Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@09:41:47 GMT

مراسم حج بدون زائران خارجی برگزار خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۱۳۳

مقامات عربستان اعلام کردند: ورود زائرین خارجی برای انجام مراسم حج ممنوع است و حج برای دومین سال پیاپی بدون زائران خارجی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - تسنیم به نقل از عرب ویکلی نوشت: به دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان و نگرانی در مورد ظهور انواع جدید این ویروس، عربستان قصد دارد برای دومین سال پیاپی مانع ورود زائران خارجی جهت انجام مناسک حج واجب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب مراسم حج واجب محدود خواهد شد به شهروندان عربستان که یا در برابر کرونا واکسینه شده‌اند یا حداقل شش ماه قبل از آغاز مراسم از بیماری کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند.

طبق گفته منابع آگاه، در حالی که مذاکرات در مورد این ممنوعیت احتمالی پایان یافته، ولی هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

قبل از اعمال محدودیت‌های جهانی در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، سالانه ۲.۵ میلیون زائر طی مراسم‌های حج واجب و عمره از مکه و مدینه بازدید می‌کردند که حدود ۱۲ میلیارد دلار برای عربستان درآمد داشت.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان طبق برنامه اصلاح اقتصادی خود، امیدوار بود تعداد زائران حج عمره و واجب را تا ۲۰۲۰ به ترتیب به ۱۵ و ۵ میلیون نفر برساند و تا ۲۰۳۰ تعداد زائران عمره به ۳۰ میلیون نفر برسند. وی قصد داشت ۵۰ میلیارد ریال (۱۳.۳۲ میلیارد دلار) فقط از طریق مراسم حج تا ۲۰۳۰ درآمد داشته باشد.

طبق گفته منابع، مقامات عربستان طرح‌های اولیه خود برای میزبانی زائران خارجی را لغو کرده و فقط به زائران داخلی با شرایطی که گفته شد اجازه انجام مراسم را خواهند داد. سن زائران هم محدودیت‌هایی خواهد داشت.

به نظر می‌رسد سردرگمی در مورد انواع واکسن‌های موجود و کارآمدی آن‌ها و همچنین ظهور انواع جدید ویروس کرونا باعث این تصمیم مقامات عربستان شده است.

عربستان در سال گذشته برای اولین بار در تاریخ مانع ورود زائران خارجی برای انجام مراسم حج شد و این مراسم را محدود به شهروندان عربستان کرد.

موارد ابتلا به کرونا در ۳۵ کشور جهان روند صعودی دارد. هند بیشترین آمار روزانه مرگ ناشی از این ویروس را دارد و یک نفر از هر چهار نفری که در سراسر جهان از این ویروس از دنیا می‌روند، هندی هستند.

عربستان در ماه فوریه ورود از ۲۰ کشور دنیا را به استثنای دیپلمات‌ها، شهروندان عربستان، کادر درمان و خانواده‌هایشان ممنوع کرد تا مانع گسترش بیشتر ویروس کرونا شود.

بیشتر بخوانید: حج ۱۴۰۰ برگزار می‌شود؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مراسم حج حج و زیارت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مراسم حج حج و زیارت زائران خارجی مراسم حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) حضور عادل فردوسی پور در مراسم ختم همسر زنوزی

مراسم یادبود و گرامیداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم «طاهره نورمحمدی خطیب» همسر  محمدرضا زنوزی‌مطلق با حضور چهره‌های سرشناسی همچون علی پروین، عادل فردوسی پور، علی خطیر، رضا درویش، مهدی تاج و ... برگزار شد.

این مراسم ختم امروز در تهران، مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

دیگر خبرها

  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • (عکس) حضور عادل فردوسی پور در مراسم ختم همسر زنوزی
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند
  • خارج کردن دندان از ریه بیمار بدون عمل جراحی باز در سنندج
  • برگزاری مراسم دعای زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • استغاثه زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • مراسم عید دیدنی سید محمد خاتمی برگزار شد + گزارش تصویری
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید