Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، به مناسبت شانزدهمین سالگرد شهادت مظلومانه جنگلبان شهید ناصر پیروی، رئیس اسبق اداره منابع طبیعی شهرستان ماسال، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به همراه معاونان، روسای ستادی و شهرستان‌ها و جمعی از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان، روز گذشته در مراسمی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور بر مزار آن شهید والامقام در آسیابر شهرستان سیاهکل و نثار تاج گل یاد و خاطره این شهید انفال را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در این مراسم گفت: شهید پیروی از جمله شهدای مدافع انفال الهی است که در راه حفاظت از آب و خاک و کیان مملکت مظلومانه و ناجوانمردانه به شهادت رسید و در مسیر حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی و جنگل‌ها از جمله مدیران موفق و متعهدی بود که خدمات ارزنده او برای همیشه در یاد‌ها خواهد ماند.

بیشتر بخوانید

۱۵ سال از شهادت شهید انفال گیلانی، جنگلبان ناصر پیروی گذشت پیام تسلیت به مناسبت شهادت محیط بانان زنجانی

او با اشاره به شهادت محیط بانان سرفراز، شهید مهدی مجلل و میکائیل هاشمی از شهدای اخیر محیط زیست کشور افزود: این شهیدان و سایر شهدای محیط زیست و منابع طبیعی، نماد‌های بنیادین اخلاق خواهند بود و رفتار و منش آن‌ها برای جنگل بانان، محیط بانان و همه آن‌هایی که در حفظ انفال عمومی برای نسل‌های آتی می‌کوشند الگویی جاودانه و در تاریخ ماندگار خواهد بود.

شهید مهندس ناصر پیروی، رئیس اسبق منابع طبیعی ماسال در سال ۱۳۸۴ پس از سال‌ها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی، نهایتا توسط همان اشرار ربوده شد و به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید.

شهید انفال، جنگلبان ناصر پیروی، در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ در مسیر عزیمت به محل کار ربوده شد.

پس از چند روز جستجو، پیکر بی جان او در منطقه جنگلی هفت دغنان شهرستان صومعه سرا پیدا شد و در نهایت در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید انفال محیط زیست شهید ناصر پیروی ناصر پیروی محیط بانان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک

احد جلیلیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با گرامیداشت هفته زمین پاک (۲ الی ۸ اردیبهشت‌ماه) شعار این هفته «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، گفت : شعار جهانی این هفته «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مردم در حفظ محیط زیست، هدف از برگزاری هفته زمین پاک و هوای پاک فراهم آوردن فضایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستداران محیط زیست است و ادامه داد: شعار محیط زیست براساس محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه است و محیط زیست سالم با مشارکت آحاد مردم تحقق می‌یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: به هر اندازه دانش‌افزایی و آگاهی در خصوص محیط زیست داشته باشیم به همان میزان محیط زیست برای ما و نسل آینده سالم می‌ماند.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این هفته، گفت: برگزاری کارگاه و کارگروه مدیریت پسماند؛ فرهنگ‌سازی و آموزش مردم به خصوص جوامع محلی، دانش‌آموزان و دانشجویان؛ پاکسازی بوستان‌ها و پارک‌ها با مشارکت بیش از ۳۷ انجمن‌های مردم نهاد در سطح استان، نشست تخصصی به صورت وبیناری با رئیس سازمان محیط زیست و برگزاری نشستی با مدیران ۵۵ خانه محیط زیست استان از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته است.

جلیلیان با یادآوری ۸۰ میلیون ایرانی ۸۰ میلیون همیار محیط ریست، تصریح کرد: همیاران در راستای حفظ محیط زیست با ما همکاری می‌کنند.

وی خطاب به هم‌استانی‌ها، گفت: با توجه به بارش‌های خوب و طبیعت زیبای بهاری و حیات وحش استان مردم برای حفظ محیط زیست عاری از هرگونه آلودگی مشارکت داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان