سفارت جمهوری اسلامی ایران، از زندان مرکزی عمان موسوم به زندان سمائل بازدید و با زندانیان ایرانی دیدار و گفت وگو کردم واز نزدیک در جریان وضعیت آنها قرار گرفتم.

نجفی ضمن تاکید بر ضرورت تمهید چارچوب های حقوقی لازم جهت ارائه تسهیلات کنسولی به اتباع دو کشور، اشاره کرد که متاسفانه تاکنون اسناد پایه کنسولی از قبیل موافقتنامه های معاضدت قضایی، استرداد مجرمین و انتقال محکومین میان دوکشور به امضا نرسیده است و هم اکنون نهایی کردن و امضای این اسناد، بصورت جدی در دستور کار پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، ضرورت تشدید ساز و کارهای پیشگیرانه از سوی ارگان های ذیربط مرزی کشورمان برای جلوگیری از ارتکاب جرائم فوق الذکر توسط معدودی از افراد خاطی را مورد تاکید قرار داد و هشدار داد که ارتکاب این جرائم، مجازات سنگین و سختی را در عمان در پی خواهد داشت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ایران عمان زندانی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره

 پس از گذشت ٩ سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفر‌های زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و تاستحکام روابط دو کشور دانست. 

 سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر زسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهاد‌های ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره