Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمد راستینه هفشجانی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان درباره انتخابات، گفت:  انتخابات میراث گرانبهای مردم سالاری است که حضرت امام خمینی(ره) برای ملت ما به ارمغان آوردند تا در این ۴۳ سالی از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی، انتخابات متعددی در سطح ملی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بر اساس قانون اساسی یکی از الزامات داوطلبان ریاست جمهوری، التزام به قانون اساسی و حراست و پاسداری از میراث ملت است.

راستینه، توجه به حقوق مردم و وحدت ملی را از مباحث مهم انتخابات برشمرد و تاکید کرد: التزام به مفاد قانون اساسی درباره نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، یکی از موارد تمکین از تصمیمات شورای نگهبان است. شورای نگهبان جایگاهی مهم برای دفاع از حقوق مردم و حفظ همه ظرفیت‌های قانون اساسی دارد. زمانی که داوطلبان می‌خواهند برای انتخابات به میدان بیایند، میزان پایبندی آنها به قانون اساسی اصل مورد توجه شورای نگهبان است و نباید داوطلبان ریاست جمهوری در این باره رفتار دوگانه داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه پیش از انتخابات در موضوع احراز صلاحیت‌ها از شورای نگهبان تمکین کنیم و بعد تصمیمات قانونی شورای نگهبان را نپذیریم در حقیقت مخالفت با قانون اساسی است.

راستینه افزود: بعضی از داوطلبان و جریان‌های سیاسی در انتخابات متعدد درباره اصل شورای نگهبان در جامعه تردید ایجاد کردند. بعد از ۴۲ سال تجربه مردم سالاری بی توجهی به چنین رویکردی خیانت به قانون اساسی است و معتقدم همه جریان‌های سیاسی باید مطیع قانون اساسی باشند.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس یادآور شد: از همه جریان‌ها، افراد و گروه‌ها می‌خواهیم مواضع خود را فقط در چارچوب قانون مطرح کنند و از مواردی که در قانون نیست و مدعی آن هستند، پرهیز کنند. زیرا رفتار فراتر از قانون، دیکتاتوری است که به سرانجام نمی‌رسد.

راستینه درباره فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب درباره ارائه برنامه از سوی داوطلبان ریاست جمهوری، گفت: جایگاه ریاست جمهوری نیازمند افراد بزرگ، متعهد، کارآمد، با تجربه، با روحیه جوان و جهادی و برخوردار از برنامه کاری است. هر داوطلبی که می‌خواهد در عرصه انتخابات حضور داشته باشد الزاما باید برنامه روشن برای حل مشکلات مردم ارائه دهد چون مردم کلی گویی را از هیچ داوطلبی قبول نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت ارزش پول ملی، خارج کردن دلار از معاملات اقتصادی، حل مشکلات اقتصادی، اتکا به ظرفیت‌های درونی نظام برای حل مسائل و سیاست خارجی متکی بر  حکمت، عزت و مصلحت از جمله مواردی است که داوطلبان ریاست جمهوری باید برای آن برنامه داشته باشند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با تاکید بر اینکه داوطلبان باید برنامه‌های خود را در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی برای مردم تبیین کنند، گفت: نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید بتواند رویکرد و راه حل خود در قبال آسیب‌های که گفته شد بیان کند. اما اینکه داوطلب اعلام نامزدی کند ولی برنامه ای برای حل مشکلات موجود در همه حوزه‌ها نداشته باشد، ‌ قطعا نمی‌تواند گزینه مناسبی برای این جایگاه باشد.

وی تاکید کرد: ‌ارائه برنامه از سوی جریان‌های سیاسی، ‌ سبب خواهد شد تا مخاطب دچار خطا در تصمیم گیری نشود. بر همین اساس رهبر معظم انقلاب تاکید دارند هر فردی که می‌خواهد به این عرصه ورود کند، ‌سختی کار و ظرفیت‌های کشور را بشناسد و از مولف‌های قدرت کشور، شناخت دقیق و روشنی داشته باشد تا مردم به دور از فضای احساسی و دو قطبی تصمیم درستی اتخاذ کنند.

راستینه در بخش دیگری از سخنان خود به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب درباره دوگانگی رفتار برخی از داوطلبان پیش و پس از انتخابات اشاره و  تصریح کرد: مهمترین مولفه داوطلبان تمکین از قانون اساسی است و همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید بدانند که برابر قانون یکسان هستند. آنچه در انتخابات رقم می‌خورد رای مردم است و همه باید به صندوق آرا تمکین کنند و نتایج انتخابات حاصل از تصمیم مردم برای آینده کشور است. به عبارتی آنچه مردم انتخاب می‌کنند بر اساس قانون اساسی مورد احترام است و از فضا سازی دروغین نیز باید پرهیز شود.

این نماینده مجلس با دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات برای حل مسائل کشور، گفت: مردم می‌دانند که امروز برای حل مشکلات اقتصادی، داوطلبان باید برنامه شفاف داشته باشند. مردم باور دارند طرح‌های دروغین و تبلیغاتی پیش از انتخابات تله‌های انفجاری است که بعضی از داوطلبان برای رای آوری استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است داوطلبان حاضر در انتخابات ریاست جمهوری، بزرگی کار را بشناسند و با توجه به میزان شناخت خود در این جایگاه حاضر شده و همه آنهایی که دلشان برای کشور و انقلاب می‌تپد از طرح مسائل احساسی و غیر واقع در انتخابات خودداری کنند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مردم سالاری شورای نگهبان شهرکرد مجلس یازدهم انتخابات ریاست جمهوری قانون اساسی امام خمینی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شهادت حضرت علی پروندهٔ خبری سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب خطاب به ملت ایران انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مردم سالاری شورای نگهبان انتخابات ۱۴۰۰ مردم سالاری شورای نگهبان شهرکرد مجلس یازدهم انتخابات ریاست جمهوری قانون اساسی امام خمینی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شهادت حضرت علی اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری داوطلبان ریاست جمهوری جریان های سیاسی شورای نگهبان قانون اساسی حل مشکلات جریان ها برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»

به گزارش همشهری آنلاین، جواد منصوری؛ نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزنامه همشهری نوشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائلی که مطرح شد این بود که نیروهای مسلح کشور باید تحت امر چه کسی یا چه نهادی قرار گیرند؟ برخی عقیده داشتند که نیروهای مسلح باید ذیل دولت فعالیت کنند، برخی آنان را تحت امر رئیس‌جمهوری می‌دانستند و گروه دیگر عقیده داشتند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید تحت امر و فرامین رهبری و ولایت‌فقیه خدمت کنند. هرسه نظر مذکور دارای دلایلی بودند که دست‌آخر برای مجلس خبرگان قانون اساسی، دلایل نظر سوم مقبول افتاد و طبق تصویب در قانون اساسی، نیروهای مسلح کشور ذیل رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا قرار گرفتند.
در نظریه انتخاب‌شده قانون اساسی، استدلال‌هایی آورده شد که مهم‌ترین آنها عبارت بودند از اینکه «ولایت‌فقیه برخلاف سایر نهادها مقطعی نیست و به‌دلیل ثباتش نیروهای تحت امرش نیز از پیوستگی و انسجام برخوردار خواهند بود»، «درصورت قرارگرفتن نیروهای مسلح ذیل رهبری این بخش مهم کشور درگیر سیاست‌زدگی‌های جناحی نمی‌شود و پایداری به ارزش‌های ملی، انقلابی و اسلامی در آنان باقی خواهد ماند» و سوم آنکه «دراین‌صورت امکان نفوذ در ارتش و سپاه به شکل جدی خنثی خواهد شد؛ چراکه ولی‌فقیه شخصی وارسته و متقی است». این دلایل برای خبرگان قانون اساسی تا حد زیادی قانع‌کننده بود و درنهایت نیروهای مسلح ذیل مقام معظم رهبری واقع شدند.
در طول دوران زعامت حضرت امام خمینی(رحمت‌الله علیه) و مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) به‌جرأت می‌توان گفت بنا به اثرپذیری از ارزش‌های دینی و اسلامی، ما دارای قوای مسلح مکتبی و اعتقادی هستیم. نیروهای نظامی ایران وابسته به شخص، قدرت، جناح یا موقعیت نیستند؛ بلکه آنان حقیقتا سربازانی هستند که تمام موجودیت خود را در راه خدمت و تلاش برای تحقق اهداف اسلامی و انقلابی تعریف کرده‌اند. کافی است به روحیه شهادت‌طلبی نیروهای نظامی ما بنگرید تا این حقیقت به شکل جدی روشن شود. تمامی این رویکردها و باورهای اعتقادی نتیجه تعلیم‌ها و گفتارهای رهبری به نیروهای مسلح ایران است.
مهم‌تر آنکه وجود انسجام و وحدت بی‌نظیر بین نیروهای نظامی و مسلح کشور از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که دشمن را در رسیدن به اهداف تفرقه‌آمیز خود ناکام گذاشته است. در نظام جمهوری اسلامی آنچه بیش از هرچیز مهم است، تحقق اهداف والای انقلاب است؛ لذا افراد خودشان را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا ارتش جمهوری اسلامی سربازانی برای نیل به این ارزش‌ها و قله‌ها می‌دانند.
امروز دشمنی به نام جبهه استکبار جهانی را روبه‌روی خود می‌بینیم؛ از این جهت نیروهای مسلح به‌خوبی اهمیت وحدت و انسجام در برابر این دشمن سرکش را درک کرده‌اند. درحال حاضر فارغ از فرماندهی مشترک ارتش و سپاه که مقام معظم رهبری است، سپاه و ارتش در سطح بسیار بالا و قابل‌توجهی هماهنگی و هم‌افزایی را از خود به نمایش گذاشته‌اند؛ به‌نوعی که در عملیات «وعده صادق» همین هم‌افزایی بین دو نهاد نظامی ارتش و سپاه بود که بدون کمک نیروی خارجی توانست در منطقه، عملیاتی مهم را به نمایش بگذارد.

کد خبر 846265 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها فرمانده سپاه اسرائیل رهبر معظم انقلاب دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود