Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از بارش باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق در ۲۵ استان تا سه شنبه آینده خبر و نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، کرمانشاه،‌همدان، مرکزی،‌اصفهان، یزد، شرق فارس، شمال و غرب هرمزگان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان افزایش ابر،‌بارش باران، رگبار، وزش بادش شدید و رعدوبرق به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش‌های امروز برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال و غرب هرمزگان و فردا برای مازندران، گلستان، البرز، تهران، قم،‌شمال مرکزی، نیمه شرقی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه هفته آینده همین شرایط در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، شرق و جنوب شرق روی می‌دهد. دوشنبه هفته آینده در برخی مناطق سواحل دریای خزر،‌ دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی،‌دامنه‌های زاگرس جنوبی، جنوب شرق، شرق و مرکزی کشور افزایش ابر، بارش باران، وزش بادشدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

سه شنبه آینده در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکز کشور بارش باران پیش‌بینی شده است.

به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داد؛

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبارباران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

جمعه 1400/02/17 : اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان، خراسان شمالی، زنجان، البرز، تهران.

شنبه 1400/02/18: تهران، البرز، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها،آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک، شکستن درختان، احتمال آسیب به سازه‌های سست

توصیه: خودداری از تردد وتوقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست، عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی سازمان هواشناسی خراسان شمالی خراسان رضوی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، زارعی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیشابی هواشناسی تا روز جمعه افزایش ابر، از اواخر وقت امشب با نفوذ توده هوای ناپایدار جوی گاهی وزش باد شدید در مناطق بادخیز همراه با گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و خطر برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و ماهیت رگباری آنها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، به ویژه در نیمه جنوبی، بخش مرکزی و شمال شرق استان دور از انتظار نیست.

زارعی گفت: به لحاظ دمایی تا صبح فردا روند تغییرات دما افزایشی است و به تدریج از فردا ظهر تا صبح جمعه تغییرات دما کاهشی خواهد بود.

به گفته وی با توجه به تقویت ناپایداری‌های جوی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هشدار سطح نارنجی در استان صادر شد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: در این هشدار پرهیز از سفر‌های غیرضرور، خودداری از تردد در محور‌های مواصلاتی همجوار از جمله سیستان و بلوچستان و کرمان عدم توقف در مسیر رودخانه‌های فصلی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تامین پوشش و تجهیزات گلخانه‌ها و پرهیز از عملیات کشاورزی توصیه شده است.

دیگر خبرها

  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا
  • بارش ۴۶ میلیمتری باران در لارستان
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی
  • ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • هواشناسی اصفهان فردا ۲۹ فروردین؛ صدور هشدار نارنجی بارش