Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی نوشت: فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک کابینه رژیم صهیونیستی را به عقب نشینی از تصمیم خود برای آغاز ساخت ۵۴۰ واحد مسکونی در هار حوما یا همان جبل ابوغنیم در کرانه باختری اشغالی و توقف سیاست شهرک سازی در گوشه و کنار اراضی فلسطین اشغالی تشویق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ساخت و ساز در این منطقه که میان شرق قدس و بیت لحم قرار دارد باعث لطمه به شانس ایجاد یک کشور فلسطینی با قابلیت ادامه حیات و مرکزیت قدس می‌شود.

از سوی دیگر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای ضمن تمجید از موضع گیری این پنج کشور تاکید کرد این شهرک‌سازی‌ها برخلاف قوانین بین المللی انجام می‌شوند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه اروپا خواست برای حفظ امنیت و ثبات و اجرای قطعنامه‌های مشروع بین المللی به اعمال فشار بر حکومت اشغالگران به منظور توقف سیاست‌های مبتنی بر شهرک سازی و کوچاندن ساکنان فلسطینی شبیه به آنچه در منطقه شیخ جراح در شهر قدس اشغالی رخ می‌دهد، ادامه دهند.

احداث واحد‌های جدید شهرکی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

در سایه انفعال مرتجعین عربی و حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی به توسعه شهرک سازی خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی شهرک سازی اسرائیل کرانه باختری رژیم صهیونیستی شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صادق خان، شهردار لندن روز گذشته در جشنواره عید در لندن خواستار پایان دادن به کشتار و آتش بس در غزه شد.
 
وی گفت: «ما در همین لحظه خواستار آتش‌بس هستیم. ما می‌خواهیم از فروش سلاح به اسرائیل خودداری کنیم.»
 
صادق خان تاکید کرد: «ما می‌خواهیم به [ریشی] سوناک، نخست وزیر و [جو] بایدن، رئیس جمهور بگوییم از نفوذ خود استفاده و کشتار را متوقف کنید.»
 
وی همچنین با اشاره به جمعیت مسلمان، مسیحی، یهودی، هندی و دیگر مذاهب مختلف در بریتانیا گفت که برخی می‌خواهند در جامعه تفرقه بیندازند و کاری کنند که مسلمانان با یهودیان یا هندی‌ها با سیک‌ها دشمن شوند و جشن امروز بهترین پادزهر علیه این نفرت‌هاست.
 

دیگر خبرها

  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • آژیر خطر در کریات شمونا و ۸ شهرک دیگر به صدا درآمد
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • آمریکا از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد
  • تل آویو سفرای حامی تشکیل دولت مستقل فلسطینی را احضار کرد
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند
  • نقشه رژیم صهیونیستی برای ساخت دو کانون شهرک سازی جدید در نوار غزه