Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@01:57:23 GMT

آمریکا وضعیت اضطرار ملی در قبال سوریه و عراق را تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۰۶۶

آمریکا وضعیت اضطرار ملی در قبال سوریه و عراق را تمدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی کاخ سفید، دولت آمریکا تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

طبق اعلام کاخ سفید، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در فرمانی مجزا وضعیت اضطرار ملی در ارتباط با برقراری ثبات در عراق را تمدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در اطلاعیه کاخ سفید در خصوص سوریه به محدودیت‌های متعددی که به تدریج از سوی واشنگتن علیه دمشق بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ اعمال شد، اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم‌های مذکور به طور خاص شامل مسدود کردن دارایی‌های افراد خاص و اشخاص حقوقی و همچنین ممنوعیت صادرات انواع خاصی از کالاها و خدمات آمریکایی به سوریه می‌شود.

دولت آمریکا اتهامات تکراری را بهانه تمدید تحریم‌ها قرار داده و در این اطلاعیه ادعا کرده است: اقدامات و سیاست‌های رژیم سوریه از جمله در ارتباط با تسلیحات شیمیایی و حمایت از سازمان‌های تروریستی تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده‌ای علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است. در نتیجه، وضعیت اضطرار ملی که ۱۱ مه ۲۰۰۴ اعلام و اقداماتی در این زمینه اتخاذ شد، باید بعد از ۱۱ مه ۲۰۲۱ ادامه یابد. بنابراین، وضعیت اضطرار ملی را که در ارتباط با اقدامات دولت سوریه اعلام شد، برای مدت یک سال (دیگر) ادامه می‌دهم.

در اطلاعیه دولت آمریکا همچنین اتهاماتی در خصوص نقض حقوق بشر مطرح و از دمشق خواسته شده آتش بس سراسری برقرار کند.

ادعاها در خصوص استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در حالی است که  یک نهاد نظامی روسی در سوریه اخیراً درباره آماده شدن تروریست‌های تحت حمایت غرب که در استان ادلب مستقر هستند، برای حمله شیمیایی و متهم کردن دولت سوریه هشدار داد. (جزئیات بیشتر)

نماینده دائم روسیه در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی هم اخیراً گفت که غرب از برنامه‌ریزی و حیله‌گری برای کنار گذاشتن دولت اسد از صحنه سیاسی دست نمی‌کشد.

«الکساندر شولگین» در گفت‌وگو با پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه گفت: مخالفان دمشق با اقدامات خود برای تقویت منافع ژئوپلیتیک، سازمان منع سلاح های شیمیایی را به سقوط سوق می‌دهند.

او افزود:در بیست و پنجمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع سلاح شیمیایی تصمیم سلب حقوق و امتیازات سوریه در این سازمان تصویب شد. این کار از طریق جعل واقعیت‌ها، تبلیغات شدید و سیاه نمایی برخی از کشورها برای اطمینان از نتایج رأی‌گیری لازم درباره اسناد مربوطه انجام شد و متاسفانه سازمان منع سلاح شیمیایی به اینجا رسیده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح شیمیایی گفت: همه اینها با تلاش ایالات متحده، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورها انجام می‌شود. آنها حمایت مالی از برنامه‌های سرنگونی دولت بشار اسد را از صحنه سیاسی متوقف نمی‌کنند، زیرا دولت اسد آن دولتی که آنها می‌خواهند، نیست.

اولین بار در سال ۲۰۰۴ بود که واشنگتن در روابط با دمشق وضعیت اضطراری اعلام کرد. از آن زمان تاکنون روسای‌جمهور و کنگره آمریکا به مرور تحریم‌هایی را علیه سوریه وضع کرده‌اند. اعلام وضعیت اضطراری در قبال یک کشور، به کاخ سفید اجازه می‌دهد تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با کشور هدف در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا وضعیت اضطرار ملی تحریم عراق وضعیت اضطرار ملی سازمان منع سلاح کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است

مقامات آمریکایی علناً نسبت به تلفات فزاینده غیرنظامیان در نوار غزه و سرنوشت فلسطین ابراز نگرانی کرده اند. در عین حال آمریکایی‌ها مانع از تصویب قطعنامه پذیرش فلسطین در سازمان ملل و هرگونه قطعنامه ضد اسرائیلی در این سازمان می‌شوند و همچنین اسلحه به اسرائیل می‌رسانند.

به نوشته العربیه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست اخیر وزرای خارجه کشور‌های گروه ۷ در ایتالیا از خطر آغاز عملیات نظامی در جنوب نوار غزه در شهر رفح توسط ارتش اسرائیل ابراز نگرانی کرد. به طور جداگانه، این سیاستمدار اشاره کرد که ظاهرا واشنگتن به دنبال تنش زدایی در خاورمیانه است.

این در حالی است که سیاست دوگانه واشنگتن نشان می‌دهد که ایالات متحده برای کمک به حل وضعیت اطراف نوار غزه اعتقاد ندارند.

العربیه خاطرنشان کرد که کاخ سفید در حال تکرار عملیات زمینی در رفح و تعهد خود به تثبیت زودهنگام وضعیت انسانی در غزه است. اما در عین حال، به گفته روزنامه نگاران عرب، در واقع "برای آوارگان در نوار غزه حتی مکانی برای برگشتن و زندگی فراهم نشده است. "

سیاست دوگانه آمریکا در قبال غزه و اسرائیل در وتوی اخیر این کشور در سازمان ملل نیز مشخص شد.

بلینکن در گفتگو با العربیه، در میان توضیحات آراسته سیاست واشنگتن، بهانه‌ای برای وتو و ممانعت هیئت آمریکایی از آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل یافت. وی اظهار داشت که این کار به منظور «آرامش اوضاع» انجام شده است!

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است