Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:06:04 GMT

شهرستان بروجن با تنش آبی جدی مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۲۲۹۹

شهرستان بروجن با تنش آبی جدی مواجه است

مسعود ملکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان بروجن هم‌اکنون در بخش تامین آب کشاورزی و آشامیدنی با مشکل و معضل جدی روبه‌رو است.

وی افزود: به احتمال قوی منابع تامین آب آشامیدنی شهرهای فرادنبه و سفیددشت در شهرستان بروجن به‌زودی و در ماه‌جاری با کمبود و مشکل مواجه شود.

ملکی تصریح کرد: میزان تامین آب آشامیدنی در شهر بروجن با مصرف برابر است و در صورت بروز اشکال، کم‌آبی، بی‌آبی و یا خروج یکی از چاه‌های تامین آب آشامیدنی از مدار، تنش آبی در شهرستان رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: به‌همین منظور ضرورت دارد تا روند اجرایی طرح انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن با دربرگیری نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، هر چه سریع‌تر انجام، ‌تکمیل و بهره‌برداری شود.

فرماندار بروجن با اشاره به مشکل تامین آب آشامیدنی در برخی روستاهای پُرجمعیت این شهرستان اظهار داشت:‌ برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز روستای امام‌قیس سه حلقه چاه حفر شد که آب‌دهی نداشت اما به‌تازگی یک حلقه چاه به آب رسیده که باید هر چه سریع‌تر وارد مدار شود.

وی توصیه کرد: مردم به هیچ‌وجه از آب آشامیدنی برای مصرف آب‌دهی برای دامها،‌ باغات، ‌صیفی‌کاری و سایر مصارف غیرآشامیدنی استفاده نکنند.

ملکی افزود: مسوولان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مرتبط با تامین آب به ویژه در بخش آشامیدنی باید قبل از بروز بحران و چالش‌های ناشی از کم‌آبی در شهرسان بروجن، راهکارهای علمی و عملیاتی قابل اجرا را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: تامین به‌موقع آب آشامیدنی در نقاط مختلف شهری، روستایی و عشایری از مهم‌ترین اولویت‌های مسوولان شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال آب بن به بروجن آب را برای مصرف آشامیدنی از بن به سمت بروجن و نقنه انتقال می‌دهد و با بهره‌برداری از آن مشکل آب آشامیدنی اهالی ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون‌بر ۴۶۰ هزار نفر رفع می‌شود.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها بروجن سفیددشت چهارمحال وبختیاری خشکسالی آب آشامیدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن سفیددشت چهارمحال وبختیاری بروجن سفیددشت چهارمحال وبختیاری خشکسالی آب آشامیدنی اخبار کنکور تامین آب آشامیدنی شهرستان بروجن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسانات بازار ارز و طلا، زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جوکار در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، با اشاره به لزوم ارسال پیوست‌های مرتبط با شورای برنامه‌ریزی استان گفت: بدون شک با وجود این پیوست‌ها و آشنایی قبلی نسبت به موضوعات شورای برنامه ریزی، خروجی بهتری در جلسات خواهیم داشت.

وی در با بیان اینکه نوسانات ارز و طلا به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: دولت در زمینه کنترل بازار ارز و طلا باید برنامه ریزی داشته باشد و این وضعیت اصلا زیبنده نیست.

نماینده مردم یزد، زارچ و اشکذر، اضافه کرد: گلایه‌های مردم را در خصوص نوسانات بازار ارز و طلا و اثرات منفی آن بر زندگی آنها را به مسئولان ارشد دولت اعلام کردم و امیدوارم که شاهد تغییرات مثبتی در این زمینه باشیم.

وی عنوان کرد: حقوق کارگران و کارمندان پایین است و با این نوسانات، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند که می‌طلبد دولت نظارت و برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشد و کمترین نوسانات را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • بامداد امروز بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال وبختیاری
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است
  • نوسانات بازار ارز و طلا، زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • پیکر پدر شهید در بروجن به خاک سپرده شد