Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه شب گفت، پیمانکاران نظامی نیز افغانستان را ترک خواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رئیس پنتاگون با اشاره به اینکه روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان همچنان ادامه دارد گفت، خروج پیمانکاران از این کشور نیز طبق برنامه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر چیزی حدود ۶۱۵۰ پیمانکار آمریکایی و ۴۶۰۰ پیمانکار نظامی از سایر کشورها، تا ماه آوریل در افغانستان حضور داشته‌اند.

آستین در ادامه مدعی شد نیروهای افغان بدون حمایت نیروهای آمریکایی در مواجهه با خیزش مجدد طالبان با چالش مواجه خواهند شد.

رئیس پنتاگون افزود، فعلاً برنامه‌ای برای شلیک به یک موشک فضاپیمای چینی که چندی پیش حین بازگشت به زمین از کار افتاده است وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه بقایای این موشک احتمالاً تا روز شنبه یا یکشنبه به زمین می‌رسد، درخصوص فرود آن‌ها در آب‌های باز ابراز امیدواری کرد.

از سوی دیگر، «مارک مایلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا نیز در این نشست خبری گفت، این احتمال وجود دارد که ارتش آمریکا، آموزش نیروهای نظامی افغان را در سایر کشورها ادامه دهد.

مایلی افزود، برای پشتیبانی از نیروی هوایی افغانستان که برای نگه‌داری، تعلیم و تعمیرات به حضور آمریکا متکی است، چاره‌ای اندیشیده نشده است.

رئیس ستاد ارتش آمریکا در ادامه گفت، کمک‌های آمریکا ممکن است همچنان از خارج از افغانستان ادامه یابد اما این گزینه نیز وجود دارد که برخی از قراردادها به طرف‌های افغان واگذار شود.

دومین پایگاه نظامی نیروهای خارجی تحت عنوان «مایک اِسپن» روز چهارشنبه به نیروهای ارتش افغانستان واگذار شد. این کمپ در منطقه مسئولیت تیپ ۲۰۹ ارتش شاهین افغانستان قرار دارد.

پیش از این پایگاه آنتونیک در تیپ ۲۱۵ ارتش میوند در ولایت هلمند از سوی نیروهای آمریکایی به نیروهای افغان واگذار شده بود.

روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان در اول ماه می رسما آغاز شده است. قرار است بیش از ۹۰۰۰ نیروی خارجی تا ۱۱ سپتامبر افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پنتاگون آمریکا طالبان لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مارک مایلی رئیس ستاد ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان

به گزارش قدس آنلاین، این وزارتخانه اعلام کرد: یگان‌های پایگاه نظامی ۲۰۱ منطقه نظامی مرکزی مستقر در تاجیکستان نیروهای نظامی روسیه شرکت‌کننده در این رزمایش است.

بر اساس این گزارش، یگان‌های نیروهای کوهستانی، تانک، توپخانه، یگان‌های اطلاعاتی، متخصصان حفاظت در برابر حملات شیمیایی، امنیت رادیویی الکترونیکی، گروه هلیکوپتر در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

این رزمایش، سازماندهی استفاده از نیروهای مسلح برای انهدام گروه‌های تروریستی و نیز آمادگی نیروها برای انجام وظایف در شرایط کوهستانی موضوع آموزش و تجربه عملی را شامل می‌شود.

نیروهای نظامی روسیه و تاجیکستان همچنین رزمایش‌هایی در خصوص مدیریت یگان‌های حفاظت از مرزها و حذف افرادی که به صورت غیرقانونی از مرز عبور کرده اند، اجرا می‌کنند.

این رزمایش‌ها تا ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه دارد.

پایگاه نظامی ۲۰۱ مستقر در تاجیکستان، بزرگ‌ترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور است. این پایگاه به موتورهای حامل سلاح‌های زرهی، توپخانه، واحدهای شناسایی، نیروهای پدافند هوایی، نیروی مقابله با حمله‌های شیمیایی و بیولوژیکی و نیروهای سیگنال‌دهنده مجهز است.

روسیه و تاجیکستان این پایگاه را حدود یک دهه پیش احداث کردند و قرار است تا ۲۰۴۲ فعال باشد.

از زمان به‌قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱، این چندمین بار است که نیروهای روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترک در نزدیکی مرز با افغانستان برگزار می‌کنند.

کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از افزایش تهدیدها از جانب افغانستان نگرانند و بر همکاری مشترک برای دفع این تهدیدها تاکید دارند. تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس و روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی‌ عضویت دارند.

تاجیکستان و روسیه بیش از هر عضو دیگر سازمان پیمان امنیت جمعی، تحولات افغانستان را دنبال می‌کنند.

طالبان نگرانی از نفوذ تروریست‌ها از افغانستان را به کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، بی‌اساس می‌خواند و می‌گوید که به هیچ گروهی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه کشوری دیگری استفاده کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند