Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:طی هشت سال دولت تدبیر و امید تعداد ۹۰۴ پروژه دانشگاهی با ۲ میلیون مترمربع به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این آیین که امروز (پنج شنبه) با حضور ریاست جمهوری و وزیر علوم به صورت مجازی و ارتباط ویدیو کنفرانسی برگزار شد، دکتر محمدتقی نظرپور با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر "۵/۲ میلیون مترمربع" طرح با پیشرفت فیزیکی متوسط ۵۵ % در دست احداث می باشند، اظهار داشت: در حال حاضر کل فضاهای کالبدی موجود و در دست احداث دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حدود ۱۷ میلیون متر مربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۳۵ مسجد با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع به مبلغ ۵۴ میلیارد تومان، ۳۰۰ پروژه با کاربری آموزشی با زیربنای یک میلیون مترمربع، ۹۰ پروژه با کاربری کمک آموزشی با زیربنای ۱۸۰ هزار مترمربع، ۱۲۵ پروژه با کاربری پژوهشی با زیربنای ۲۲۰ هزار مترمربع و تعداد ۵۰۰ پروژه مدیریت سبز در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره‌برداری رسیدند.

دکتر نظرپور در ادامه گفت: همچنین در این مدت مقاوم‌سازی ۱۷ پروژه با زیربنای ۱۲۵ هزار مترمربع و تهیه طرح¬های مطالعاتی مقاوم سازی ۲۱ پروژه با زیربنای ۱۵۵ هزار مترمربع از ساختمان‌های آموزش عالی توسط وزارت علوم به مبلغ ۴۹ میلیارد تومان و برنامه ریزی برای مقاوم سازی ۱۰۰۰ ساختمان قدیمی و فرسوده با زیربنای بالغ بر "۳ میلیون مترمربع" و ارزش تقریبی بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان در مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم انجام شد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به مشارکت خیرین دانشگاه ساز در انجام امور عمرانی مراکز آموزش عالی گفت: تعداد ۱۸۲ پروژه عمرانی با مشارکت خیرین با زیربنای ۴۵۳ هزار مترمربع با آورده خیرین به مبلغ ۷۷۰ میلیارد تومان در دانشگاه¬ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری وابسته به وزارت علوم در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره‌برداری رسیدند. آورده بنیادهای خیرین در برنامه ششم توسعه حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان بوده که در زمینه احداث فضاهای جدید، اهدای زمین و ساختمان، خرید تجهیزات تخصصی برای مراکز آموزش عالی و بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دانشجویان هزینه شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۶۰ پروژه عمرانی با زیربنای ۲۳۰ هزار مترمربع و اعتبار هزینه شده ۶۶۵ میلیارد تومان در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی و فناوری سراسر کشور آمادۀ افتتاح می‌باشند.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون با دستور رییس محترم جمهور، پروژه‌های دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دانشگاه خلیج فارس با زیربنای ۱۰،۰۰۰ مترمربع در ۵ طبقه با اعتبار هزینه شدۀ ۵۳ میلیارد تومان و همچنین خوابگاه متاهلین ۱۲۰ واحدی امام جواد (ع) (فاز دوم) در دانشگاه صنعتی اصفهان با زیربنای ۱۰،۰۰۰ مترمربع با اعتبار هزینه شدۀ ۱۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ریاست جمهوری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری مراکز آموزش عالی میلیون مترمربع بهره برداری میلیارد تومان هزار مترمربع وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره جزئیات یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: پروژه‌های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳- تحویل شهروندان خواهد شد.

حق‌بین با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدم صدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می‌رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب‌تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص دومین پروژه قابل بهره‌برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می‌شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ‌های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن‌سازی و تحکیم کوله پل‌های ۳ گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره‌ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری‌های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران. هزینه پروژه تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

کد خبر 6087603

دیگر خبرها

  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴