Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین عطایی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: امسال دومین سالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، روز قدس به شکل دیگری برگزار می شود.

* بعد از کرونا هم باید از فضای مجازی برای حمایت از فلسطین استفاده کرد

وی ادامه داد: هر کسی تجربه متفاوتی از حضور در راهپیمایی های روز قدس دارد و از اینکه ناچاریم روز قدس را صرفاً در فضای مجازی برگزار کنیم خوشحال نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی سالها بود که فلسطین اشغالی مخارج خود را برای فضای مجازی و تکنولوژی رسانه ای چندین برابر کرده بود و این ویروس کر‌ونا باعث شد که حضورمان را در فضای مجازی برای روز قدس افزایش بدهیم، که ان شاء الله پس از بهبودی وضعیت کرونا فعالیت های روز قدس به راهپیمایی های حضوری، محدود نشود.

* مردم کشورهای غربی دیگر به رسانه ها و سیاستمداران خود اعتماد و تمایلی ندارند

عطایی تاکید کرد: رسانه ها و سیاستمداران عالم غرب، برای حمایت از رژیم ظالم صهیونیستی، دست به هر اقدامی زدند و امروزه می بینیم که مردم عالم غرب دیگر به رسانه ها و سیاستمداران عالم غرب هیچ اعتمادی و تمایلی ندارند.  

وی گفت: در انگلیس جهت تماشای تلویزیون مردم باید سالی ۱۵۹ پوند که حدوداً ۵ میلیون تومان هست پرداخت کنند که توسط bbc جمع می شود. بعد مردم می بینند که پایگاه خبری اصلی کشورشان در مقابل ظلم سکوت می کند و از ظالمینی مثل آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل سعود، ترامپ و ... طرفداری می کند. مردم در غرب از دروغ ها، سیاست ها و شعارهای پوچ و تو خالی سازمان ملل خسته شده اند.

* مخاطبان bbc و رسانه های دولتی در انگلیس کم شده است

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا تاکید کرد: امروز در انگلیس مخاطبان رسانه bbc و رسانه های دولتی کم شده است ولی رسانه برخی انجمن های دانشگاه ها، پادکست های اینترنتی، صفحات یوتیوبی، و برخی رسانه هایی که به دولت وابسته نیست، افزایش پیدا کرده است.

عطایی افزود: انگلیس ادعای حقوق بشر و رعایت حریم خصوصی دیگران را دارد. اما در عمل می بینیم که پلیس هر وقت خواست موبایل یا لپ تاپ کسی را می گیرد و به اطلاعات آن (که مثلاً encrypted هست) به راحتی دسترسی پیدا می کند. بعد از طریق همین اطلاعاتی که به صورت غیرقانونی دسترسی پیدا کرده  برای افرادی پرونده سازی می کند.

* نقش یک شرکت صهیونیستی در سرقت اطلاعات مردم در غرب

وی اظهار داشت: اکنون یک شرکت اسراییلی به نام cellebrite دستگاهی تولید کرده که با آن اطلاعات موبایلها و دستگاه ها را هک می کند. این دستگاه توسط پلیس در کشورهای مختلف خریداری شده و اکنون در حال استفاده است. شک ندارم که تمامی اطلاعات که پلیس در برخی کشورهای غربی به آن دسترسی پیدا می کند توسط شرکت مذکور ثبت و ضبط می شود.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا  ادامه داد: رژیم صهیونیستی نهادها و فعالان سیاسی و‌ حقوق بشری که از فلسطین حمایت می کنند را تحت نظر می گیرد و وقتی این رویکرد را با افزایش بایگانی اطلاعات پیوند بزنند، برای این افراد پرونده سازی می کنند.

* ترامپ واقعیت تفکر آمریکایی است

وی گفت: بعضی ها به ترامپ نگاه می کنند و می گویند که چقدر او   پست و ظالم است. اما ترامپ واقعیت تفکر آمریکایی است و فقط روسای جمهور قبل از او مقداری مهارت بیشتری در بیان اظهارات خود داشتند اما در برخورد تفاوت چندانی نداشتند. 

* رژیم صهیونیستی باعث بسیاری از مشکلات دنیا شده است

عطایی اظهار داشت: چقدر مسخره است که رژیمی کشوری را غصب کند و هر سال به مردمی ظلم کند! بعد سازمان ملل اقدامی نکند. خب مشخصاً سازمان ملل کارایی خاصی ندارد. رژیم صهیونیستی مانند دزدان دریایی هستند که کشتی ای را دزدیده اند و سازمان ملل هم در مقابل این اقدام سکوت کرده است. رژیم صهیونیستی سرطانی است که باعث بسیاری از مشکلات دنیا شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی کشورهایی که عنوان «اسلامی» را با خود همراه دارند یکی از مقدمات اخلاقی اسلامی را حتی رعایت نمی کنند. مسلمانان باید این توافق هایی که بین برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی صورت گرفته را محکوم کنند.

عطایی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا باید از دخالت در امورات منطقه دست بکشند. حمایت از رژیم صهیونیستی برای آمریکا خیلی هزینه داشته است. ترامپ برای اینکه از رژیم صهیونیستی حمایت کند مجبور شد دست به هر اقدامی بزند و نهایتاً مردم آمریکا او را برکنار کردند.

* جوانان باید مردم را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا آگاه کنند

وی در پایان گفت: ان شاء الله که جوانان با مطالعه و اطلاع رسانی صحیح مردم را از جرایم و جنایت های رژیم صهیونیستی و آمریکا، آگاه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی دانشجویان سازمان ملل فضای مجازی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا روز قدس رژیم صهیونیستی فضای مجازی سازمان ملل رسانه ها روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه شدن برای خندیدن، آخرین دستاورد صهیونیست‌ها برای مقابله با ایران

بامداد جمعه ۳۱ شهریور بود که رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی با شدت و هیجان خاصی اخبار عادی خود را قطع کردند و به صورت خبری ویژه و بزرگ در کنار رسانه‌های رژیم صهیونیستی و حتی در بعضی اوقات با هیجان و ذوق بیشتری اخبار به گفته خودشان حمله رژیم صهیونیستی به مواضعی در کشورمان را پوشش می‌دادند. حمله‌ای که البته تنها چند ساعت پس از گذشت از هیجان اولیه آن مشخص شد اتفاقی شاید کوچکتر از چهارشنبه سوری‌های تنها یکی از مناطق مشهور تهران باشد.

اما ماجرای جمعه صبح و حمله ریز پردازنده‌های صهیونیست‌ها به کشورمان چه بود؟

نیمه شب جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ اسرائیل تعدادی ریزپرنده را به سمت خاک ایران روانه کرد. این ریزپرنده‌ها از بالای سر مردم گذشته، در آسمان پایگاه هوایی اصفهان و تبریز مستقر شده و بلافاصله با واکنش پدافند هوایی ایران به طور کامل منهدم شدند. این حرکت به تعبیر رسانه‌های ایرانی و خارجی، پاسخ اسرائیل به حمله نظامی ایران به این خاک قلمداد شد.

ریزپردازنده، نوعی هواپیمای بدون سرنشین کوچک است که همه ما تصاویر بسیاری از آنها را تاکنون دیده‌ایم. این پرنده‌های کوچک عموماً به صورت عمودی پرواز کرده و برای اهدافی مشخص از آنها استفاده می‌شود. ریزپرنده‌ها اندازه‌های متفاوتی هم دارند و تعداد پروانه‌های آنها نیز بسته به اندازه و وزن دارد و در مدل‌های مختلف، متفاوت است.. این خبر به سرعت در صدر مهم‌ترین اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت و تحلیل‌ها بر سر ابعاد و تاثیرات این حمله منتشر گشت.

در ساعات پس از این عملیات، سیاستمداران سرشناس اسرائیلی و رسانه‌های صهیونیست به سرعت به انتقاد از این عملیات پرداخته و آن را مسخره و ضعیف توصیف کردند.
 
در همین زمینه «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل در واکنش به عملیات ادعایی صهیونیست‌ها در اصفهان آن را «مسخره» نامید و با انتقاد از این حمله ریزپرنده‌ها، آن را ضعیف خواند. بعضی دیگر از تحلیلگران معنای کلمه مورد استفاده بن گویر را بی «خاصیت» برشمردند.
 
این موضع‌گیری بن گویر جدای از قبول مسئولیت ناخواسته این عملیات از سوی رژیم صهیونیستی، اختلافات داخلی شدید در کابینه اسرائیل را به وضوح نشان داده و نشانگر شکست این عملیات حتی در سطح رسانه‌های داخلی رژیم اشغالگر قدس است.

پیش‌تر نیز خبرگزاری راشا تودی نوشت: علی‌رغم اینکه ارتش اسرائیل اعلام کرده است که حمله ایران در پاسخ به هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق، تلفات جزئی به بار آورده، اما بن گویر در یک کلیپ ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده، می‌گوید: حمله ایران دو پایگاه نظامی اسرائیل را منهدم کرد و شمار زیادی از سربازان را کشت.»

این سایت در ادامه آورد: «اما مشخص نیست که آیا منظور از بن گویر این است که این سربازان در نتیجه حمله ایران کشته شده‌اند یا به طور کلی از کشته شدن سربازان ارتش از هفتم اکتبر صحبت می‌کند.»

وی افزود: «بعضی از فرماندهان ارتش و فرماندهان امنیتی و احزاب چپگرا خواهان نابودی امنیت اسرائیل به خاطر منافع انتخاباتی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا هستند.»

رژیم صهیونیستی طی روز‌های پس از عملیات وعده صادق، با جنگ روانی و رسانه‌ای شدید علیه کشورمان، سعی در ایجاد وحشت و ترس در ایران داشت.   کاری که پس از حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق به بهترین شکل ممکن توسط نیرو‌های مسلح ما انجام شد. اتفاقی که روز‌ها ساکنین سرزمین‌های اشغالی  ونظامیان صهیونیستی را در ترس حمله احتمالی ایران در هر لحظه با ترسی جدی واجه کرده بود.

فروشگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی خالی شده بود و  خیلی از افراد برای فرار از این منطقه خود را اماده کرده بودند و فرودگاه‌های این رژیم جنایتکار پر از افرادی بود که فرار را بر ماندن ترجیح داده بودند.

رسانه‌های این رژیم و مقامات ارتش اسرائیل و همچنین کابینه جنگی این رژیم جعلی سعی در ایجاد جو روانی به واسطه تهدید حمله به ایران داشتند. گرچه این تهدید در دید افکار عمومی مضحک به نظر آمده و کوچک‌ترین تاثیری در سطح ملت ایران نداشت، قدرت بازدارندگی ایران موجب این شدن که حامیان غربی رژیم صهیونیستی مکررا با هشدار به سردمداران این رژیم، آنان را از هرگونه عملیاتی علیه ایران برحذر داشته و عدم پشتیبانی خود از اسرائیل را در صورت ادامه‌دار شدن تقابل با ایران و همچنین پاسخ ایران به حمله اسرائیل اعلام دارند.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان بیان کرد: آنچه که اخیرا اتفاق افتاد یک نمایش مضحک و یک طنز بود. رژیم صهیونیستی در راستای بازیابی حیثیت از دست رفته خودش این نمایش مضحک را سازماندهی کرد. وجود چند ریزپرنده ضعیف در آسمان اصفهان اقدام نظامی پیچیده نیست بلکه از سوی برخی از عناصر ضد انقلاب به درون جمهوری اسلامی ایران منتقل شدند و به نیایت از این  رژیم در آسمان رها شدند که در آخر نیز توسط پدافند هوایی کشورمان رهگیری و منهدم شدند.

او افزود: اما رژیم صهیونیستی که بعد از عملیات وعده صادق به شدت دچار شکست و انزوا شده در تلاش بود تا از سوی این نمایش‌های مضحک که حتی مورد تمسخر مقامات این رژیم نیز قرار گرفت آبروی از دست رفته خود را باز یابد.

وی ادامه داد: نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو از طریق این نمایش‌های مضحک در تلاش است تا جهان را به سمت آخر الزمان بکشاند و نوعی جنگ منطقه‌ای و جهانی را به راه بیاندازد در حالی که موثر نیست و موجب تمسخر شده است.

کارشناس سیاست خارجی گفت: اختلاف نظر‌ها بین سیاسیون و فرماندهان نظامی در اسرائیل شدت گرفته است و هریک در تلاشند تا از درگیری مستقیم با ایران بپرهیزند، زیرا ایران در عملیات وعده صادق توانست حدقل ۴ پایگاه استراتژیک ارتش سوم این رژیم را منهدم کند.

هانی زاده افزود: قرار بود تا ارتش رژیم صهیونیستی حمله گسترده‌ای به رفح داشته باشد، اما بخاطر این عملیات وعده صادق فلج شدند و این عملیات انجام نشد؛ زیرا ارتش در حال بازیابی پیکره خود است تا مساله غزه را به سرانجام برساند، اما شکست ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان یک نقطه سیاه در کارنامه این ارتش ثبت شده است.

 

گزارش: محمد حسین نیک خوی متین

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • ناکامی اپوزیسیون در سفیدشویی از صهیونیست‌ها
  • سوژه شدن برای خندیدن، آخرین دستاورد صهیونیست‌ها برای مقابله با ایران
  • جنگ را در جبهه شمالی باخته‌ایم
  • عملیات‌ های جدید حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات‌های جدید حزب الله علیه رژیم صهیونیستی
  • دفاع موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی غرب و اروپا را مبهوت خود کرد