Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه امیدواریم بتوانیم در زمان کوتاه‌تری مسایل را به سرانجام برسانیم، گفت: اول در مذاکرات تامین منافع ملت ایران است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه پس از دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: دیدار من با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه رایزنی‌های مستمری که بین ایران و آژانس در سطوح مختلف برقرار است انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری‌های ما با آژانس بسیار گسترده است هم در موضوعات مربوط به مسائل هسته‌ای ایران و نظارت‌هایی که آژانس دارد و هم قسمت‌هایی که به برجام مربوط می‌شود.

وی افزود: مسائلی که بعد از توقف اجرای پروتکل الحاقی یا کاهش تعهدات ایران در بقیه حوزه‌ها پیش آمده یک سری مسائلی دارد که بین ما و آژانس مرتب بررسی می‌شود و همینطور چند موضوعی که وجود دارد و سوالاتی را از طرف آژانس باعث شده است. ما در همه این موضوعات مشغول همکاری هستیم به خصوص در موضوعات مورد اختلاف همکاری بین ما و آژانس برای روشنگری ادامه دارد و در این دیدار هم ما همه مسائل و مجموعه همکاری‌هایی که بین ما و آژانس در حال صورت گرفتن است را مرور کردیم.

عراقچی ادامه داد: عزم کافی در آژانس وجود دارد که وظایف خود را به صورت بی طرفانه انجام دهد و به این موضوع بار‌ها تاکید کردند و امروز هم آقای گروسی یک بار دیگر تاکید کرد که آژانس بی‌طرفانه و کاملاً حرفه‌ای به وظایف خود عمل خواهد کرد. برای ما خیلی مهم است که آژانس از مسائل سیاسی به دور باشد و وظایف خود را در یک چارچوب فنی و حرفه‌ای انجام دهد که به همین منوال هم در حال حرکت هستیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: امروز یک مرور کاملی را انجام دادیم و فکر می‌کنم خوشبختانه فهم خوبی در مسائل مورد اختلاف و در مسائل مورد همکاری بین ما و آژانس وجود دارد و مشکلات هم از طریق همین فهم موجود حل خواهد شد.

وی افزود: همکاری بین ایران و آژانس یک امر مستمری است، کارشناسان، مدیران و بازرسان آژانس به طور مستمر به ایران رفت و آمد دارند. مقامات ما هم در صورت لزوم به وین رفت و آمد دارند و هر زمان که بنده هم به اینجا بیایم ملاقات خواهم داشت، این رفت و آمد‌ها یک امر مستمری است و موضوع ویژه و فوق العاده‌ای در آن وجود ندارد. به صورت مستمر در سطوح مختلف تماس بین ما و آژانس برقرار است.

عراقچی گفت: روز جمعه جلسات کمیسیون مشترک برجام دوباره از سرگرفته خواهد شد و این دور چهارم مذاکرات وین است. ما روندی را که در سه دور قبلی شروع کرده‌ایم ادامه خواهیم داد، همانطور که من قبلاً هم عرض کردم ما در مسیری قرار گرفته‌ایم که یک مسیر مشخصی است، حداقل در مورد مسیری که باید برویم تفاهم وجود دارد اگر چه موانع جدی‌ای هم در این مسیر وجود دارد و ما راه درازی را در پیش داریم. به هیچ وجه نمی‌شود زمان بندی‌ای را برای آن تصور یا پیش‌بینی کرد و ورود به بحث زمانبندی یک مقدار غیر واقع بینانه است.

وی ادامه داد: ما تلاش داریم هرچه زودتر این کار انجام شود با این حال تعجیل بی‌مورد هم نخواهیم کرد، تعجیلی که باعث کاهش دقت شود نخواهیم کرد اجازه فرسایشی شدن هم نخواهیم داد و با دقت کار خود را انجام می‌دهیم.

عراقچی گفت: مشکلاتی که وجود دارد بعضاً مشکلات جدی‌ای است که باید از طریق مذاکره و پیدا کردن راه‌های مذاکراتی حل و فصل شود. کار سختی را در پیش داریم و امیدوار هستیم که بتوانیم انشالله در زمان کوتاه‌تری به سرانجام برسانیم، ولی بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد، اولویت اول ما دقت است روی منافع ملت ایران و تأمین منافع ملت ایران و تأمین مواضع قطعی جمهوری اسلامی ایران که بار‌ها بیان شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عراقچی برجام مذاکرات وین منافع ملت ایران بین ما و آژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهرامی عصر پنجشنبه در آئین یادواره ۸ شهید روستای «رودشتی» سادات محمودی، افزود: در رابطه با احداث سد خرسان ۳ حرف‌های زیادی مطرح است، اما آنچه ما دنبال می‌کنیم، منافع مردم است.

بهرامی با تاکید بر اینکه قطعاً از حقوق و منافع مردم دفاع می‌کنیم، اظهار کرد: باید حقوق مردم در احداث سد خرسان ۳ دیده شود.

بهرامی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها هویت مردم را بهم می‌ریزد، اظهار کرد: فاصله گرفتن از هویت، فاصله گرفتن از ریشه است و باید در هر طرحی مردم مورد توجه قرار بگیرند.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم، تصریح کرد: ما مقابل منافع ملی نیستیم، اما باید منافع مردم در احداث سد خرسان ۳ در اولویت قرار بگیرد

بهرامی با اشاره به مشکلات زیرساختی در منطقه سادات محمودی، عنوان کرد: استان ما قریب به ۹ درصد روان آب‌های کشور را داراست، اما در همین سادات محمودی در همجواری سرشاخه‌های بشار و خرسان، روستاها مشکلات آب شرب پایدار دارند.

بهرامی به بازدید میدانی از روستاهای منطقه سادات محمودی اشاره کرد و عنوان داشت: تأمین آب شرب پایدار، زیرساخت‌های تردد و ارتباطی و اشتغال زایی بر حسب مزیت‌ها نیز پیگیری می‌شود.

بهرامی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روستای «رودشتی»، عنوان کرد: تبیین دوران دفاع مقدس و دلاوری رزمندگان در جامعه ضروری است.

کد خبر 6088654

دیگر خبرها

  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای