Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@10:40:23 GMT

بلینکن: آمریکا کمک‌های نظامی به اوکراین را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۳۳۳

بلینکن: آمریکا کمک‌های نظامی به اوکراین را افزایش می‌دهد

وزیر امور خارجه آمریکا در پایان سفر خود به کی‌یف، پنتاگون را "شریک اصلی اوکراین" نامید و وعده داد که مسئله ارائه کمک‌های نظامی مضاعف و قابل توجه به این کشور فعالانه در واشنگتن در حال بررسی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا بعید ندانست که واشنگتن ممکن است کمک‌های نظامی قابل توجه و مضاعف به اوکراین ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن شب گذشته در پایان سفر خود به کی‌یف در مصاحبه با "رادیو آزاد" با اعلام این مطلب، یادآور شد که این کمک‌ها، از جمله ارسال تجهیزات دفاعی که می‌تواند در شرایط کنونی برای اوکراین بسیار مفید هستند، فعالانه در حال بررسی است.

وی همچنین پنتاگون را "شریک اصلی اوکراین" نامید، ولی به این سئوال مجری رادیویی در این باره که «آیا آمریکا حاضر است به درخواست کی‌یف درباره استقرار سامانه‌های موشکی پاتریوت در خاک اوکراین پاسخ مثبت بدهد؟»، پاسخی نداد.

وزیر خارجه آمریکا سفر خود به اوکراین را ثمربخش ارزیابی کرده و تأکید کرد که ایالات متحده در زمینه حمایت کامل از کی‌یف در برابر تهاجمات روسیه و تأمین حاکمیت، توسعه دموکراسی و شکوفایی اوکراین مصمم است.

درخواست اوکراین برای تقویت همکاری‌ها با آمریکا در منطقه دریای سیاه

ضمن اینکه "دیمیتری کولبا" وزیر امور خارجه اوکراین نیز در پایان مذاکرات خود با آنتونی بلینکن در کی‌یف، اعلام کرد که تقویت روابط متحدانه بین ایالات متحده و اوکراین در منطقه اروپای مرکزی و دریای سیاه، سهم بسیار زیادی در امنیت کل قاره اروپا خواهد داشت.   

کولیا همچنین از درخواست مقامات کی‌یف از واشنگتن برای گسترش برنامه‌های آموزش نیروهای مسلح ارتش اوکراین خبر داد و یادآور شد که درجریان سفر وزیر خارجه آمریکا به کی‌یف توافقاتی برای برگزاری نشست کمیسیون دوجانبه در زمینه مشارکت راهبردی بین دو کشور حاصل شد.

به گفته وی، موضوع حضور نماینده‌ای از طرف ایالات متحده در مذاکرات مربوط به اوکراین نیز مطرح شد و آقای بلینکن وعده داد که درخواست کی‌یف در این باره را به دولت آمریکا منتقل خواهد کرد.

سفر بلینکن به اوکراین/ امیدواری کی‌یف به دریافت سلاح‌های جدید از آمریکاهدف بلینکن از سفر به اوکراینتأکید دوباره آمریکا بر حمایت از پیوستن اوکراین به ناتو

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اوکراین اخبار آمریکا اوکراین خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر خارجه اوکراین از تعلل غرب برای ارسال کمک به این کشور انتقاد کرد.

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد: احساس می‌کنیم که غرب دستانش را پشت کمرش گره کرده و ما را در جنگ تنها گذاشته است.

وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد که اوکراین دیگر نمی تواند یک کشور مستقل در نظر گرفته شود، زیرا کی یف به کمک اتحادیه اروپا و ایالات متحده وابسته است.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با انتقاد از کاهش حمایت غرب از کی‌یف، گفت که جهت مذاکره به منظور دریافت کمک نظامی بیشتر، درخواست برگزاری جلسه با شورای اوکراین-ناتو را مطرح می‌کند.

زلنسکی گفت: اوکراین درخواست برگزاری جلسه با «شورای اوکراین-ناتو» را خواهد داد تا درباره محافظت از حریم هوایی، تامین جنگ افزار ضد جنگنده و سامانه‌ها و موشک‌های مرتبط بحث و تبادل نظر کنیم.

کد خبر 6081382

دیگر خبرها

  • ادعای بلینکن در مورد همکاری‌های نظامی چین و روسیه
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • آمریکا باز هم به اوکراین سامانه موشکی پاتریوت می دهد
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است