Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مصر و ترکیه، شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک پایان اولین دور مذاکرات دوجانبه درباره عادی‌سازی روابط دیپلماتیک را اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، در بیانیه مذکور که درباره مذاکرات روزهای پنجم و ششم ماه می جاری صادر شده، پایان این مذاکرات میان هیأت‌های مصر و ترکیه اعلام شده است؛ گفت‌وگوهایی که در قاهره و به ریاست «حمدی سند لوزا» معاون وزیر خارجه مصر و «سادات اونال» همتای ترکیه‌ای برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه، مباحثات «صریح و عمیق»‌ توصیف شده و آمده است که دو طرف به «مسائل دو جانبه و همچنین پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای به ویژه وضعیت لیبی، سوریه و عراق و لزوم برقراری صلح و امنیت در شرق دریای مدیترانه» پرداخته‌اند.

در بخش پایانی بیانیه مذکور بدون اشاره به جزئیات بیشتر، اشاره شده است که «دو طرف نتیجه این دور از رایزنی‌ها و توافق بر سر گام‌های آتی را ارزیابی خواهند کرد».

مصر و ترکیه در تاریخ  ۵ می (چهارشنبه) مذاکرات سیاسی را با هدف عادی‌سازی روابط دیپلماتیک در قاهره آغاز کردند؛ دو کشوری که از زمان کودتای ۲۰۱۳ علیه دولت «محمد مرسی» روابط‌شان قطع شده بود.

ترکیه پس از کودتای ارتش مصر به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی»، فرمانده وقت ارتش و رئیس جمهور فعلی علیه دولت محمد مرسی، اولین رئیس جمهور منتخب این کشور بعد از انقلاب ۲۰۱۱ و فوت مشکوک او در زندان که ترکیه از این حادثه، به «شهادت مرسی» تعبیر کرد، روابط خود با قاهره را قطع و وارد تنش با مصر شده بود.

کد خبر 599446 برچسب‌ها مصر مصر - محمد مرسی ترکیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مصر مصر محمد مرسی ترکیه مصر و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اردوغان به حادثه اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی درباره حادثه اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر اظهارات متفاوتی وجود دارد، ایران نیز چنین است و دیدگاههای متفاوتی را منتشر می کند. یعنی موضوع شفاف نیست.

وی افزود: در این خصوص یک بیانیه روشن نیست. درباره بیانیه های ایران نمی توانیم بگوییم که درست می گوید، درباره اسرائیل هم که اصلاً نمی توانیم بگوییم درست است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: آمریکایی ها نیز اظهارات متفاوتی در این خصوص دارند. مهمتر از همه اینکه در بیانیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل می بینیم که آمریکا خود را در کنار اسرائیل قرار داده است در حالیکه همه در کنار فلسطین هستند. البته ما انتظاری غیر از این نداشتیم.

صبح امروز رسانه ها از وقوع حادثه ای در اصفهان خبر دادند که بر اساس آن چند پهپاد در نزدیکی تاسیسات هسته ای اصفهان مورد هدف قرار گرفته شد.

رژیم صهیونیستی هنوز به صورت رسمی مسئولیت این اتفاق را به گردن نگرفته اما وزیر امنیت داخلی رژیم صهونیستی در توییتی این رویداد را ضعیف توصیف کرده بود.

کد خبر 845564 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل ترکیه خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان

دیگر خبرها

  • نفرات راه یافته به مرحله نیمه پایانی ۵ وزن دوم مشخص شدند
  • واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • اولین دور مذاکرات بارسا با ستاره اسپانیایی
  • قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • تراکتور به دنبال مردی که پرسپولیس را شکست داد!
  • جشن بزرگ دلالان فوتبال ایران در راه است!
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند