Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@08:55:36 GMT

چرا سالمندان تلویزیون را خاموش می کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۲۱۴۳

چرا سالمندان تلویزیون را خاموش می کنند؟

یادداشت؛ در سال های اخیر تلویزیون برای گروه های متفاوت سنی در برنامه سازی و تولید بسته های رسانه ای اقداماتی مشخص داشته اما در این عرصه سالمندان نا دیده گرفته شدند.

در گزارشی میدانی و در گفت و گو با چند سالمند از اقشار مختلف جامعه و چهره های موفق علمی، اقتصادی، بازنشسته های فرهنگی و نظامی در خصوص میزان علاقه شان به دیدن برنامه های مختلف تلویزیونی سوال کردیم که تنها 13 درصد از این افراد مخاطب تلویزیون بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بیش از 70 درصد  از این 13 درصد اخبار را از طریق رسانه ملی دنبال می کردند.

اما برنامه های تلویزیونی خیلی به مذاقشان خوش نمی آمد برخی از سریال ها با ژانر های متفاوت، پخش مستقیم فوتبال، برنامه های اقتصادی و.... عمده آثاری بودند که از سوی سالمندان و پیشکسوتان مورد وثوق بودند اما بسیاری از آن ها اعتقاد داشتند که برنامه ای که در طول این سال ها نظرمان را جلب کرده باشد و به شکل پیوسته پیگیر آن بوده باشیم به خاطرمان نمی آید.

اطراف شما چند درصد از سالمندان مخاطب رسانه ملی هستند؟

به غیر از بخش های مختلف خبری کدام یک از برنامه های تلویزیونی با سلیقه این گروه سنی مطابقت دارد؟

درحالی که بیشترین زمان گروه سنی سالمند در خانه سپری می شود و اصولا بیش از دیگر گروه سنی زمان لازم برای دیدن برنامه های مختلف تلویزیون را دارند با این حال کمترین برنامه تخصصی یا مشخصا با مخاطب خاص این گروه سنی در شبکه های مختلف سیما تولید می شود و گویا دیگر سنین حتی کودکان و نوجوانان که شبکه ای تخصصی در تلویزیون دارند بیش از سالمندان در اولویت رسانه دیده شده اند.

از آن جایی که آمار ها نشان می دهد کشور ما حرکتی عجیب و غریب به سمت سالمند شدن دارد و سلامت روح و روان این گروه نقشی مهم در حفظ کانون خانواده و جمعیت فعال کشور دارد بدیهی است که ارگان های مختلف بایستی برای این گروه سنی حساس برنامه ریزی های تخصصی تر همراه با در نظر گرفتن مزاق و سلیقه سالمند امروز را در رأس برنامه های خود داشته باشند.

این روز ها که بخش اعظمی از زمان زندگی گروه های سنی مختلف در فضای مجازی سپری می شود فاکتور تنهایی نیز به دیگر آیتم های زندگی سالمندان اضافه شده است و بدیهی است که رسانه ای مانند تلویزیون می تواند در حفظ سلامتی روحی و جسمی و البته پر کردن اوقات سالمندان با برنامه ریزی بیشتری نقش خود را ایفا کند.

شاید سالمند در اقصی نقاط کشور و حتی پایتخت نتوانند ارتباط مورد نیاز با روانشناسان و کارشناسان متخصص را بر قرار کنند اما رسانه ملی می تواند به عنوان در دسترس ترین و پر مخاطب ترین رسانه موجود در حوزه های مختلف سلامت، سرگرمی سازی، ارتباط گروه های مختلف با سالمندان، پر کردن اوقات فراغت با تولیداتی متناسب با این گروه سنی، ایجاد لحظاتی مفرح و شاد و... نقشی حیاتی را ایفا کند در گزارشی مفصل با کارشناسان روانشناسان و حتی سالمندان از اقشار مختلف جامعه جایگاه وظایف و تاثیر رسانه را بر زندگی روزمره سالمندان بررسی کرده ایم که در شماره های بعدی با سرفصل های ذیل از نظر می گذرانید.

برنامه های مورد نیاز گزوه سالمند

سرگرمی سازی رسانه ایی برای سالمندان

مهارت آموزی برای سالمندان

سلامت وسالمندان

آئینه سالمند در رسانه

مقایسه  تولیدات رسانه گروه سالمند در ایران ودیگر کشورها

و....

( ادامه دارد...)

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه تلویزیون رسانه ملی برنامه های تلویزیونی سالمندان پیشکسوتان رسانه کودکان و نوجوانان عجیب و غریب سلامت خانواده فضای مجازی پایتخت گروه های مختلف اوقات فراغت زندگی روزمره تلویزیون رسانه رسانه ملی سالمندان سلامت فوتبال کشور اقتصادی فرهنگی نظامی کارشناسان مخاطب برنامه سازی خاموش مفرح مجتبی احمدی گروه های سنی روانشناسان برنامه های تلویزیون جامعه شناسان پیروز قهرمانی کانون خانواده برنامه های شاد سرگرمی سازی گزارش میدانی بسته های رسانه ای اقشار مختلف گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقی که تحت پوشش خدمتکار منزل اقدام به سرقت طلاجات زن سالمند اصفهانی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت طلاجات یک زن سالمند اصفهانی، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل وقوع سرقت و بررسی‌های انجام شده متوجه شدند سارق که از طریق درج آگهی در یکی از سایت‌های اینترنتی به عنوان خدمتکار در منزل مالباخته استخدام شده بود، در فرصت مناسب از غفلت صاحب‌خانه استفاده و اقدام به سرقت طلاجات وی می‌کند و از محل متواری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در این راستا کارآگاهان با تلاش شبانه روزی مخفی‌گاه سارق را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

ترکیان تصریح کرد: سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه به بزه ارتکابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که در صورتی که قصد دارند فردی را جهت انجام امورات منزل و مراقبت از افراد سالمند به‌کارگیری کنند، از طریق مبادی قابل اعتماد و رسمی در این خصوص استفاده و از استخدام افراد ناشناس خودداری کنند.

کد خبر 747017

دیگر خبرها

  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • لحظه عملیات استشهادی در قدس اشغالی از زوایای مختلف | اولین تصاویر از محل وقوع عملیات
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری