Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@20:23:04 GMT

قطر از تماس‌های مداوم با واشنگتن و تهران خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۰۹۵

قطر از تماس‌های مداوم با واشنگتن و تهران خبر داد

وزیر خارجه قطر بامداد جمعه در مصاحبه‌ای گفت که این کشور تماس‌های مداومی با واشنگتن و تهران برای ترغیب آنها به گفتگوی مثبت داشته است.

به گزارش مشرق، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر گفت که نمی‌خواهیم شاهد افزایش تنش در منطقه باشیم چن این موضوع بر قطر و منطقه تاثیر منفی خواهد داشت.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود:تماس‌های مداومی با واشنگتن و تهران برای ترغیب آنها به گفتگوی مثبت وجود دارد

بیشتر بخوانید: بازخوانی؛ منطق برنامه منطقه‌ای ایران

وزیر خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین درباره احیای برجام با موفقیت همراه بوده و تمامی نگرانی‌های دو طرف در این مذاکرات برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به تلاش‌های منطقه‌ای تبدیل شده و به مذاکرات منطقه‌ای میان ایران و کشورهای منطقه منجر شود.

وزیر خارجه قطر اضافه کرد: «کشورهای خلیج (فارس) باید گفت‌وگوی مستقیمی با ایران در حل مشکلاتی که آنها را فراگرفته داشته باشند».

محمد بن عبدالرحمن با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان سعودی گفت: «از هر گفت‌وگو در رابطه با روابط ایران و کشورهای خلیج (فارس) به خصوص عربستان سعودی استقبال کرده و از آن حمایت می‌کنیم».

یک مقام وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پیش در یک تماس تلفنی با خبرنگاران، حصول توافق در خصوص برجام را به اتخاذ «تصمیم‌های سیاسی» از سوی تهران مشروط کرده بود.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که اشاره‌ای به نامش نشده در تماس تلفنی با خبرنگاران گفت: «آیا احتمال دارد که شاهد بازگشت دوجانبه به پایبندی برجام یا تفاهم دوجانبه در این خصوص طی چند هفته آتی باشیم؟ بله، ممکن است. آیا محتمل است؟ زمان پاسخ این سوال را خواهد کرد چون همان‌طور که گفتیم این مسئله کاملاً به تصمیم‌های سیاسی که لازم است در ایران گرفته شود بستگی دارد.»

 این مقام آمریکایی در حالی حصول توافق را به انجام اقدام از سوی تهران مشروط کرده که دولت آمریکا توافق هسته‌ای برجام را نقض کرده و از آن خارج شده است. 

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته قصد دارد کشورش را به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از آن خارج شد بازگرداند، اما تا به حال از انجام اقدامات لازم در این راستا خودداری کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف برجام قطر وزیر خارجه واشنگتن وزیر خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای سخنان آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا را مبنی بر این که این جنبش مسئول عدم دستیابی به آتش بس در نوار غزه است محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: درخواست‌های جنبش حماس و مقاومت فلسطین از روز نخست مشخص بوده و هست. سخنان بلینکن هیچ ارتباط با واقعیت ندارد.

جنبش حماس تاکید کرد: ما بارها از خود انعطاف به خرج دادیم و سخنان بلینکن با این واقعیت در تضاد است.

در این بیانیه تصریح شده است: درخواست‌های جنبش حماس و مقاومت همان درخواست‌هایی است که طی ماه مارس گذشته ارائه شد و از سوی میانجی گران مورد استقبال قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما خواهان آتش بس دائمی، عقب نشینی عناصر اشغالگر، بازگشت آوارگان، آغاز بازسازی منطقه‌های ویران شده و افزایش امدادرسانی در نوار غزه هستیم.

جنبش حماس همچنین تاکید کرد: انعطاف حماس با قلدری‌های نتانیاهو و کابینه وی رو به رو شد. آنها برای طولانی‌تر کردن زمان جنگ علیه نوار غزه در مسیر آتش بس مانع تراشی می‌کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود جنبش حماس درخواست‌های خود را در جریان مذاکرات تغییر داده است.

کد خبر 6086205

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند