Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@14:09:24 GMT

ادعای فرانسه: ایران به سلاح هسته‌ای نزدیک شده است!

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۲۵۰۴

ادعای فرانسه: ایران به سلاح هسته‌ای نزدیک شده است!

خبرگزاری تسنیم: «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه پنج‌شنبه شب در مصاحبه با گاردین تأکید کرد که دستیابی به پیشرفت‌های فوری در زمینه احیای برجام بسیار ضروری است.

ژان ایو لودریان با تکرار ادعاهای بی‌اساس و هرگز اثبات‌نشده طرف‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران اظهار داشت: «ما باید فوراً به پیشرفت‌هایی [در مذاکرات احیای برجام] دست یابیم زیرا ایران با توجه به تخلفاتش از اجرای تعهدات [هسته‌ای] خود، هرگز تا این اندازه به سلاح هسته‌ای نزدیک نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه مدعی شد: «آمریکا برای پیشرفت [روند احیای برجام] بسیار مصمم است و مواضع لازم را اتخاذ و سیگنال‌هایی را مبنی بر آمادگی برای اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع تحریم‌ها صادر کرده است. اما ایران تاکنون مواضع یا نشانه‌هایی را درباره [پایان دادن به] همه تخلفاتی که از سال 2019 در قبال توافق هسته‌ای داشته، بروز نداده است.»

وزیر خارجه فرانسه اضافه کرد: «این یک لحظه حیاتی است زیرا ایرانی‌ها باید حالا مواضع لازم را اتخاذ کند.»

مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام تنها در شرایطی امکان‌پذیر خواهد بود که آمریکا همه تحریم‌هایی که طی سال‌های اخیر برخلاف برجام علیه ایران وضع کرده است -ازجمله تحریم‌هایی که واشنگتن ادعا می‌کند که ارتباطی با برجام ندارند- را به‌صورت راستی‌آزمایی شده لغو کند.

شبکه خبری پرس تی‌وی سه‌شنبه شب به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایران هیچ‌گونه حرکت فریب‌آمیزی از سوی طرف مقابل به‌منظور اجتناب از لغو تحریم‌ها را نخواهد پذیرفت و امتناع آمریکا از لغو همه تحریم‌های مرتبط با برجام که در دولت ترامپ وضع شده است، پایان گفتگوهای وین را رقم خواهد زد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران فرانسه سلاح هسته ای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ادعای رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

وی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان خاطر نشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی در خصوص برجام گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

کد خبر 6080305

دیگر خبرها

  • ادعای رویترز: پلیس فرانسه یک فرد را در کنسولگری ایران دستگیر کرد
  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس